Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich założyłem ten post z tego powodu, że posty znajdujące się na forum dotyczące początków w programie 3ds max niezadowalają mnie i są niejasne lub nie do końca odpowiadają na zadane pytania.

Chciałbym prosić was o odpowiedzi na kilka pytań.

 

1. Mam 3ds max 9.0 moge korzystać z książek o starszych wersjach czy ta wersja różni się od wcześniejszych ?

2. Od czego byście proponowali zacząć i w jaki sposób (książki, tutoriale, inne ...).

3. Jaki sprzęt trzeba mieć aby bez problwmów korzystać z 3ds maxa.

4. czy jak mam 19 tak to jest dobry wiek na rozpoczęcie nauki wgrafice 3d ?

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość michlord
Napisano

Moje odpowiedzi :D

 

1. TAK

2. Wcisnąć F1 (user reference) i to przeczytać, oraz przerabiać tutki

3. Dobry, wymagania są napisane przez producenta programu. Warto mieć minimum 2gb ramu.

4. TAK

Gość BigBen
Napisano
Moje odpowiedzi :D

 

1. TAK

2. Wcisnąć F1 (user reference) i to przeczytać, oraz przerabiać tutki

3. Dobry, wymagania są napisane przez producenta programu. Warto mieć minimum 2gb ramu.

4. TAK

ufff ja mam 17lat i kamień mi spadł z serca, bo myślałem ze jestem za stary, pozdrawiam.

Napisano

4. To nie jest dobry wiek na naukę 3dmaxa. Jak nie zaczynałeś w wieku 12 lat to możesz zapomnieć o karierze grafika 3d .

 

 

ps. taki mały żarcik, nie mogłem się powstrzymać :)

Napisano

Wersje nowsze różnią się od starszych tym, że są ulepszone narzędzia i poprawione błędy. Też mam dziewiątkę i jestem z niej zadowolona. Jeśli chodzi o sprzęt to ważny jest procesor i pamięć (RAM). Ja zaczynam z grafiką 3d w wieku 14 lat, ale 19 to też dobry wiek.

Napisano

To prawda, że w 9 nie działają pluginy. Ściągnęłam ich sporo i po zainstalowaniu okazało się, że nie działają. Jedyny, który mi służy to "greeble" i jest dośc ciekawy, choć czasami potrafi się zawiesić i zacinać.

Napisano

A ja mam takie skromne pytanie...

Chce wokół jakiegoś obiektu poustawia w okręgu wiele innych ale nie wiem jak.

Tzn aby mieć np dookoła kuli mnóstwo małych kulek muszę robić to ręcznie, a jest jakaś do tego opcja aby za mnie to zrobiło ?

Napisano
4. To nie jest dobry wiek na naukę 3dmaxa. Jak nie zaczynałeś w wieku 12 lat to możesz zapomnieć o karierze grafika 3d .

 

Jezusicku...ja zaczalem jak mialem 19-20 ... no to nici z kariery...

Dzieki Siwy...zburzyles moj maly swiat... no nieeeee...;P

pozdr

 

edit: sorry za spam...

Napisano
A ja mam takie skromne pytanie...

Chce wokół jakiegoś obiektu poustawia w okręgu wiele innych ale nie wiem jak.

Tzn aby mieć np dookoła kuli mnóstwo małych kulek muszę robić to ręcznie, a jest jakaś do tego opcja aby za mnie to zrobiło ?

 

array tool

Napisano

Ja tam uważam, że każdy wiek jest dobry. To czy ktoś jest dobry w tym co robi zależy tylko od starań i chęci, a nie od ilości ćwiczeń i wiek, w którym się zaczęło. Jeśli ktoś naprawdę coś lubi to i tak będzie dążył do doskonalenia swoich umiejętności. No to tyle. Wszystko przed Wami!

Napisano

nie korzystalem jeszcze z ksiazek , zabawa z maxem zaczela sie na studiach ( architektura )( wczesniej zabawa na amidze - real 3d (( czekanie 24 h na render "10" prymitywnych bryl z materialami :/ )) , tam sila rzeczy nauczylem sie to czego potrzebowalem i mysle ze taki powienien byc tok nauki - zakaldasz sobie problem / zadanie - ktore chcesz rozwiazac - szukasz materialow , pytasz kumpli - z czasem sie nauczysz

Napisano

Bardzo zaciekawily mnie wasze prace, sam chcialbym takie cuda tworzyc, ale niestety nie mam zielonego pojecia jak do tego sie zabrac;/. Moze moglby ktos powiedziec jak mam zaczac. Nigdy nie mialem stycznosci z 3dsmaxem ani innym podobnym programem. Bardzo prosze o jakas nawet najmiejsza wskazowke. Z gory dzieki ;)

Napisano

Każdy wiek jest dobry, idealnym tego przykładem jest chociażby bywalczyni tego forum - "Intervain", która z tego co pamiętam na 3 roku studiów rozpoczęła zabawę w 3d, w 3d siedzi niecałe 2lata, a wymiata ;) Kwestia tego jak intensywnie się uczysz i jaką masz strategie. Ja w 3d siedzę ok 5 lat, a potrafię znacznie mniej niż niektórzy co siedzą dopiero rok. U mnie były przerwy od 3d, często b.długie, a tamci ciężko pracowali dlatego są lepsi :)

 

Co do sprzętu to zależy w dużej mierze na co się nastawiasz. Jak chcesz mieć swobodę w modelowaniu to przede wszystkim dobra karta graficzna (ona odpowiada za pracę w viewporcie, procek i ram nie mają większego wpływu). Jeśli renderujesz skomplikowane sceny lub z b.wysokimi ustawieniami to dużo ramu i dobry procek.

 

Co do książek to te stare mają czasami inaczej ponazywane funkcję i przedstawione metody są często zbędne, gdyż w nowszej wersji programu można to prościej zrobić. Jednak ogólne zasady pozostają niezmienne :) Na Twoim miejscu zakupiłbym Biblie do 3ds Maxa 8, a reszty uczył się z videotutoriali (np. 3d-palace.com, thegnomonworkshop.com (płatne) ) i tutoriali, w internecie znajdziesz naprawdę masę tego, więc problemu nie będzie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności