Ookami Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 Witam wszystkich założyłem ten post z tego powodu, że posty znajdujące się na forum dotyczące początków w programie 3ds max niezadowalają mnie i są niejasne lub nie do końca odpowiadają na zadane pytania. Chciałbym prosić was o odpowiedzi na kilka pytań. 1. Mam 3ds max 9.0 moge korzystać z książek o starszych wersjach czy ta wersja różni się od wcześniejszych ? 2. Od czego byście proponowali zacząć i w jaki sposób (książki, tutoriale, inne ...). 3. Jaki sprzęt trzeba mieć aby bez problwmów korzystać z 3ds maxa. 4. czy jak mam 19 tak to jest dobry wiek na rozpoczęcie nauki wgrafice 3d ?
Master Kiełbaster Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 temat był wałkowany dziesiątki razy więc wątpię by tym razem pojawiło się coś nowego i szczególnie interesującego...
Gość michlord Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 Moje odpowiedzi :D 1. TAK 2. Wcisnąć F1 (user reference) i to przeczytać, oraz przerabiać tutki 3. Dobry, wymagania są napisane przez producenta programu. Warto mieć minimum 2gb ramu. 4. TAK
Gość BigBen Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 Moje odpowiedzi :D 1. TAK 2. Wcisnąć F1 (user reference) i to przeczytać, oraz przerabiać tutki 3. Dobry, wymagania są napisane przez producenta programu. Warto mieć minimum 2gb ramu. 4. TAK ufff ja mam 17lat i kamień mi spadł z serca, bo myślałem ze jestem za stary, pozdrawiam.
siwy Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 4. To nie jest dobry wiek na naukę 3dmaxa. Jak nie zaczynałeś w wieku 12 lat to możesz zapomnieć o karierze grafika 3d . ps. taki mały żarcik, nie mogłem się powstrzymać :)
Valery Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 4. najlepszy jest wiek emerytalny, bo wtedy wreszcie masz czas żeby spędzać przy kompie cały dzień
Ookami Napisano 5 Maj 2007 Autor Napisano 5 Maj 2007 Dziękuje wszystkim wystarczą mi te odpowiedzi można zamknąć temat jeżeli moderator chce ;] pozdrawiam.
idrilelril Napisano 11 Maj 2007 Napisano 11 Maj 2007 Wersje nowsze różnią się od starszych tym, że są ulepszone narzędzia i poprawione błędy. Też mam dziewiątkę i jestem z niej zadowolona. Jeśli chodzi o sprzęt to ważny jest procesor i pamięć (RAM). Ja zaczynam z grafiką 3d w wieku 14 lat, ale 19 to też dobry wiek.
Miłosz3ds Napisano 11 Maj 2007 Napisano 11 Maj 2007 Jeśli nie będziesz korzystał z plug-inów, to 9 chyba jest dobra. Nie wiem jak teraz, ale ja do 9 żadnego pluga nie mogłem zainstalować.
idrilelril Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 To prawda, że w 9 nie działają pluginy. Ściągnęłam ich sporo i po zainstalowaniu okazało się, że nie działają. Jedyny, który mi służy to "greeble" i jest dośc ciekawy, choć czasami potrafi się zawiesić i zacinać.
idrilelril Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 Jak ktoś chce to greebl'a można pobrać za darmo ze strony: http://max.klanky.com/
Mati-PL Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 A ja mam takie skromne pytanie... Chce wokół jakiegoś obiektu poustawia w okręgu wiele innych ale nie wiem jak. Tzn aby mieć np dookoła kuli mnóstwo małych kulek muszę robić to ręcznie, a jest jakaś do tego opcja aby za mnie to zrobiło ?
Adek_CG Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 oczywiscie ze nie musisz robic tego recznie, narzedzie spacing tool sie do tego przydaje
tadzio Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 4. To nie jest dobry wiek na naukę 3dmaxa. Jak nie zaczynałeś w wieku 12 lat to możesz zapomnieć o karierze grafika 3d . Jezusicku...ja zaczalem jak mialem 19-20 ... no to nici z kariery... Dzieki Siwy...zburzyles moj maly swiat... no nieeeee...;P pozdr edit: sorry za spam...
Temporal Napisano 27 Maj 2007 Napisano 27 Maj 2007 A ja mam takie skromne pytanie... Chce wokół jakiegoś obiektu poustawia w okręgu wiele innych ale nie wiem jak. Tzn aby mieć np dookoła kuli mnóstwo małych kulek muszę robić to ręcznie, a jest jakaś do tego opcja aby za mnie to zrobiło ? array tool
idrilelril Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Ja tam uważam, że każdy wiek jest dobry. To czy ktoś jest dobry w tym co robi zależy tylko od starań i chęci, a nie od ilości ćwiczeń i wiek, w którym się zaczęło. Jeśli ktoś naprawdę coś lubi to i tak będzie dążył do doskonalenia swoich umiejętności. No to tyle. Wszystko przed Wami!
delf77 Napisano 29 Maj 2007 Napisano 29 Maj 2007 nie korzystalem jeszcze z ksiazek , zabawa z maxem zaczela sie na studiach ( architektura )( wczesniej zabawa na amidze - real 3d (( czekanie 24 h na render "10" prymitywnych bryl z materialami :/ )) , tam sila rzeczy nauczylem sie to czego potrzebowalem i mysle ze taki powienien byc tok nauki - zakaldasz sobie problem / zadanie - ktore chcesz rozwiazac - szukasz materialow , pytasz kumpli - z czasem sie nauczysz
Gość Wardus Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Bardzo zaciekawily mnie wasze prace, sam chcialbym takie cuda tworzyc, ale niestety nie mam zielonego pojecia jak do tego sie zabrac;/. Moze moglby ktos powiedziec jak mam zaczac. Nigdy nie mialem stycznosci z 3dsmaxem ani innym podobnym programem. Bardzo prosze o jakas nawet najmiejsza wskazowke. Z gory dzieki ;)
imprecis Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Każdy wiek jest dobry, idealnym tego przykładem jest chociażby bywalczyni tego forum - "Intervain", która z tego co pamiętam na 3 roku studiów rozpoczęła zabawę w 3d, w 3d siedzi niecałe 2lata, a wymiata ;) Kwestia tego jak intensywnie się uczysz i jaką masz strategie. Ja w 3d siedzę ok 5 lat, a potrafię znacznie mniej niż niektórzy co siedzą dopiero rok. U mnie były przerwy od 3d, często b.długie, a tamci ciężko pracowali dlatego są lepsi :) Co do sprzętu to zależy w dużej mierze na co się nastawiasz. Jak chcesz mieć swobodę w modelowaniu to przede wszystkim dobra karta graficzna (ona odpowiada za pracę w viewporcie, procek i ram nie mają większego wpływu). Jeśli renderujesz skomplikowane sceny lub z b.wysokimi ustawieniami to dużo ramu i dobry procek. Co do książek to te stare mają czasami inaczej ponazywane funkcję i przedstawione metody są często zbędne, gdyż w nowszej wersji programu można to prościej zrobić. Jednak ogólne zasady pozostają niezmienne :) Na Twoim miejscu zakupiłbym Biblie do 3ds Maxa 8, a reszty uczył się z videotutoriali (np. 3d-palace.com, thegnomonworkshop.com (płatne) ) i tutoriali, w internecie znajdziesz naprawdę masę tego, więc problemu nie będzie ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się