Napisano 5 Maj 200717 l Witam wszystkich założyłem ten post z tego powodu, że posty znajdujące się na forum dotyczące początków w programie 3ds max niezadowalają mnie i są niejasne lub nie do końca odpowiadają na zadane pytania. Chciałbym prosić was o odpowiedzi na kilka pytań. 1. Mam 3ds max 9.0 moge korzystać z książek o starszych wersjach czy ta wersja różni się od wcześniejszych ? 2. Od czego byście proponowali zacząć i w jaki sposób (książki, tutoriale, inne ...). 3. Jaki sprzęt trzeba mieć aby bez problwmów korzystać z 3ds maxa. 4. czy jak mam 19 tak to jest dobry wiek na rozpoczęcie nauki wgrafice 3d ?
Napisano 5 Maj 200717 l temat był wałkowany dziesiątki razy więc wątpię by tym razem pojawiło się coś nowego i szczególnie interesującego...
Napisano 5 Maj 200717 l Moje odpowiedzi :D 1. TAK 2. Wcisnąć F1 (user reference) i to przeczytać, oraz przerabiać tutki 3. Dobry, wymagania są napisane przez producenta programu. Warto mieć minimum 2gb ramu. 4. TAK
Napisano 5 Maj 200717 l Moje odpowiedzi :D 1. TAK 2. Wcisnąć F1 (user reference) i to przeczytać, oraz przerabiać tutki 3. Dobry, wymagania są napisane przez producenta programu. Warto mieć minimum 2gb ramu. 4. TAK ufff ja mam 17lat i kamień mi spadł z serca, bo myślałem ze jestem za stary, pozdrawiam.
Napisano 5 Maj 200717 l 4. To nie jest dobry wiek na naukę 3dmaxa. Jak nie zaczynałeś w wieku 12 lat to możesz zapomnieć o karierze grafika 3d . ps. taki mały żarcik, nie mogłem się powstrzymać :)
Napisano 5 Maj 200717 l 4. najlepszy jest wiek emerytalny, bo wtedy wreszcie masz czas żeby spędzać przy kompie cały dzień
Napisano 5 Maj 200717 l Autor Dziękuje wszystkim wystarczą mi te odpowiedzi można zamknąć temat jeżeli moderator chce ;] pozdrawiam.
Napisano 11 Maj 200717 l Wersje nowsze różnią się od starszych tym, że są ulepszone narzędzia i poprawione błędy. Też mam dziewiątkę i jestem z niej zadowolona. Jeśli chodzi o sprzęt to ważny jest procesor i pamięć (RAM). Ja zaczynam z grafiką 3d w wieku 14 lat, ale 19 to też dobry wiek.
Napisano 11 Maj 200717 l Jeśli nie będziesz korzystał z plug-inów, to 9 chyba jest dobra. Nie wiem jak teraz, ale ja do 9 żadnego pluga nie mogłem zainstalować.
Napisano 26 Maj 200717 l To prawda, że w 9 nie działają pluginy. Ściągnęłam ich sporo i po zainstalowaniu okazało się, że nie działają. Jedyny, który mi służy to "greeble" i jest dośc ciekawy, choć czasami potrafi się zawiesić i zacinać.
Napisano 26 Maj 200717 l Jak ktoś chce to greebl'a można pobrać za darmo ze strony: http://max.klanky.com/
Napisano 26 Maj 200717 l A ja mam takie skromne pytanie... Chce wokół jakiegoś obiektu poustawia w okręgu wiele innych ale nie wiem jak. Tzn aby mieć np dookoła kuli mnóstwo małych kulek muszę robić to ręcznie, a jest jakaś do tego opcja aby za mnie to zrobiło ?
Napisano 26 Maj 200717 l oczywiscie ze nie musisz robic tego recznie, narzedzie spacing tool sie do tego przydaje
Napisano 26 Maj 200717 l 4. To nie jest dobry wiek na naukę 3dmaxa. Jak nie zaczynałeś w wieku 12 lat to możesz zapomnieć o karierze grafika 3d . Jezusicku...ja zaczalem jak mialem 19-20 ... no to nici z kariery... Dzieki Siwy...zburzyles moj maly swiat... no nieeeee...;P pozdr edit: sorry za spam...
Napisano 27 Maj 200717 l A ja mam takie skromne pytanie... Chce wokół jakiegoś obiektu poustawia w okręgu wiele innych ale nie wiem jak. Tzn aby mieć np dookoła kuli mnóstwo małych kulek muszę robić to ręcznie, a jest jakaś do tego opcja aby za mnie to zrobiło ? array tool
Napisano 28 Maj 200717 l Ja tam uważam, że każdy wiek jest dobry. To czy ktoś jest dobry w tym co robi zależy tylko od starań i chęci, a nie od ilości ćwiczeń i wiek, w którym się zaczęło. Jeśli ktoś naprawdę coś lubi to i tak będzie dążył do doskonalenia swoich umiejętności. No to tyle. Wszystko przed Wami!
Napisano 29 Maj 200717 l nie korzystalem jeszcze z ksiazek , zabawa z maxem zaczela sie na studiach ( architektura )( wczesniej zabawa na amidze - real 3d (( czekanie 24 h na render "10" prymitywnych bryl z materialami :/ )) , tam sila rzeczy nauczylem sie to czego potrzebowalem i mysle ze taki powienien byc tok nauki - zakaldasz sobie problem / zadanie - ktore chcesz rozwiazac - szukasz materialow , pytasz kumpli - z czasem sie nauczysz
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Bardzo zaciekawily mnie wasze prace, sam chcialbym takie cuda tworzyc, ale niestety nie mam zielonego pojecia jak do tego sie zabrac;/. Moze moglby ktos powiedziec jak mam zaczac. Nigdy nie mialem stycznosci z 3dsmaxem ani innym podobnym programem. Bardzo prosze o jakas nawet najmiejsza wskazowke. Z gory dzieki ;)
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Każdy wiek jest dobry, idealnym tego przykładem jest chociażby bywalczyni tego forum - "Intervain", która z tego co pamiętam na 3 roku studiów rozpoczęła zabawę w 3d, w 3d siedzi niecałe 2lata, a wymiata ;) Kwestia tego jak intensywnie się uczysz i jaką masz strategie. Ja w 3d siedzę ok 5 lat, a potrafię znacznie mniej niż niektórzy co siedzą dopiero rok. U mnie były przerwy od 3d, często b.długie, a tamci ciężko pracowali dlatego są lepsi :) Co do sprzętu to zależy w dużej mierze na co się nastawiasz. Jak chcesz mieć swobodę w modelowaniu to przede wszystkim dobra karta graficzna (ona odpowiada za pracę w viewporcie, procek i ram nie mają większego wpływu). Jeśli renderujesz skomplikowane sceny lub z b.wysokimi ustawieniami to dużo ramu i dobry procek. Co do książek to te stare mają czasami inaczej ponazywane funkcję i przedstawione metody są często zbędne, gdyż w nowszej wersji programu można to prościej zrobić. Jednak ogólne zasady pozostają niezmienne :) Na Twoim miejscu zakupiłbym Biblie do 3ds Maxa 8, a reszty uczył się z videotutoriali (np. 3d-palace.com, thegnomonworkshop.com (płatne) ) i tutoriali, w internecie znajdziesz naprawdę masę tego, więc problemu nie będzie ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto