Skocz do zawartości

Displacement dla roznych ID


IQW

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

napisz może czym renderujesz, to się odezwą odpowiedni experci.

 

displacement w połączeniu z material ID nie jest polecane (przynajmniej jeśli chodzi o vraya, i o scanlina chyba też)

 

ale możliwe jest (dajesz dispa nie poprzez modyfikator, tylko w samym materiale, jest tam mapka displacement)

 

lepsze jest sterowanie dispa poprzez blend material, przy czym obszary gdzie ma być a gdzie nie możesz ustalić np. czarnobiałą maską, można też poprzez vertex kolor (ten vertex color mnie osobiście najbardziej odpowiada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajesz vertex color modifier (najlepiej nad meshsmoothem żeby była jakaś rozdzielczość), i malujesz na objekcie.

w material edytorze dajesz mapkę vertex color, możesz z niej korzystać jak z dowolnej innej mapki tyle że informacje bierze z tego co malowałeś na objekcie a nie z jakiejś bitmapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby blendować coś vertex colorem. Dajesz materiał Composite, dodajesz tam materiały do blendowania z mapą opacity= Vertex Color.

 

Vertex color to poprostu nadawanie vertexom koloru oprócz x,y,z,w vertex przechowuje U,V,W i ewentualnie właśnie R,G,B,A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności