Napisano 6 Maj 200717 l Uzylem Multi mapy i chcialbym na wybrane miejsca nalozyc displacement.. Czy ten modyfikator moze odrozniac ID czy jest na to moze jakis inny sposob?
Napisano 6 Maj 200717 l napisz może czym renderujesz, to się odezwą odpowiedni experci. displacement w połączeniu z material ID nie jest polecane (przynajmniej jeśli chodzi o vraya, i o scanlina chyba też) ale możliwe jest (dajesz dispa nie poprzez modyfikator, tylko w samym materiale, jest tam mapka displacement) lepsze jest sterowanie dispa poprzez blend material, przy czym obszary gdzie ma być a gdzie nie możesz ustalić np. czarnobiałą maską, można też poprzez vertex kolor (ten vertex color mnie osobiście najbardziej odpowiada)
Napisano 14 Maj 200717 l dajesz vertex color modifier (najlepiej nad meshsmoothem żeby była jakaś rozdzielczość), i malujesz na objekcie. w material edytorze dajesz mapkę vertex color, możesz z niej korzystać jak z dowolnej innej mapki tyle że informacje bierze z tego co malowałeś na objekcie a nie z jakiejś bitmapy.
Napisano 14 Maj 200717 l działa :d tylko nie wiem czemu w mapce vertex color musialem zmienic sub channel na red. \\ no tak nie właczyłem inver map :P... Dzięki wielkie :)
Napisano 15 Maj 200717 l Aby blendować coś vertex colorem. Dajesz materiał Composite, dodajesz tam materiały do blendowania z mapą opacity= Vertex Color. Vertex color to poprostu nadawanie vertexom koloru oprócz x,y,z,w vertex przechowuje U,V,W i ewentualnie właśnie R,G,B,A
Napisano 15 Maj 200717 l Jak vray to zamiast composite lepiej stosować vrayblendmaterial - zasada ta sama a się nie wykrzacza.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto