Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Uzylem Multi mapy i chcialbym na wybrane miejsca nalozyc displacement..

Czy ten modyfikator moze odrozniac ID czy jest na to moze jakis inny sposob?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

napisz może czym renderujesz, to się odezwą odpowiedni experci.

 

displacement w połączeniu z material ID nie jest polecane (przynajmniej jeśli chodzi o vraya, i o scanlina chyba też)

 

ale możliwe jest (dajesz dispa nie poprzez modyfikator, tylko w samym materiale, jest tam mapka displacement)

 

lepsze jest sterowanie dispa poprzez blend material, przy czym obszary gdzie ma być a gdzie nie możesz ustalić np. czarnobiałą maską, można też poprzez vertex kolor (ten vertex color mnie osobiście najbardziej odpowiada)

Napisano

no własnie natrafilem na podobny problem jak działa vertex color dokladnie?

Napisano

dajesz vertex color modifier (najlepiej nad meshsmoothem żeby była jakaś rozdzielczość), i malujesz na objekcie.

w material edytorze dajesz mapkę vertex color, możesz z niej korzystać jak z dowolnej innej mapki tyle że informacje bierze z tego co malowałeś na objekcie a nie z jakiejś bitmapy.

Napisano

działa :d tylko nie wiem czemu w mapce vertex color musialem zmienic sub channel na red. \\ no tak nie właczyłem inver map :P... Dzięki wielkie :)

Napisano

Aby blendować coś vertex colorem. Dajesz materiał Composite, dodajesz tam materiały do blendowania z mapą opacity= Vertex Color.

 

Vertex color to poprostu nadawanie vertexom koloru oprócz x,y,z,w vertex przechowuje U,V,W i ewentualnie właśnie R,G,B,A

Napisano

Jak vray to zamiast composite lepiej stosować vrayblendmaterial - zasada ta sama a się nie wykrzacza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności