Napisano 7 Maj 200717 l Postanowiłem założyć taki temat ze względu na chęć sprawdzenia jakie gry znajdujace się na rynku można modować przy pomocy mayki??? (mam nadzieje że temaci się rozwinie... ;) Czytałem o Painkiller i możliwości tworzenia map, ponieważ w katalogu z grą znajduje się konwerter plików... a może coś jeszcze ktoś próbował zrobić???
Napisano 7 Maj 200717 l Ja w Majce robilem gre w Unrealu, a teraz bede robil na silniku FEARa. Kwestia exportera.
Napisano 7 Maj 200717 l Autor Ja w Majce robilem gre w Unrealu, a teraz bede robil na silniku FEARa. Kwestia exportera. a jakiego exportera używałeś??? jakie to formaty?? robisz tylko modelowanie czy animke też???
Napisano 7 Maj 200717 l Robilem i modele, i animki. Exporter dolaczony byl do engine`u. W przypadku Unreala byl to ActorX. Wypluwal do .psk chyba. Juz zapomnialem ;) Co do FEARa to jeszcze sie nie wdrazalem, wiec nie wiem.
Napisano 8 Maj 200717 l Maya w wersji 6.0 jest jedynym programem umożliwiającym eksport modeli do Call of Duty 2. Odpowiednie wtyczki zostały udostępnione przez developerów. Niestety sama ich instalacja wymaga specjalnej instrukcji, gdyż jak to ma w zwyczaju IW, przed wydaniem narzędzi zostały z nich wydarte niektóre ważne elementy :)
Napisano 8 Maj 200717 l Ale co Ty masz z tym formatem? Format wykorzystywany przez gre nie ma nic wspolnego z programem 3d. Zwykle. Do tego sa wlasnie exportery, zeby material z softu przerobil na material rozumiany przez engine. I tyle.
Napisano 8 Maj 200717 l Autor chce exportować animacje postaci do programu Milkshape, dzięki czemu mam wtedy możliwość exportu do wielu formatów... i szukam rozwiązania... w praktyce wygląda to tak że np. animacja chodzenia jest importowana tak że postać mam w pozycji rozkroku, a nie ma animacji... :( dlatego też pytam, bo może ktoś cuś takiego robił...
Napisano 9 Maj 200717 l Autor Jeśli ktoś jest zainteresowany modowaniem(modelowaniem i animacją) Doom3 w Maya to zaprszam na to forum, po angielskiemu, ale to chyba nie problem... http://www.doom3world.org/ na forum znajduję się też dużo ciekawych linków np. dla exportera Unreal'a ... forum dla programów: Blender Lightwave 3dMax Maya Zbrush na forum znajduje się też sporo informacji o Quake 4 i Half-life 2... :)
Napisano 10 Maj 200717 l Zazwyczaj sprawa wygląda tak: grupa pracująca nad grą tworzy exporter do softu jakiego używają. Z tym, że aby wyeksportować model trzeba go odpowiednio przygotować (odpowiednie nazwy obiektów, hierarchia itd.), dlatego niezbyt się da w innym programie, z animować, przenieść i wyeksportować do gry. Nie wiem, czemu chcesz szukać gier, do których są exportery pod Mayę. Ja bym po prostu, zainteresowany daną grą, spytał pod jaki soft jest oficjalny exporter. Z modelami to jest taki problem, że exportery są plug-inami i najczęściej istnieją tylko pod daną wersję danego softu. Jeśli chodzi o pracę Twój soft -> soft z exporterem -> gra, to bezproblemowo raczej przeniesiesz tylko siatkę i tekstury. Robiłem tak do w3 i model zrobiony w Mayi wymagał jeszcze sporej obróbki w 3ds maxie.
Napisano 10 Maj 200717 l Autor Niestety! zawiodłem się na Maycie i to bardzo... Jej exportery o importerach nie mówie bo to katastrofa... są poprostu do bani... dla wersji 7.0 i 8.0 Nie opierają się o standardowe parametry i jest problem... tak jest np. z formatem FBX, który swobodnie przechowuje animacje, kości, texturki oraz parametry Uvmappingu nie da sie tego przenieść... Słabiutko... i tutaj Maya jest na szarym końcu... :( Programy takie jak Blender(darmo) Milkshape(ok. 30euro) i Lightwave(700euro) robią to bardzo dobrze... Tylko cena nie do porównania??? Jeśli mam kupić kolejną wersje to załamka... Tyle kasy,a taki bubel... :P Wnioskuje że twórcy Mayki są samolubni i nie chcą się dzielić dziełem tego programu z innymi softami... no cóż... :( na tym kończe modowanie...
Napisano 10 Maj 200717 l ...Co do FEARa to jeszcze sie nie wdrazalem, wiec nie wiem. moge Ci powiedziec ze jest zabawy z tym co nie miara... a sam silnik ma tak zajebisty edytor ze mozna sie tylko za glowe zlapac. A co do tematu to jak wyzej...+ to ze majka jest bardzo przyjazna przy tworzeniu gier i wcale nie taka droga...
Napisano 10 Maj 200717 l Tak, wlasnie slysze codziennie ciekawe historie. Exporter dziala z Majka Unlimited, ale z Complete juz nie chce. Ktos chyba dal dupy i kupil engine bez wczesniejszego przetestowania...
Napisano 10 Maj 200717 l Autor Tak, wlasnie slysze codziennie ciekawe historie. Exporter dziala z Majka Unlimited, ale z Complete juz nie chce. Ktos chyba dal dupy i kupil engine bez wczesniejszego przetestowania... jeśli to do mnie to wybacz bo mnie akurat działa, ale bez aniamcji... Maya jest dla mnie narzędziem dobrym do modelowania i robienia niezależnych animacji z renderem programu... np. zakładając małe studio na samą licencje mayki wydał byś tyle co inne programy razem wzięte, a przy kilku to nawet więcej niż sprzęt... Faktem jest że wykorzystuje się ten program do gier, ale głównie do Modelowania, gdzie Animator jest już kimś innym i nie obchodzi go Maya, Exportuje i robi na sofcie na którym potrafi najlepiej...
Napisano 10 Maj 200717 l Hehe, nie, to bylo glosne myslenie o osobie, ktora kupowala engine u mnie w firmie ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto