Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Postanowiłem założyć taki temat ze względu na chęć sprawdzenia jakie gry znajdujace się na rynku można modować przy pomocy mayki???

(mam nadzieje że temaci się rozwinie... ;)

 

Czytałem o Painkiller i możliwości tworzenia map, ponieważ w katalogu z grą znajduje się konwerter plików...

 

a może coś jeszcze ktoś próbował zrobić???

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Ja w Majce robilem gre w Unrealu, a teraz bede robil na silniku FEARa.

 

Kwestia exportera.

 

a jakiego exportera używałeś???

 

jakie to formaty??

 

robisz tylko modelowanie czy animke też???

Napisano

Robilem i modele, i animki.

 

Exporter dolaczony byl do engine`u. W przypadku Unreala byl to ActorX.

 

Wypluwal do .psk chyba. Juz zapomnialem ;)

 

Co do FEARa to jeszcze sie nie wdrazalem, wiec nie wiem.

Napisano

Maya w wersji 6.0 jest jedynym programem umożliwiającym eksport modeli do Call of Duty 2. Odpowiednie wtyczki zostały udostępnione przez developerów. Niestety sama ich instalacja wymaga specjalnej instrukcji, gdyż jak to ma w zwyczaju IW, przed wydaniem narzędzi zostały z nich wydarte niektóre ważne elementy :)

Napisano

Ale co Ty masz z tym formatem? Format wykorzystywany przez gre nie ma nic wspolnego z programem 3d. Zwykle.

 

Do tego sa wlasnie exportery, zeby material z softu przerobil na material rozumiany przez engine. I tyle.

Napisano

chce exportować animacje postaci do programu Milkshape, dzięki czemu mam wtedy możliwość exportu do wielu formatów... i szukam rozwiązania...

 

w praktyce wygląda to tak że np. animacja chodzenia jest importowana tak że postać mam w pozycji rozkroku, a nie ma animacji... :(

 

dlatego też pytam, bo może ktoś cuś takiego robił...

Napisano

Jeśli ktoś jest zainteresowany modowaniem(modelowaniem i animacją) Doom3 w Maya to zaprszam na to forum, po angielskiemu, ale to chyba nie problem...

 

http://www.doom3world.org/

 

 

na forum znajduję się też dużo ciekawych linków np. dla exportera Unreal'a ...

 

forum dla programów:

Blender

Lightwave

3dMax

Maya

Zbrush

 

na forum znajduje się też sporo informacji o Quake 4 i Half-life 2... :)

Napisano

Zazwyczaj sprawa wygląda tak: grupa pracująca nad grą tworzy exporter do softu jakiego używają. Z tym, że aby wyeksportować model trzeba go odpowiednio przygotować (odpowiednie nazwy obiektów, hierarchia itd.), dlatego niezbyt się da w innym programie, z animować, przenieść i wyeksportować do gry. Nie wiem, czemu chcesz szukać gier, do których są exportery pod Mayę. Ja bym po prostu, zainteresowany daną grą, spytał pod jaki soft jest oficjalny exporter.

 

Z modelami to jest taki problem, że exportery są plug-inami i najczęściej istnieją tylko pod daną wersję danego softu.

 

Jeśli chodzi o pracę Twój soft -> soft z exporterem -> gra, to bezproblemowo raczej przeniesiesz tylko siatkę i tekstury. Robiłem tak do w3 i model zrobiony w Mayi wymagał jeszcze sporej obróbki w 3ds maxie.

Napisano

Niestety! zawiodłem się na Maycie i to bardzo... Jej exportery o importerach nie mówie bo to katastrofa... są poprostu do bani... dla wersji 7.0 i 8.0

 

Nie opierają się o standardowe parametry i jest problem... tak jest np. z formatem FBX, który swobodnie przechowuje animacje, kości, texturki oraz parametry Uvmappingu nie da sie tego przenieść...

 

Słabiutko... i tutaj Maya jest na szarym końcu... :(

 

Programy takie jak Blender(darmo) Milkshape(ok. 30euro) i Lightwave(700euro) robią to bardzo dobrze...

 

Tylko cena nie do porównania??? Jeśli mam kupić kolejną wersje to załamka... Tyle kasy,a taki bubel... :P

 

Wnioskuje że twórcy Mayki są samolubni i nie chcą się dzielić dziełem tego programu z innymi softami... no cóż... :( na tym kończe modowanie...

Napisano
...Co do FEARa to jeszcze sie nie wdrazalem, wiec nie wiem.

moge Ci powiedziec ze jest zabawy z tym co nie miara...

a sam silnik ma tak zajebisty edytor ze mozna sie tylko za glowe zlapac.

 

A co do tematu to jak wyzej...+ to ze majka jest bardzo przyjazna przy tworzeniu gier i wcale nie taka droga...

Napisano

Tak, wlasnie slysze codziennie ciekawe historie. Exporter dziala z Majka Unlimited, ale z Complete juz nie chce.

 

Ktos chyba dal dupy i kupil engine bez wczesniejszego przetestowania...

Napisano
Tak, wlasnie slysze codziennie ciekawe historie. Exporter dziala z Majka Unlimited, ale z Complete juz nie chce.

 

Ktos chyba dal dupy i kupil engine bez wczesniejszego przetestowania...

 

 

jeśli to do mnie to wybacz bo mnie akurat działa, ale bez aniamcji... Maya jest dla mnie narzędziem dobrym do modelowania i robienia niezależnych animacji z renderem programu...

 

np. zakładając małe studio na samą licencje mayki wydał byś tyle co inne programy razem wzięte, a przy kilku to nawet więcej niż sprzęt...

 

Faktem jest że wykorzystuje się ten program do gier, ale głównie do Modelowania, gdzie Animator jest już kimś innym i nie obchodzi go Maya, Exportuje i robi na sofcie na którym potrafi najlepiej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności