floo Napisano 7 Maj 2007 Share Napisano 7 Maj 2007 Postanowiłem założyć taki temat ze względu na chęć sprawdzenia jakie gry znajdujace się na rynku można modować przy pomocy mayki??? (mam nadzieje że temaci się rozwinie... ;) Czytałem o Painkiller i możliwości tworzenia map, ponieważ w katalogu z grą znajduje się konwerter plików... a może coś jeszcze ktoś próbował zrobić??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 7 Maj 2007 Share Napisano 7 Maj 2007 Ja w Majce robilem gre w Unrealu, a teraz bede robil na silniku FEARa. Kwestia exportera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 7 Maj 2007 Autor Share Napisano 7 Maj 2007 Ja w Majce robilem gre w Unrealu, a teraz bede robil na silniku FEARa. Kwestia exportera. a jakiego exportera używałeś??? jakie to formaty?? robisz tylko modelowanie czy animke też??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 7 Maj 2007 Share Napisano 7 Maj 2007 Robilem i modele, i animki. Exporter dolaczony byl do engine`u. W przypadku Unreala byl to ActorX. Wypluwal do .psk chyba. Juz zapomnialem ;) Co do FEARa to jeszcze sie nie wdrazalem, wiec nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 8 Maj 2007 Share Napisano 8 Maj 2007 Maya w wersji 6.0 jest jedynym programem umożliwiającym eksport modeli do Call of Duty 2. Odpowiednie wtyczki zostały udostępnione przez developerów. Niestety sama ich instalacja wymaga specjalnej instrukcji, gdyż jak to ma w zwyczaju IW, przed wydaniem narzędzi zostały z nich wydarte niektóre ważne elementy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 8 Maj 2007 Autor Share Napisano 8 Maj 2007 o jaki format plików chodzi?? bo nie mam tej gry... thx! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 8 Maj 2007 Share Napisano 8 Maj 2007 Ale co Ty masz z tym formatem? Format wykorzystywany przez gre nie ma nic wspolnego z programem 3d. Zwykle. Do tego sa wlasnie exportery, zeby material z softu przerobil na material rozumiany przez engine. I tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 8 Maj 2007 Autor Share Napisano 8 Maj 2007 chce exportować animacje postaci do programu Milkshape, dzięki czemu mam wtedy możliwość exportu do wielu formatów... i szukam rozwiązania... w praktyce wygląda to tak że np. animacja chodzenia jest importowana tak że postać mam w pozycji rozkroku, a nie ma animacji... :( dlatego też pytam, bo może ktoś cuś takiego robił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 9 Maj 2007 Autor Share Napisano 9 Maj 2007 Jeśli ktoś jest zainteresowany modowaniem(modelowaniem i animacją) Doom3 w Maya to zaprszam na to forum, po angielskiemu, ale to chyba nie problem... http://www.doom3world.org/ na forum znajduję się też dużo ciekawych linków np. dla exportera Unreal'a ... forum dla programów: Blender Lightwave 3dMax Maya Zbrush na forum znajduje się też sporo informacji o Quake 4 i Half-life 2... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 10 Maj 2007 Share Napisano 10 Maj 2007 Zazwyczaj sprawa wygląda tak: grupa pracująca nad grą tworzy exporter do softu jakiego używają. Z tym, że aby wyeksportować model trzeba go odpowiednio przygotować (odpowiednie nazwy obiektów, hierarchia itd.), dlatego niezbyt się da w innym programie, z animować, przenieść i wyeksportować do gry. Nie wiem, czemu chcesz szukać gier, do których są exportery pod Mayę. Ja bym po prostu, zainteresowany daną grą, spytał pod jaki soft jest oficjalny exporter. Z modelami to jest taki problem, że exportery są plug-inami i najczęściej istnieją tylko pod daną wersję danego softu. Jeśli chodzi o pracę Twój soft -> soft z exporterem -> gra, to bezproblemowo raczej przeniesiesz tylko siatkę i tekstury. Robiłem tak do w3 i model zrobiony w Mayi wymagał jeszcze sporej obróbki w 3ds maxie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 10 Maj 2007 Autor Share Napisano 10 Maj 2007 Niestety! zawiodłem się na Maycie i to bardzo... Jej exportery o importerach nie mówie bo to katastrofa... są poprostu do bani... dla wersji 7.0 i 8.0 Nie opierają się o standardowe parametry i jest problem... tak jest np. z formatem FBX, który swobodnie przechowuje animacje, kości, texturki oraz parametry Uvmappingu nie da sie tego przenieść... Słabiutko... i tutaj Maya jest na szarym końcu... :( Programy takie jak Blender(darmo) Milkshape(ok. 30euro) i Lightwave(700euro) robią to bardzo dobrze... Tylko cena nie do porównania??? Jeśli mam kupić kolejną wersje to załamka... Tyle kasy,a taki bubel... :P Wnioskuje że twórcy Mayki są samolubni i nie chcą się dzielić dziełem tego programu z innymi softami... no cóż... :( na tym kończe modowanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 10 Maj 2007 Share Napisano 10 Maj 2007 Dkładnie cię rozumiem - przereklamowany, drogi "bubel". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 10 Maj 2007 Share Napisano 10 Maj 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fr3d3k Napisano 10 Maj 2007 Share Napisano 10 Maj 2007 ...Co do FEARa to jeszcze sie nie wdrazalem, wiec nie wiem. moge Ci powiedziec ze jest zabawy z tym co nie miara... a sam silnik ma tak zajebisty edytor ze mozna sie tylko za glowe zlapac. A co do tematu to jak wyzej...+ to ze majka jest bardzo przyjazna przy tworzeniu gier i wcale nie taka droga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 10 Maj 2007 Share Napisano 10 Maj 2007 Tak, wlasnie slysze codziennie ciekawe historie. Exporter dziala z Majka Unlimited, ale z Complete juz nie chce. Ktos chyba dal dupy i kupil engine bez wczesniejszego przetestowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 10 Maj 2007 Autor Share Napisano 10 Maj 2007 Tak, wlasnie slysze codziennie ciekawe historie. Exporter dziala z Majka Unlimited, ale z Complete juz nie chce. Ktos chyba dal dupy i kupil engine bez wczesniejszego przetestowania... jeśli to do mnie to wybacz bo mnie akurat działa, ale bez aniamcji... Maya jest dla mnie narzędziem dobrym do modelowania i robienia niezależnych animacji z renderem programu... np. zakładając małe studio na samą licencje mayki wydał byś tyle co inne programy razem wzięte, a przy kilku to nawet więcej niż sprzęt... Faktem jest że wykorzystuje się ten program do gier, ale głównie do Modelowania, gdzie Animator jest już kimś innym i nie obchodzi go Maya, Exportuje i robi na sofcie na którym potrafi najlepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 10 Maj 2007 Share Napisano 10 Maj 2007 Hehe, nie, to bylo glosne myslenie o osobie, ktora kupowala engine u mnie w firmie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się