Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siedzę na MR ale chciałbym spróbować czegoś innego.Z tego co wiem na Mayię są:

-Mental ray- :)

-Turtle - jakoś mało popularny, jest dobry?

-Brazil

-Fnal renderer

-Maxwell - jkoś źle go pamiętam, prosty ale strasznie długo renderował.

i od paru lat dochodzi vray.

Który warto wypróbować, albo czy może lepiej zostać przy mentalu? Szukałbym czegoś takiego jak vray.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Vray też ma być, nie wiem czy jest już normalna wersja. Beta jest dostęna już od jakiegoś czasu.

Ale i tak zastanów się, czy mental ci nie wystarczy.

Napisano

Pytanie: do czego? Nie ma silników uniwersalnych (no mental próbuje takim być i różnie mu to wychodzi), każdy sprawdza się lepiej w innym zastosowaniu. Pod Mayę używałem w sumie pięciu (można powiedzieć, że sześciu na upartego).

 

Mental Ray - renderer w sumie uniwersalny, przez co niestety czasami trudny w obsłudze. Radzi sobie zarówno z wizualizacjami, animacjami, jest bardzo często wykorzystywany do produkcji efektów specjalnych. W tej dziedzinie mocno zwalcza Rendermana. Szybki raytracer.

 

Maxwell Renderer - genialny do wizualizacji, niezwykle prosty w obsłudze. Nie traktuje światła jak renderery typu scanline ani raytracery. W tym silniku światło jest falą elektromagnetyczną (nie koniecznie z zakresu widma widzialnego), w związku z czym uzyskujemy fotorealistyczne efekty, bez długiego tweakowania ustawień. Zdecydowanie technologia jutra, niestety bardzo wolny na dzisiejszych maszynach, dlatego raczej odpada zastosowanie go do animacji czy vfx.

 

Maya software - natywny silnik Mayki. W sumie trochę staroć, brakuje mu GI. Dobry do liczenia paint fx.

 

Maya hardware - do particli :).

 

RAT (Renderman Artist Tools) - cały pakiet narzędzi od Pixara. Uznany przez twórców efektów, nawet Oscara dostał :). Świetnie radzi sobie ze sporą ilością geometrii, liczy szybki motion blur, ma świetny displacement. Można bezproblemowo pisać własne shaderki, posiada też program do ich tworzenia - SLIM. Dodaje do Mayi kilka fajnych opcji: jak możliwość renderowania particli typu hardware, czy krzywych oraz znakomite CSG (najlepsze jakie widziałem, lepsze nawet od tego w Vue). Niestety dość wolny Raytracer. Wymaga od użytkownika umiejętności oszukiwania (nie jest to raczej fotorealistyczny silnik) no i cieżko ogarnąć całą masę programów, wymaganych do jego obsługi.

 

Renderman for Maya - cywilizowana wersja powyższego. Równie szybka co oryginał, ale zdecydowanie łatwiejsza w obsłudze. Bez CSG i programu do tworzenia shaderków (jednak istnieją darmowe odpowiedniki SLIM-a).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności