Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam takie pytanie: jak to się dzieje, że w starych samolotach śmigłowych, takich jak TEN nie występuje problem z przestrzeliwaniem sobie śmigła. Przecież istnieje takie ryzyko. Nie sądze, aby mieli jakiś system synchronizacji śmigła z karabinem, nie te czasy. Jak oni to robili?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

8. no tego się nie spodziewałem. ależ sobie wymyślili, chyba łatwiej by było umieścić karabin na skrzydłach, ale niech im tam będzie. dzięki, dręczyło mnie to po nocach ;)

Napisano

Nie było łatwiej :)

 

Skrzydła były zrobione ze sklejki i z płótna. Odrzut karabinów skutecznie by je zniszczył. Poza tym, obsługa karabinu byłaby bardzo utrudniona.

Napisano

Na początku dawano metalowe nakładki na śmigła (w Nieuportach)- smigło mogło wytrzymać 2-3 trafienia a że nie każdy strzał trafiał było to warte ryzyka. Potem- tak jak napisał empeck- od Fockera Eindeckera- używano synchronizatorów. Na pomysł że skrzydłem też wpadli (Anglicy) ale utrudniało to celowanie samolotem- trzeba było brać poprawkę na wysokość- i zmianę bębnów z nabojami.

Napisano

ja słyszałem gdzieś o stelażu z drewna i obklejeniu czymś podobnym do papieru, ale nie dawałem wiary w ten papier.

 

hm. a na przykład zamocowanie karabinów na podwoziu? musiało wytrzymać duże obciążenia, więc odrzut chyba by go nie zdemolował?

Napisano

Weź pod uwagę, że część karabinów miała magazynki, nie taśmy. W Vickersie używanym m.in. w polskich samolotach (Lublin, Łoś, Karaś) w magazynek wchodziło ok 90 naboi. To jest tyle co nic i pilot musiał mieć łatwy dostęp do przeładowania takiego karabinu. Poza tym, skoro synchronizator działał to nie widze powodu dla jakiego karabiny miały by byc w skrzydłach. Łatwiej celować, gdy masz karabiny w osi samolotu - Jak np w BF-109, czy w P-38 Lightning, to już WW2, ale zasada ta sama.

Napisano

Też mnie to nurtowało, kiedy byłem dzieckiem. :)

Montowano tam, gdzie montowano ze względu na celność i prostotę takiej konstrukcji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności