Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam takie pytanie: jak to się dzieje, że w starych samolotach śmigłowych, takich jak TEN nie występuje problem z przestrzeliwaniem sobie śmigła. Przecież istnieje takie ryzyko. Nie sądze, aby mieli jakiś system synchronizacji śmigła z karabinem, nie te czasy. Jak oni to robili?

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

8. no tego się nie spodziewałem. ależ sobie wymyślili, chyba łatwiej by było umieścić karabin na skrzydłach, ale niech im tam będzie. dzięki, dręczyło mnie to po nocach ;)

Napisano

Nie było łatwiej :)

 

Skrzydła były zrobione ze sklejki i z płótna. Odrzut karabinów skutecznie by je zniszczył. Poza tym, obsługa karabinu byłaby bardzo utrudniona.

Napisano

Na początku dawano metalowe nakładki na śmigła (w Nieuportach)- smigło mogło wytrzymać 2-3 trafienia a że nie każdy strzał trafiał było to warte ryzyka. Potem- tak jak napisał empeck- od Fockera Eindeckera- używano synchronizatorów. Na pomysł że skrzydłem też wpadli (Anglicy) ale utrudniało to celowanie samolotem- trzeba było brać poprawkę na wysokość- i zmianę bębnów z nabojami.

Napisano

Był przypadek zestrzelenia samego siebie przez rykoszet od tej nakładki na śmigle, ale nie pamiętam niestety szczegółów.

Napisano
  • Autor

ja słyszałem gdzieś o stelażu z drewna i obklejeniu czymś podobnym do papieru, ale nie dawałem wiary w ten papier.

 

hm. a na przykład zamocowanie karabinów na podwoziu? musiało wytrzymać duże obciążenia, więc odrzut chyba by go nie zdemolował?

Napisano

Weź pod uwagę, że część karabinów miała magazynki, nie taśmy. W Vickersie używanym m.in. w polskich samolotach (Lublin, Łoś, Karaś) w magazynek wchodziło ok 90 naboi. To jest tyle co nic i pilot musiał mieć łatwy dostęp do przeładowania takiego karabinu. Poza tym, skoro synchronizator działał to nie widze powodu dla jakiego karabiny miały by byc w skrzydłach. Łatwiej celować, gdy masz karabiny w osi samolotu - Jak np w BF-109, czy w P-38 Lightning, to już WW2, ale zasada ta sama.

Napisano

Też mnie to nurtowało, kiedy byłem dzieckiem. :)

Montowano tam, gdzie montowano ze względu na celność i prostotę takiej konstrukcji.

Napisano
  • Autor

hm. chyba rzeczywiście tak. no, tak czy siak jedno nurtujące mnie od dawna pytanie mniej. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.