Gość zomon Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 Witam !!! Chciałem sie dowiedzieć co źle robie ze wychodzą mi takie "dziwności" po wyrenderowaniu obiektu. Czym jest to spowodowanie i jak mogę to naprawić. 3d's Maxem zajmuje sie od krótkiego czasu wiec proszę o wyrozumiałość. 3d's Max 8, Mental Ray Prosze o pomoc. Bardzo mi zależy na bardzo dobrym wyrenderowaniu tego obiektu. [/url]
Temporal Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 Opisz dokładne ustawienia rendera ale myślę że może to przez za mały detph max w raytrace'ie ale nie jestem pewien.
Gość zomon Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 Wiec tak, robiłem podobny stolik z tutoriala i chciałem wykorzystać materiały m.in. szkła załączam screeny co zmieniałem reszta jest ostawień jest nietykana.
SWRSC Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 przestaw ustawienia FG: max depth:12 max reflections: 6 max refractions: 6 i to samo w zakładce rendering dla "Trace Depth" Sprowadz równiez max/min radius w FG dla wartości bardziej zgodnych z przeznaczeniem, czyli min powinno (ale nie musi) wynosic 10% wartości max. Oczywiście nie jest to sztywna regula. Myślę, że jednak rozwiązaniem Twojego problemu są te wartości dla Trace depth. przetestuj pozdrawiam, SWRSC
dokturpotfor Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 hmm... 6 na refrakcji to akurat moze byc za malo bo ma dokladnie 6 warstw szkla w pesymistycznym przypadku :) poza tym 500 sampli na final gather i 150 przy emisji to zdecydowany overkill jak na taka scene, 50 i 15 brzmialoby rozsadniej... poza tym jak nie chcesz/nie wiesz jak ustawic promienie probkowania fg, to nie wlaczaj ich w ogole, problem pojawil sie z tego, ze malo fotonow przebilo ci sie 'do srodka' (bo masz male glebokosci rekurencji refrakcji i odbic) i kiedy fg probkuje w stosunkowo malej kulce (16.5) znajduje malo fotonow. Tym samym jak ma malo fotonow to pojawiaja sie plamy bo wyniki sa usrednione po malej probie, (im wieksza proba tym lepsze usrednienie). moja rada, wylacz promienie fg i zwieksz glebokosci odbic i zalaman.
SWRSC Napisano 15 Maj 2007 Napisano 15 Maj 2007 hmm... 6 na refrakcji to akurat moze byc za malo bo ma dokladnie 6 warstw szkla w pesymistycznym przypadku :) Skoro jest dokładnie 6 warstw to po co dawać więcej dla refrakcji? Większa wartość nic nie zmieni a może niepotrzebnie wydłużyć czas renderingu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się