Skocz do zawartości

problem z koncowym efektem


Gość zomon

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zomon

Witam !!!

 

Chciałem sie dowiedzieć co źle robie ze wychodzą mi takie "dziwności" po wyrenderowaniu obiektu. Czym jest to spowodowanie i jak mogę to naprawić. 3d's Maxem zajmuje sie od krótkiego czasu wiec proszę o wyrozumiałość.

 

3d's Max 8, Mental Ray

 

Prosze o pomoc. Bardzo mi zależy na bardzo dobrym wyrenderowaniu tego obiektu.

 

[/url]bugihd0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość zomon

Wiec tak, robiłem podobny stolik z tutoriala i chciałem wykorzystać materiały m.in. szkła

załączam screeny co zmieniałem reszta jest ostawień jest nietykana.

 

clipboard03hp5.jpg

clipboard05xa0.jpg

clipboard07ps1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przestaw ustawienia FG:

max depth:12

max reflections: 6

max refractions: 6

i to samo w zakładce rendering dla "Trace Depth"

 

Sprowadz równiez max/min radius w FG dla wartości bardziej zgodnych z przeznaczeniem, czyli min powinno (ale nie musi) wynosic 10% wartości max. Oczywiście nie jest to sztywna regula.

 

 

Myślę, że jednak rozwiązaniem Twojego problemu są te wartości dla Trace depth.

przetestuj

 

pozdrawiam, SWRSC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... 6 na refrakcji to akurat moze byc za malo bo ma dokladnie 6

warstw szkla w pesymistycznym przypadku :)

 

poza tym 500 sampli na final gather i 150 przy emisji to zdecydowany

overkill jak na taka scene, 50 i 15 brzmialoby rozsadniej...

 

poza tym jak nie chcesz/nie wiesz jak ustawic promienie probkowania

fg, to nie wlaczaj ich w ogole, problem pojawil sie z tego, ze malo fotonow

przebilo ci sie 'do srodka' (bo masz male glebokosci rekurencji refrakcji i

odbic) i kiedy fg probkuje w stosunkowo malej kulce (16.5) znajduje malo

fotonow. Tym samym jak ma malo fotonow to pojawiaja sie plamy bo

wyniki sa usrednione po malej probie, (im wieksza proba tym lepsze

usrednienie).

 

moja rada, wylacz promienie fg i zwieksz glebokosci odbic i zalaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... 6 na refrakcji to akurat moze byc za malo bo ma dokladnie 6

warstw szkla w pesymistycznym przypadku :)

 

Skoro jest dokładnie 6 warstw to po co dawać więcej dla refrakcji? Większa wartość nic nie zmieni a może niepotrzebnie wydłużyć czas renderingu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności