Napisano 14 Maj 200717 l Pracka do galerii się raczej nie nadaje, więc chociaż umieszczę ją tutaj; jedna z niewielu moich dokończonych prac, bez konceptu, kompozycja i modelowanie było robione wg. tego, co mi akurat nasunęło się na myśl. Pomysł projektu i model łóżka wzorowany na tym tutku - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879. Max 8 + vray 1.5. Wszelkie uwagi i porady mile widziane.
Napisano 14 Maj 200717 l Narazie widzę plamy, wodę na podłodze i trochę przepaleń. Za ciemno jest i pustawo trochę. No i coś ze skalą nie tak Pokaż obiekty osobno, może być bez GI, bo na razie dużo powiedzieć nie możemy. To już niby koniec? Chłopie, popracuj troche, to fajna pracka może z tego wyjść
Napisano 14 Maj 200717 l Autor te plamy na scianach i podlodze jesli sie nie myle powstaja przez firanke, jutro to poprawie i wrzuce modele, dzis juz nie zdaze jeszcze nie wiem czy to koniec, byc moze bede poprawial modele (jak widac sa dosyc proste) i dorobie pare nowych, ale potrzebuje porad troche :)
Napisano 14 Maj 200717 l woda wodą, krzesło lewituje (cienie złe), kartki na podłodze jak polakierowane razem z deskami. Ogólnie oldschoolowo wygląda - pracuj dalej
Napisano 14 Maj 200717 l Autor hmm co do krzesla mialem takie same wrazenie i sam sie dziwilem czemu tak jest... potem pomyslalem ze zdaje mi sie. Krzeslo jest na z = 0... Nie wiesz czemu sie tak moze dziac? Aha i co do kartek to juz nie mam pojecia jak je poprawic jestem tragiczny z materialow, co moge zrobic zeby nabraly wiecej realizmu? Jakies sugerowane ustawienia materialu? (nad krzeslem pracuje)
Napisano 14 Maj 200717 l obrazki na ścianie też wyglądają jakby wisiały w powietrzu, to prawdopodobnie wynika z ustawień rendera (a konkretnie z tego że GI nie jest dość dokładne i pod krzesłem / za obrazkami nie ma cienia), spróbuj podwyższyć jakość GI.
Napisano 15 Maj 200717 l Autor zdecydowalem sie kontynuowac prace z ta scenka, ale wroce do niej chyba dopiero od nastepnego tygodnia bo teraz bardzo zajety jestem. Bawilem sie wczoraj opcjami GI i rendera z godzine ale nie moge uzyskac zadowalajacego efektu... Przejrzalem tez pare stron, ale krzeslo i obrazki nadal nie rzucaja cieni. Jestem dosc poczatkujacy, pewnie robie cos nie tak. Aniu, mozesz powiedziec jak ustawic GI zeby to dzialalo? Nie moge do tego dojsc...
Napisano 16 Maj 200717 l http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/ polecam lekturę i jeszcze możesz obejrzeć wątek "light contest" w dziale rendering, tam też się zajmowali tym problemem.
Napisano 19 Maj 200717 l Autor no, trochę kiepsko z czasem miałem na tygodniu ale dziś zamierzam coś zrobić z tym pokojem. Po pierwsze dzieki Aniu za link, chyba juz wiem o co chodzi ale jest z tym pare problemow. No wiec render wyglada tak: (10 godzin przez noc...) Zmienilem GI primary bounces na quasi-monte carlo, cienie sie wkoncu pojawily, ale jest straszne ziarno na renderze. Z tego co wyczytalem to jedyny sposob by sie go pozbyc to zwiekszyc ilosc promieni, wiec zmienilem quasi-monte carlo GI na 15 subdivs i 5 secondary bounces, w wyniku czego jest troche mniejsze ziarno, które widać na renderze wyżej. Jak znajde optymalne ustawienia GI i bede mial czas na reder (czyt. noc), pokaze wyniki. A teraz zabieram sie za poprawianie modeli :)
Napisano 19 Maj 200717 l Spróbuj kombinacji IRR(primary) + Light Cache(secondary), powinno być szybciej. I zmień materiał podłogi, please;) Relfection color ustaw, na przykład na R:35 G:35 B:35, do slotu odbić (kwadracik obok Reflection color) wrzuć mapę Falloff i zmień perpendicular na fresnel. Reflect glossines daj na ok 0,64 i podbij subdivs na początek na 12. Powodzenia;)
Napisano 19 Maj 200717 l Autor Ok, podloge poprawilem i dalem takie ustawienia rendera jak napisales, ale nie wiem czy przeczytales posty wyzej, dalem w primary quasi-monte carlo, bo krzeslo i obrazki nie daja cieniow na innych ustawieniach no coz zobaczymy jak sie wyrenderuje
Napisano 19 Maj 200717 l Autor tak, krzeslo znow nie rzuca cieni no i cos z podloga sie dziwnego jak wyrenderuje w wiekszej rozdzialce to pokaze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto