Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pracka do galerii się raczej nie nadaje, więc chociaż umieszczę ją tutaj; jedna z niewielu moich dokończonych prac, bez konceptu, kompozycja i modelowanie było robione wg. tego, co mi akurat nasunęło się na myśl. Pomysł projektu i model łóżka wzorowany na tym tutku - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879. Max 8 + vray 1.5. Wszelkie uwagi i porady mile widziane.

 

i615232_pokojultimate.png

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Narazie widzę plamy, wodę na podłodze i trochę przepaleń. Za ciemno jest i pustawo trochę. No i coś ze skalą nie tak Pokaż obiekty osobno, może być bez GI, bo na razie dużo powiedzieć nie możemy.

 

To już niby koniec? Chłopie, popracuj troche, to fajna pracka może z tego wyjść

Napisano
  • Autor

te plamy na scianach i podlodze jesli sie nie myle powstaja przez firanke, jutro to poprawie i wrzuce modele, dzis juz nie zdaze

 

jeszcze nie wiem czy to koniec, byc moze bede poprawial modele (jak widac sa dosyc proste) i dorobie pare nowych, ale potrzebuje porad troche :)

Napisano

woda wodą, krzesło lewituje (cienie złe), kartki na podłodze jak polakierowane razem z deskami. Ogólnie oldschoolowo wygląda - pracuj dalej

Napisano
  • Autor

hmm co do krzesla mialem takie same wrazenie i sam sie dziwilem czemu tak jest... potem pomyslalem ze zdaje mi sie. Krzeslo jest na z = 0... Nie wiesz czemu sie tak moze dziac? Aha i co do kartek to juz nie mam pojecia jak je poprawic jestem tragiczny z materialow, co moge zrobic zeby nabraly wiecej realizmu? Jakies sugerowane ustawienia materialu? (nad krzeslem pracuje)

Napisano

obrazki na ścianie też wyglądają jakby wisiały w powietrzu, to prawdopodobnie wynika z ustawień rendera (a konkretnie z tego że GI nie jest dość dokładne i pod krzesłem / za obrazkami nie ma cienia), spróbuj podwyższyć jakość GI.

Napisano
  • Autor

zdecydowalem sie kontynuowac prace z ta scenka, ale wroce do niej chyba dopiero od nastepnego tygodnia bo teraz bardzo zajety jestem.

 

Bawilem sie wczoraj opcjami GI i rendera z godzine ale nie moge uzyskac zadowalajacego efektu... Przejrzalem tez pare stron, ale krzeslo i obrazki nadal nie rzucaja cieni. Jestem dosc poczatkujacy, pewnie robie cos nie tak. Aniu, mozesz powiedziec jak ustawic GI zeby to dzialalo? Nie moge do tego dojsc...

Napisano
  • Autor

no, trochę kiepsko z czasem miałem na tygodniu ale dziś zamierzam coś zrobić z tym pokojem.

 

Po pierwsze dzieki Aniu za link, chyba juz wiem o co chodzi ale jest z tym pare problemow. No wiec render wyglada tak: (10 godzin przez noc...)

 

cienient9.png

 

Zmienilem GI primary bounces na quasi-monte carlo, cienie sie wkoncu pojawily, ale jest straszne ziarno na renderze. Z tego co wyczytalem to jedyny sposob by sie go pozbyc to zwiekszyc ilosc promieni, wiec zmienilem quasi-monte carlo GI na 15 subdivs i 5 secondary bounces, w wyniku czego jest troche mniejsze ziarno, które widać na renderze wyżej. Jak znajde optymalne ustawienia GI i bede mial czas na reder (czyt. noc), pokaze wyniki. A teraz zabieram sie za poprawianie modeli :)

Napisano

Spróbuj kombinacji IRR(primary) + Light Cache(secondary), powinno być szybciej. I zmień materiał podłogi, please;) Relfection color ustaw, na przykład na R:35 G:35 B:35, do slotu odbić (kwadracik obok Reflection color) wrzuć mapę Falloff i zmień perpendicular na fresnel. Reflect glossines daj na ok 0,64 i podbij subdivs na początek na 12.

Powodzenia;)

Napisano
  • Autor

Ok, podloge poprawilem i dalem takie ustawienia rendera jak napisales, ale nie wiem czy przeczytales posty wyzej, dalem w primary quasi-monte carlo, bo krzeslo i obrazki nie daja cieniow na innych ustawieniach

 

no coz zobaczymy jak sie wyrenderuje

Napisano
  • Autor

tak, krzeslo znow nie rzuca cieni no i cos z podloga sie dziwnego jak wyrenderuje w wiekszej rozdzialce to pokaze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności