Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem dopiero początkująca w 3d-maxie i oczywiście przede mną wciąż piętrzą się nowe problemy. Robię rendering wnętrza wielkiego obiektu wykonanego ze szkła, wszystko jest szklane: ściany, sufit i żebra tworzące konstrukcję, jedynie łączniki szyb są z metalu. (jeżeli nie możecie sobie tego wyobrazić poszukajcie w google budynku apple new york - jest to budynek macintosha w nowym jorku zbudowany na tej samej zasadzie). No i mam problem z oświetleniem. Część szklanych obiektów jest po prostu czarna - szczególnie żebra biegnące pod sufitem, pół biedy gdy nie włączę GI, ale z GI jest po prostu katastrofa. Czy ktoś może dać mi jakieś ogólne rady na temat ustawień, jakie światło zastosować i w ogóle jakie ustawienia renderingu?.A może tu chodzi o materiał? Użyłam świateł omni i v-ray kierunkowego, primary bounces-irradiance map, secondary bounces-light cache. Zaznaczam że jeszcze nie panuję nad opcjami renderingu, raczej pozrzynałam trochę z tutoriali. Mam strasznie mało czasu i nie mogę pozwolić sobie na kombinowanie i szukanie rozwiązania matodą prób i błędów. Może robię jakis rażący błąd? Może jest jakaś uniwersalna mateoda na rozwiązanie tych problemó. Błagam pomóżcie.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Hm, hm, może owe czarne, szklane obiekty są przesłaniane przez inne szklane obiekty, a we własciwościach materiału szkła nie jest odhaczone affect shadows? Może materiał szkła ma ustawioną za małą liczbę odbić i światło po prostu nie zdąża wydostać się na zewnątrz? Może jakiś screenshot? :)

 

S.

Napisano

przede wszystkim musi sie miec co odbijac (hdr do otoczenia) , potem zwieksz w materiale szkla ilosc wzajemnych odbic do np. 10. szklo bedzie czarne jesli niema co odbijac.

to samo tyczy sie metalu. swiatlo w sumie dowolne ale najlepiej vray lub fotometryczne. jesli to budynek to moze zastosowac vray sun.

Napisano

Zwiększ parametry max depth dla reflection i refraction. Aż do poziomu w którym znikną czarne elementy. Vray nie jest najszczęśliwszym wyborem do realistycznego szkła. Tutaj mental wygrywa w cuglach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności