Napisano 17 Maj 200717 l Jestem dopiero początkująca w 3d-maxie i oczywiście przede mną wciąż piętrzą się nowe problemy. Robię rendering wnętrza wielkiego obiektu wykonanego ze szkła, wszystko jest szklane: ściany, sufit i żebra tworzące konstrukcję, jedynie łączniki szyb są z metalu. (jeżeli nie możecie sobie tego wyobrazić poszukajcie w google budynku apple new york - jest to budynek macintosha w nowym jorku zbudowany na tej samej zasadzie). No i mam problem z oświetleniem. Część szklanych obiektów jest po prostu czarna - szczególnie żebra biegnące pod sufitem, pół biedy gdy nie włączę GI, ale z GI jest po prostu katastrofa. Czy ktoś może dać mi jakieś ogólne rady na temat ustawień, jakie światło zastosować i w ogóle jakie ustawienia renderingu?.A może tu chodzi o materiał? Użyłam świateł omni i v-ray kierunkowego, primary bounces-irradiance map, secondary bounces-light cache. Zaznaczam że jeszcze nie panuję nad opcjami renderingu, raczej pozrzynałam trochę z tutoriali. Mam strasznie mało czasu i nie mogę pozwolić sobie na kombinowanie i szukanie rozwiązania matodą prób i błędów. Może robię jakis rażący błąd? Może jest jakaś uniwersalna mateoda na rozwiązanie tych problemó. Błagam pomóżcie.
Napisano 17 Maj 200717 l Hm, hm, może owe czarne, szklane obiekty są przesłaniane przez inne szklane obiekty, a we własciwościach materiału szkła nie jest odhaczone affect shadows? Może materiał szkła ma ustawioną za małą liczbę odbić i światło po prostu nie zdąża wydostać się na zewnątrz? Może jakiś screenshot? :) S.
Napisano 17 Maj 200717 l przede wszystkim musi sie miec co odbijac (hdr do otoczenia) , potem zwieksz w materiale szkla ilosc wzajemnych odbic do np. 10. szklo bedzie czarne jesli niema co odbijac. to samo tyczy sie metalu. swiatlo w sumie dowolne ale najlepiej vray lub fotometryczne. jesli to budynek to moze zastosowac vray sun.