Gość Medivho Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Zaczne od tego ze jest to moj pierwszy model wiec prosze o wyrozumialosc :) Po zrobieniu dziesiatek tutoriali nadszedł czas na zrobienie pierwszego modelu samodzielnie. Mój wybór padł na chyba dobrze wszystkim znaną Mazde Rx8 :) Jednak sam niewiem czy model nad którym pracuje przypomina pierwowzór? I tu właśnei prosze was o ocene mojego dzieła oraz wskazowki co poprawic oraz zmeinic zeby jeszcze bardziej upodobnic go prawdziwej Rx ósemki :P
mirach Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 witam na forum cos ostatnio rx-8 popularny sie zrobil... ba, sam od roku zbieram sie zeby go kiedys zrobić, ale nie czuje sie na silach na samochody. W kazdym razie: jak narazie to plastelina i nierownosci widac. Pokaz siatke low poly, wtedy mozna sie do wiekszej ilosci rzeczy czepiac :)
Fargate Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 No można powiedzieć że przypomina :) Na początek modelowanie samochodów jest bardzo trudne, uważaj żeby się nie zrazić przez niepowodzenia. Oglądaj dużo zdjęć, analizuj i wyciągaj wnioski. Oglądaj siatki osób które już w tym siedzą jakiś czas, wiele się z tego można nauczyć :D PS: Przypatrz się jak inni prezentują swoje modele tzn. jakie ujęcia kamery, jakie materiały. Bo z aktualnych renderków nie widać za dużo (niebieski + ciemne tło do siebie nie pasują za bardzo) pozdro
Razi91 Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 daj białe tło na razie, studio później zrobisz. Nie zapomnij wyostrzyć niektórych krawędzi. Ja sie pare razy zabierałem za RX-8, ale jakoś najpierw mi sie nie chcialo, a teraz za słaby komp(10fps to za mało na modeling)
Gość Medivho Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Oto siatki low-poly(niezrenderawona gdyz chyba tak najwiecej widac:):
Swinger76 Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Siateczka na pewno odsłoni sporo błędów bo na pewno sa ale ogólnie przypomina to rx8...chociaż sam samochód nie dorównuje rx7...no ale działaj dalej i tak jak napisał :X-em[2]: nie zrażaj sie!Bo wszystkiego mozna sie nauczyc...Powodzenia i na pewno bede tu zagladal!
mirach Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Hm, z bardziej konktetnych uwag: zacznij od pozbycia sie trujkątów, i wyrównaj siatke, pozniej zajmij sie wyostrzaniem krawędzi.
Kr3tz Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 RX-8 to byla moja druga fura, a twoja wyglada o niebo lepiej niz moja- dobry znak ;) staraj sie zachowac rowne odleglosci miedzy edgesami, zapoznaj sie z narzedziem zwanym View Align, zobacz co napisalem w attachimencie no i przede wszystkim nie poddawaj sie! ;)
Swinger76 Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Hyh...napisalismy w tym samym czasie...ogólnie to to co napisał Mirach i Kr3tz wyczerpuje na razie temat bo o jakichs dokładnościach lub ich braku narazie mowic nie mozna...popraw siatke i pamietaj o tym zeby poligony były w podobnych rozmiarach:)Powodzenia
pecet Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 troche przypomina...nie wiem czy robisz według tutoriala na takiej jednej stronce, ale jeśli tak to za bardzo się nim nie wzoruj, bo niezbyt im wyszła ta mazda ;)
Bzyku Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 dzisiaj taka bestie widzialem w realu obnizoną i ospoilerowaną cos pieknego poprostu. powodzenia w dlubaniu
Gość Medivho Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 Zaczołem wykańczać przód chyba wychodzi nienajgorzej:P Jakie opony proponujecei do tego samochodu? Narazie mam takie cos: PS. Na czym polega to narzędzie "View align"? Próbowałem dojść ale jakos nie moge ;/
pecet Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 siatke Ci wyrównuje w zależności od widoku, jeśli np. krzywą siatke poddasz mod. View Aligin w oknie left, to z tej siatki powstanie idealnie płaska powierzchnia względem tego widoku (czy jakoś tak :p)
Refused Napisano 1 Czerwiec 2007 Napisano 1 Czerwiec 2007 Hej wydaje mi sie ze powinienes jakies blueprinty zalatwic. Masz jakis blad z przodu samochodu. Tam gdzie jest wlot eee ? wlot powietrza ? jest zbyt czubisty wydaje mi sie ze rx8 ma bardziej plaski przod( widziany z gory ) Jak sie tez dobrze przyjrzysz to ten trójkat na masce samochodu zajmuje jakies 60% dlugosci maski a na renderku wyglada na jakies 40%. Mysle ze jesli zaznaczysz caly przód i go lekko przeskalujesz i podsuniesz do reszty samochodzu powinno to wygladac bardziej podobnie. Wzoruje sie na fizycznym modelu ktory mam w domu :P wiec mozliwe ze to on jest zly :) http://www.sfondideldesktop.com/Images-Cars/Mazda/Rx8/Mazda-Rx8-0001/Mazda-Rx8-0001.jpg nowe: Dobra niewazne :) nie zwrócilem uwagi ze brakuje lini maski czyli trójkat sie wydaje ok :P --Edit by Bzyku-- sorki musialem ale uj sie moze i nie kreskuje ale trójkąt to wyjatek :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się