Skocz do zawartości

jednostki miar-jak skalować


Gość Ninanoki

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ninanoki

mam prawdziwe wymiary przedmiotu,chcę stworzyć go o dokładnie takich parametrach z dokładnością do mm a nie skalując proporcje na oko...gdzie mogę to ustawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Ninanoki

mój błąd...zaczynam w maya,zbrush i modo,ale najbardziej zależy mi na rozwiązaniu w maya.jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw sobie grida na 1mm, włącz snapowanie do grida i przesuwaj vertexy...

Możesz sobie utworzyć obiekt Create -> Measure -> Distance Tool, który będzie pokazywał wymiary.

Ewentualnie, znając aktualne wymiery obiektu, możesz go przeskalować dokładnie o taką wartość, by otrzymać obiekt o rządanych wymiarach.

 

Po porostu, skala to nic innego jak:

k=w/a, gdzie k to skala, w to wymiary, które chcesz otrzymać, a a to początkowe wymiary obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat już troche stary ale też mam podobne pytanie więc nie chciałbym zakładać nowego wątku i zaśmiecać, albowiem: w jaki (dokładny) sposób przesówać vertexy, edge itd... bo jeżeli biorę narzędzie move i we viewporcie sobie przesówam to robię to ale bez dokładności do jednego milimetra ... wszystko wychodzi więc "prawie dokładnie".

 

soft: max 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności