Napisano 15 Czerwiec 200717 l Witam! Chciałbym prosić was o opinię co do jednej z moich pierwszych prac w 3d. Jest mi ona potrzebna na intro do strony nad którą pracuję. Ocean jest animowany, ale zamieszczam tutaj jedynie screena. Inspiracją był obraz Rene Magritte: http://french.chass.utoronto.ca/fcs195/photos/Ch%E2teauInPyr%E9n%E9es.jpg Oto efekt kilkudniowej pracy pod blenderem: Za komentarze z góry dziękuję! kk
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Woda spoko, skala wyglada jak z ksiezyca. NIe pasuje mi swiatlo ktore na skale pada z boku a w wodzie odbija sie jakby bylo centralnie na gorze. Poza tym dol skaly powinien byc mocno oswietlony przez odbijajace sie od wody swiatlo oraz swiatlo rozproszone w atmosferze (niebo). Na koniec postprodukcja - a raczej brak. Nie tknales tego PSem. Powinienes rozmazac horyzont zeby zlewal sie troche z niebem. Przed skala moglyby byc jakies chmurki, troche perspektywy malarskiej moze - zeby przestrzen miedzy widzem a skala nie byla proznia.
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Autor Dzięki za cenne rady Gomezie! Zastosuję się i wstawię kolejną wersję, wyjaśnij mi tylko jedno: tę chmurę przed skałą Też w PS? Nie lepiej od razu w blenderku?
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Najlepiej w ps, mozesz tez wyrenderowac sama chmure w blenderze a pozniej polaczyc to w ps. W ten sposob jak ci chmura nie wyjdzie to wyrenderujesz jeszcze raz sama chmure a nie cala scene. W psie mozesz tez podmalowac ta chmure, zmienic przezroczystosc, skopiowac ja i wstawic gdzies obok.
Napisano 16 Czerwiec 200717 l zlikwiduj czarny cień na dole skały skała mogłaby być nieco dokładniej wymodelowana, u ciebie wygląda jak na szybko jakiś noise czy coś, w oryginale ma strukturę (kilka wyróżniających się brzegów i płatów)
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Autor Dzięki za cenne rady -> zrobiłem od nowa oświetlenie -> zmieniłem teksturę skały -> zmieniłem kształt skały -> eksperymentowałem z posprodukcją mam nadzieję, że pomogło :)
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Lepiej ale ten horyzont nadal dziwny. MOze popatrz na jakies klasyczne obrazy. Naloz niebieski gradient zaczynajacy sie na linii horyzontu i rozchodzacy sie w gore i w dol. Zmien jego tryb mieszania na lighten albo screen, pokombinuj. Dzieki temu woda przy horyzoncie powinna sie stopniowo rozjasniac przechodzac w kolor bardziej zblizony do nieba.
Napisano 16 Czerwiec 200717 l Autor Myślę, że teraz, dzięki radzie Gomeza, horyzont wygląda bardziej realistycznie. Wielkie dzięki za pomoc i czekam na dalsze komentarze, bo chyba zbliżam się do ostatecznej wersji :> PS. Dzięki tusk :) Miło to słyszeć
Napisano 16 Czerwiec 200717 l hmm, w moim odczuciu to jeszcze za malo - spodziewalem sie bardziej wyraznego efektu. Moze naloz ten gradient z trybem mieszania normal (czyli bez) tylko zmniejsz przezroczystosc. Postaraj sie zeby woda przy horyzoncie przybrala niemal kolor nieba. Powiedz jeszcze 1 rzecz- czy odbicie w wodzie pochodzi od tego samego swiatla ktore oswietla skale?
Napisano 16 Czerwiec 200717 l >skała wygląda troszeczkę jak metal Mały hint -> ptaszki :D dołóż je będzie wyglądało ciekawiej i może naturalniej(?)
Napisano 16 Czerwiec 200717 l z innej beczki...zrobiłbym zamek bardziej wyrazisty a nie trzymal sie kurczowo refki. zrob jakiś fajny i duzy zamek fantasy to praca nabierze barw. jak narazie skała skupia całą uwage. woda niby ok... ale patrzac na skale wody i skale skały z zmakiem to skała wydaje sie malutka niczym jakiś głaz. fale w stisunku do wyzej wymienionych rzeczy wydają sie za duże. powodzenai w pracy
Napisano 16 Czerwiec 200717 l pomysl bardzo fajny! zgadzam sie z opinia, ze skala wyglada jak metal... i widac, ze tekstura to obrazek na wierzchu.. jakos brak tym nierownosciom i kolorom konsystencji... proponuje obejrzec teledysk grupy Gorillaz do piosenki El Manana - rewelacyjna referka :)
Napisano 17 Czerwiec 200717 l Autor Dużo zmian :) ->niebo ->mewy ->chmury ->oświetlenie ->maska skały ->horyzont Gomez: to miałeś na myśli pisząc o horyzoncie? A odbicie w wodzie nie pochodzi od światła, które oświetla skałę. Oświetlenie w scenie jest bardzo trickowo zrobione, ale mam wrażenie, że daje mi to większą kontrolę. Muminek: świetny pomysł! Trzeba było wprowadzić w scenę trochę życia! BLADE: tak, to był kolejny dobry pomysł :> Intervain: Mam nadzieję, że teraz bardziej Ci się podoba, btw: ten teledysk jest świetny! Wogóle połączenie 3D z Anime coraz bardziej mi się podoba... Mam nadzieję, że teraz to lepiej wygląda przyznam, że niepokoi mnie niebo i horyzont, ale muszę się z tym przespać i jutro będę wiedział :> Dzięki za komentarze!
Napisano 17 Czerwiec 200717 l skała wygląda lepiej. tło wg mnie nie pasuje. odgryza sie od całości. poza tym całośc jako tak sprawia wrażenie rozmytej. proponuje równierz poprawić chmurki bo są słabe. odnośnie zamku... ja bym go zrobił na duży na calej górnej powierzchni skały. wysoki, ze strzelistymi wierzami itp lekko bym go zruinował itp. żeby zobrazować. dołaczama dwa obrazki.. może będą pomocne.
Napisano 17 Czerwiec 200717 l popraw te chmurki :> a mysle , ze całosc bedzie wygladac juz całkiem niezle
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Wiem ze sie czepiam i wogole jestem gnida ale z tym horyzontem dales ciala. Dales blura zamiast gradientu. Powinno to wygladac tak jak ponizej (sa tam 2 gradienty-mniejszy w srodku wiekszego). Dalem jeszcze highpass w PSie, chyba wyglada lepiej. Pozatym 1 wersja nieba byla duzo lepsza. Obecne jest prawie fioletowe i te chmury dziwne.
Napisano 19 Czerwiec 200717 l Autor To o *To* Ci chodziło Gomez :) No tak, racja, o wiele lepiej wygląda. Dzięki! Myślę, że to Duży krok do przodu :) Blade: postanowiłem jednak nie robić gotyckiego zamku. Chodzi głównie o symbolikę i zgodność z oryginałem, ale referki i tak się przydadzą, więc wielkie dzięki!
Napisano 19 Czerwiec 200717 l Teraz jest fajnie ale takie male czepianko jeszcze. Jak dla mnie linia horyzontu u ciebie jest jeszcze za bardzo widoczna. Daj tam drugi gradient, taki sam jak pierwszy ale wezszy (tzn wezszy w pionie ;P), tak zeby konczyl sie 1cm pod linia horyzontu i 1cm nad. Pozatym chyba jest tam za malo blekitu - ja uzylem blekitu z pierwszego twojego obrazka z nieba, chyba z gory. Jak dasz 2 takie niebieskie gradienty wg instrukcji to powinno byc jeszcze lepiej. Druga sprawa - zamek. Pierwsza wersja byla najlepsza moim zdaniem bo zamek pasowal jakos do skaly i jego rozmiar byl ok. Ten ostatni jest za duzy - skala wydaje sie mala. Najwazniejsza sprawa - oswietlenie zamku jest b dziwne. Musisz uwazac zeby swiatlo na wszystkie obiekty padalo pod tym samym katem. Mowiles ze masz jakies trickowe oswietlenie - mysle ze to zle jesli dopiero zaczynasz bo trudno nad tym zapanowac. Zacznij od 1 swiatla i ustaw je tak zeby pasowalo do swiatla na wodzie. Potem dodasz Ambient Occlusion albo Skylight i bedzie git. Proste i skuteczne.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto