Qjon Napisano 19 Czerwiec 2007 Napisano 19 Czerwiec 2007 Czytałem tutorial dotyczący modelowania ciała i stwierdziłem, ze nie mam w maxie kilku przycisków. http://www.escultopintura.com.br/Tutoriais/Tutorial_Modelagem_Corpo_Humano/Modelo_Masculino/Cabeca_Masc/Orelha_1_Masc/Orelha_1_Masc.htm np. widoczny przy okienku nr. 2 "remowe". nie mogłem nigdzie znaleźć. próbowałem już zmieniać interface, ale nie dało. (jest jeszcze kilka takich wybrakowanych) Druga sprawa dotyczy obracania obiektów. Czy ta sie tak jak we flash'u ustawić punkt osi obrotu (w innym miejscu niż środek obiektu)?
Reanimator Napisano 19 Czerwiec 2007 Napisano 19 Czerwiec 2007 Odpalasz Helpa, wpisujesz Remove i wszystko wiesz :) Jezeli chodzi o os obrotu, to jak juz bedziesz szukal Remove, to poszukaj Pivot. ;)
Touch Napisano 19 Czerwiec 2007 Napisano 19 Czerwiec 2007 Opcję Remove masz w sekcji edit polygons/edit vertices/edit borders/edit edges, zależnie od tego na czym w danym momencie pracujesz, czy na polygonach, czy na vertex'ach i tak dalej. Położenie pivota z kolei zmieniasz przechodząc do (wysypał mi się max właśnie;/) ... jest to bodajże 3 zakładka u góry pod paskiem narzędzi w którym są między innymi Material Editor i opcje Renderingu. Kolejno masz Create, Modify i jeśli dobrze mówię to na 3-ej są połączone liniami jasne kwadraty. Tam klikasz pierwszy guzik i możesz przesuwać pivot jak Ci się podoba. Pozdr!
Qjon Napisano 19 Czerwiec 2007 Autor Napisano 19 Czerwiec 2007 Hmm dzięki, znalazłem, ale dalej mam problem. Wszystko jest ok, zaznaczyłem punkt obrotu, pojawiły się osie, przesuwam aby obrócić i... nic? Na dole wyświetla się kąt obrotu, ale figura nie reaguje :/ A co do przycisków: tu już nic nie znalazłem bo wątki jaki mi sie wyświetlają nic o tym nie mówią. Albo może nie ma ich w wersji 8 (bo tut jest chyba ze starszej). Chodzi mi o przyciski które by usuwały vertex (ale nie płaszczyzne, aby pozostałe vertexy sie połączyły ze sobą) i o przycisk spajający 2 vertexy.
jaras Napisano 19 Czerwiec 2007 Napisano 19 Czerwiec 2007 w trybie edit poly naciskaj backspace - przyciski są be ;)
SoAd Napisano 19 Czerwiec 2007 Napisano 19 Czerwiec 2007 Przycisk spajający 2 vertexy nazywa się collapse, tylko najpierw muszą byc polaczone edgem. poclecam Ctrl+Alt+c :P
Qjon Napisano 19 Czerwiec 2007 Autor Napisano 19 Czerwiec 2007 ooo znalazłem brakujące przyciski :P dzieki EDIT: Uff. już działa. :) dziekuje za pomoc
Qjon Napisano 22 Czerwiec 2007 Autor Napisano 22 Czerwiec 2007 Żeby nie zakładać nowego tematu będę kontynuował tutaj. Kolejnym problemem jest to że przy tworzeniu oczu usunąłem polygony aby wstawić tam gałki oczne, i już widzę że to błąd. Jak moge połączyć vertexy w polygon? Drugie pytanie odnośnie obracania, bo nie wyszło mi to co chciałem przez ten pivot. Kiedy używam go, to fakt częściowo obraca się wokół punktu, ale nie taki efekt chciałem uzyskać :/ Może opiszę to inaczej. Podczas animowania bipeda chcę aby obracał się on według punktu, który znajduje się na stopie, ponieważ normalnie to muszę obracać i ustawiać ponownie w żądanym miejscu (obrót całego ciała). Czy jest jakiś inny sposób? Oglądałem jakąś prezentacje, w której wykorzystywane są warstwy i zapamiętywanie pozycji kończyn czy jakoś tak, ale jak próbowałem to zrobić, to stopy mi znikały. Zresztą w tym układzie stopa pozostaje w miejscu, a ja chcę żeby się obracała z całym ciałem.
vv3k70r Napisano 22 Czerwiec 2007 Napisano 22 Czerwiec 2007 bipek obraca sie wg punktu ktory ma w okolicy dupy, to taka float bones (albo inny helper podobnego typu) mozna nim manipulowac, to znaczy mozna nim machac i ludzik powinien sie wg niego obracac, tak, robi sie to na warstwach z wagowym przejsciem, zeby sobie krwi nei psuc, podejrzewam ze widziales jak to jest zrobione w CS, kazdy robi w tym co lubi... idea jest zawsze ta sama, ludzik ma takiego mobilnego pivota :)
Qjon Napisano 22 Czerwiec 2007 Autor Napisano 22 Czerwiec 2007 Face dziłają :) dzieki. Bipedem pobawie się później, ale pewnie też będzie działał :) Tylko dlaczego za każdym razem mi sie fryzura rozwala?? Jak tylko scoś porusze to od razu włosy reakują
Rekomendowane odpowiedzi