Napisano 19 Czerwiec 200717 l Witam. Może ktoś wie jak łatwo wymodelować wydmy na pustyni z unoszącym się rozgrzanym powietrzem. Może ktos choć zna jakis tutorial zachaczający o temat. Z góry dziękuję
Napisano 19 Czerwiec 200717 l pustynia - w miare prosty model + dobre tekstury..a rozgrzane powietrze eh kombinuj:P
Napisano 19 Czerwiec 200717 l Autor Chodzi mi o taka pustynię. Prosze o wskazanie kierunku i z jakich metod powinienem korzystać (zaznaczam że jestem średnio zaawansowany)
Napisano 19 Czerwiec 200717 l ja robie plane'a, material raytraced opacity na 100 i bumpa jakiegos noisa czy smoke proceduralnego i to samo do refraction i działa
Napisano 19 Czerwiec 200717 l Autor SoAd : próbowałem podobnego sposobu. Jest prosty i skuteczny ale niestety nie zadawalający. Obawiam sie że przyjdzie mi ręcznie dziergać wydmy. A co z rozgrzanym powietrzem. Ktoś zna jakiś sposób?
Napisano 19 Czerwiec 200717 l ThrudPL - w szopie się pobaw, nie ma sensu takiego czegoś robić w 3d; tak na szybko to: effects/ distort / glass i tam obadaj sobie suwaczki etc.
Napisano 19 Czerwiec 200717 l możesz między kamerą a wydmami umieścić płytę z animowanym noisem, 100% przezroczystą + Ior większy niż 1, ewentualnie w niektórych miejscach lekko rozmyte, powinien wyjść taki efekt, detale sam sobie musisz wykombinować. w szopie ma sens tylko jak to nie jest animacja, ewentualnie w jakichś programach do postprodukcji coś takiego znajdziesz, nie wiem. a co do ręcznego modelowania wydm - jak się obawiasz modelowania, to może 3d nie jest odpowiednim zajęciem dla ciebie?
Napisano 19 Czerwiec 200717 l "w szopie ma sens tylko jak to nie jest animacja, ewentualnie w jakichś programach do postprodukcji coś takiego znajdziesz, nie wiem." a(n)no, przy animacji to jakiś afterek c(z)y cuś na szybko: najlepiej przynajmniej dla mnie, na adjustment layer wrzucić np. efekt :turbulent displace i się bawić opcjami, wtedy możesz sobie zanimować raz: samą zmianę wartości tego efektu, przez co nie będzie zawsze w tym samym miejscu taki sam dwa: na każdą sekwencję pod warstwą adjustment, będzie ten efekt oddziaływał, przez co kiedy będzie się tam coś ruszało to hmm... będzie wyglądać fajnie :]
Napisano 20 Czerwiec 200717 l Autor Co od modelowania ręcznego - to nie przepadam za tym (wynika to z mojego lenistwa), po za tym sztuka jest zrobienie czegos przy jak najmniejszym wysiłku i przy okazji nauka czegos nowego. Po to chyba jest to forum zresztą. Fractal flow - to chyba rzeczywiście to. choć ja zawsze wolę wszystkie efekty uzyskać w maxie (bo Photoshopa znam tak sobie). Niestety plugin płatny (i to dość drogi ~85 $)
Napisano 20 Czerwiec 200717 l To połącz te 2 idee: przy okazji nauka czegos nowego Photoshopa znam tak sobie i naucz sie Szopa :) W dodatku bardzo ciekawa idea robienia 3d bez modelowania. A w zasadzie zrobienie takich wydm w poly to parenascie, gora paredziesiąt minut roboty.