Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Może ktoś wie jak łatwo wymodelować wydmy na pustyni z unoszącym się rozgrzanym powietrzem. Może ktos choć zna jakis tutorial zachaczający o temat.

 

Z góry dziękuję

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pustynia - w miare prosty model + dobre tekstury..a rozgrzane powietrze eh kombinuj:P

Napisano
  • Autor

Chodzi mi o taka pustynię. Prosze o wskazanie kierunku i z jakich metod powinienem korzystać (zaznaczam że jestem średnio zaawansowany)

Napisano

ja robie plane'a, material raytraced opacity na 100 i bumpa jakiegos noisa czy smoke proceduralnego i to samo do refraction i działa

Napisano
  • Autor

SoAd : próbowałem podobnego sposobu. Jest prosty i skuteczny ale niestety nie zadawalający. Obawiam sie że przyjdzie mi ręcznie dziergać wydmy. A co z rozgrzanym powietrzem. Ktoś zna jakiś sposób?

Napisano

ThrudPL - w szopie się pobaw, nie ma sensu takiego czegoś robić w 3d; tak na szybko to: effects/ distort / glass i tam obadaj sobie suwaczki etc.

Napisano

możesz między kamerą a wydmami umieścić płytę z animowanym noisem, 100% przezroczystą + Ior większy niż 1, ewentualnie w niektórych miejscach lekko rozmyte, powinien wyjść taki efekt, detale sam sobie musisz wykombinować.

 

w szopie ma sens tylko jak to nie jest animacja, ewentualnie w jakichś programach do postprodukcji coś takiego znajdziesz, nie wiem.

 

a co do ręcznego modelowania wydm - jak się obawiasz modelowania, to może 3d nie jest odpowiednim zajęciem dla ciebie?

Napisano

"w szopie ma sens tylko jak to nie jest animacja, ewentualnie w jakichś programach do postprodukcji coś takiego znajdziesz, nie wiem."

 

a(n)no, przy animacji to jakiś afterek c(z)y cuś

na szybko: najlepiej przynajmniej dla mnie, na adjustment layer wrzucić np. efekt :turbulent displace i się bawić opcjami, wtedy możesz sobie zanimować raz:

samą zmianę wartości tego efektu, przez co nie będzie zawsze w tym samym miejscu taki sam

dwa: na każdą sekwencję pod warstwą adjustment, będzie ten efekt oddziaływał, przez co kiedy będzie się tam coś ruszało to hmm... będzie wyglądać fajnie :]

Napisano
  • Autor

Co od modelowania ręcznego - to nie przepadam za tym (wynika to z mojego lenistwa), po za tym sztuka jest zrobienie czegos przy jak najmniejszym wysiłku i przy okazji nauka czegos nowego. Po to chyba jest to forum zresztą.

 

Fractal flow - to chyba rzeczywiście to. choć ja zawsze wolę wszystkie efekty uzyskać w maxie (bo Photoshopa znam tak sobie). Niestety plugin płatny (i to dość drogi ~85 $)

Napisano

To połącz te 2 idee:

przy okazji nauka czegos nowego

Photoshopa znam tak sobie

i naucz sie Szopa :)

 

W dodatku bardzo ciekawa idea robienia 3d bez modelowania. A w zasadzie zrobienie takich wydm w poly to parenascie, gora paredziesiąt minut roboty.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.