kruk Napisano 4 Kwiecień 2002 Napisano 4 Kwiecień 2002 czesc poszukuje informacji na temat najlepszych szkol animacji komputerowej w polsce. planuje przyjazd do polski maj/czerwiec w celu reprezentowania mojej firmy PDI/DreamWorks ( tworcy filmu \"shrek\" ) i nawiazania kontakow. poszukuje takze informacji na temat firm animacji komputerowej w kraju. za wszelkie odpowiedzi z gory dzekuje. krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]
JacekM Napisano 4 Kwiecień 2002 Napisano 4 Kwiecień 2002 Linki do firm: www.platige.com (efekty do filmu Quo Vadis) www.artpn.com.pl (efekty do filmu Wiedzmin). Tylko to jakos przychodzi mi do glowy. Ale nie o tym chcialem Jezeli naprawde jestes z DreamWorks :o to gratuluje Shreka (jest swietny) i oscara. A moze tez brales udzial w jego produkcji ? Wtedy gratuluje tym bardziej. Az nie moge uwierzyc, ze ktos z takiej firmy pojawil sie na tym forum, oby tak dalej :D:D:D. JacekM
kruk Napisano 4 Kwiecień 2002 Autor Napisano 4 Kwiecień 2002 czesc ze \"shrekiem\" mam malo wspolnego. aczkolwiek jestem pracownikiem tej samej firmy. ja pracowalem w dziale vfx \"cafe\", ktory niestety zostal zamkniety. mamy jeszcze pare robot do skonczenia a potem \"SHREK2\". z mojich ostatnich wypocinek to byly prace nad \"AI\" oraz \"minority report\" stevena spielberga. z dawnych projektow to praca nad \"antz\". dzeki za informacje. krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
kruk Napisano 5 Kwiecień 2002 Autor Napisano 5 Kwiecień 2002 czesc stokrotne dzieki za informacje ;) wlasnie sobie wszystko zobaczylem. BOMBA w koncu po 5 latach mamy poloczenie to www, ze swoich maszyn !!!!. krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
JacekM Napisano 5 Kwiecień 2002 Napisano 5 Kwiecień 2002 Witam A wczesniej nie mieliscie ? Nie chcieli zeby ktos sobie robil zbyt dlugie przerwy na surfowanie. Ale jakbys mial troche czasu, to moze cos napiszesz o swojej pracy. Jakiego softu uzywacie, sprzetu itp. Chetnie bym poczytal cos w ojczystym jezyku o animacji przez duze A :) (zwlaszcza ze animacja to moja najslabsza strona). JacekM
kruk Napisano 5 Kwiecień 2002 Autor Napisano 5 Kwiecień 2002 czesc PDI uzywa swoich wlasnych programow. w duzym stopniu uzywana jest maya, szczegulnie do efektow specjalnych. do ustawiania oswietlenia uzywamy \"light\", ktory jest super programem. jesli jestes obeznany z ipr maya, to ten nas program mniej wiecej tak samo dziala, aczkolwiek na wieksza skale. do skladania actorow komputerowych, uzywamy programu \"script\" jest to jezyk programowy podobny do mel, ale ma o wiele wieksze mozliwosci, bardzo podobny do C ( jezyk programowy). do ich animowania \"e_motion\", ktore jest interaktywnym programem i ktory dziala w poloczeniu ze \"scriptem\". do robienia efektow, to jak juz wspomnialem maya, oraz \"script\". mamy swojego wlasnego rendera oraz specjalnego rendera dla czasteczek. w oparciu o swoje wlasne doswadczenie tutaj, uzywanie programow zalezy od trudnosci technicznej jaka przedstawia dana scena z filmu. praca nad efectem komputerowym umozliwia mi uzywanie script, maya, \"light\" oraz shake. calekiem czesto musisz pisac duzo puszek ( wraper scripts ) uzywajc C-shell, Pearl, Python aby moc kontrolowac wkonanie przygotowanej roboty. praca nad duzym projektem wymaga wielu skomplikowanych programow ktore tylko sluza do obslugi calej zalogi. o pewnych rzeczach nie moge pisac ze wzgledow profesjonalnych. tajemnica firmowa ( hehehehe ) mam nadzieje ze to troche tobie wyjasni jak ta wielka maszyna dziala. krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
marczak Napisano 5 Kwiecień 2002 Napisano 5 Kwiecień 2002 szukasz szkol animacji komputerowych w polsce??? nie wiem czy nawet istnieje w ogole jakas dotyczaca ogolnie grafiki komputerowej! slyszalem ze cos jest na asp w krakowie, ale jestem prawie pewien ze w polsce nie ma zadnej szkoly (czy wydzialu, kierunku itp) poswieconej animacji 3d.
kruk Napisano 5 Kwiecień 2002 Autor Napisano 5 Kwiecień 2002 czesc czy jest szkola ktora uczy animacji 2-d, tradycyjnej kreskowki ? jesli jest cos w krakowie, czy moglbys sie cos na ten temat dowiedziec. chcialbym zorganizowac jakos prezentacje i wydaje mi sie ze uczelnia to najlepsze miejsce do tego. to jest calkiem smutne ze nie macie jakies profesjonalnej szkoly lub kursu treningowego.:( glowa do gory :D zawsze cos mozna wkobinowac. nie chce zaczynac wojny maya vs 3dmax, ale jestem ciekaw jak popularna jest maya w polsce. wiem ze 3dmax jest bardzo popularny, uzywalem go kiedys :o ( 5 late temu ). bardzo dobry porgram. na razie krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
JacekM Napisano 6 Kwiecień 2002 Napisano 6 Kwiecień 2002 Dzieki za odpowiedz. A we wroclawiu na asp też cos jest, ale rowniez niewiele: http://www.asp.wroc.pl/asp/wiedza-w.htm Tam jest tylko opis pracowni intermedialnej: - Pracownia Grafiki Intermedialnej : integrowania mediów języka graficznego wobec czasu i ruchu w technikach emisji wizyjnych (film , video, animacja komputerowa). Informacji o szkolach artystycznych mozna znalezc na stronie: http://www.wsa.edu.art.pl a przedmoity z wykorzystaniem komputerow na podstronie: http://www.wsa.edu.art.pl/dydaktyka.html JacekM
Galtor Napisano 6 Kwiecień 2002 Napisano 6 Kwiecień 2002 W Warszawie jest Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych (http://www.pjwstk.waw.p) Mają tam wydziął grafiki 3D z niezłym wyposarzeniem (skaner 3D, Silicon Graphics itp.), jednym słowem chętnie bym się wybrał ale to czesne :(. Choć dla ciebie to chyba nie problem bo jak rozumiem ty chyba chciałbyś tam raczej wykładać.
Galtor Napisano 6 Kwiecień 2002 Napisano 6 Kwiecień 2002 To chyba prawda, że 3DSMAX jest najpopularniejszym programem tego typu w Polsce. Kiedy zaczynałem się interesować 3D (to bylo gdzieś przy końcu podstawówki) to byl jedyny program o jakim słyszałem, ba!, miałem nawet materiały promocyjne. Wcześniej syszałem tylko o RenderManie PIXARa, ale po pierwsze - pirat u którego za swoje wszystie oszczędności zakupiłem wymarzony program, posiadał jedynie 3D Studio Max 2.0, po drugie - w/w program działał pod zwykłym Windows 95 a wydaje mi się, że RenderMan potrzebuje czegoś więcej. Poza tym w tamrych czasach można było dostać książki tylko o MAXIE (Podziękowania dla wydawnictwa Helion za to, że w ogóle było monża). W ciągu paru ostatnich lat pojawiło sie parę pism dotyczących grafiki (3D, Computer Arts, nieistniejący już GFX) i można było się dowiedzieć czegoś więcej o tego typu programach (rozwinęły się też polskie strony o Maxie - dzięki Adek). Ostatecznie można powiedzieć, że teraz przeważa głównie przywiązanie. I choć czasem inne programy kuszą niedostępnymi w Maxie funkcjami (jak GI, czy \"owłosienie\") to troszkę smutno rozstawać się z programem, który się już jako tako poznało (choć nie twierdzę, że znowu tak bardzo dobrze:)
kruk Napisano 8 Kwiecień 2002 Autor Napisano 8 Kwiecień 2002 czesc ale ten czas leci znowu w pracy :( jacek, dzeki za informacje. zaraz sobie wszystko poczytam. galtor: sprawdze ta szkole, jakie jest te czesne ?. co do ich wyposazenia, to nie jestem ty zbyt zachwycony. zwykly pecet z 1,500.00 $ jest lepszy niz to umierajce dinozaury z sgi. ja w pracy pracyje nad hp machine z 2 1Ghz pentum III, z 1 gig ram. drugi komputer to sgi \"o2\" ktory sluzy mi do e-poczty. wszyscy tutaj powoli sie przestawiaja na pecety z linux. pamietam jak te mercedesy z sgi \"indigo\" kosztowaly w 94 okolo 40,000.00 $ a software takie jak softimage lub tdi w granicach 30,000.00 $. teraz mozna miec peceta ~ 1,000.00 z \"free\" maya lub czymkolwiek chcesz. co do szkoly to sie tym tak nie daj zalamac, jesli lubisz 3d to zawsze mozesz sie nad tym skupic, lepiej wydaj pieniadze na dobra maszyne. wten sposob bedzisz mogl cos zmajstrowac na przyklad dobra animacje i wyslac na konkursy miedzynarodowe. co do mojego wykladania w polsce , to raczej jest niemozliwe. jestem tutaj za bardzo zwiazany zawodowo. moze jakas darmowa forma treningu poprzez web-site, brzmi logiczniej. w ten sposob bede mogl zaangazowac moich amerykanskich kolegow, do jakies kolaboraci.;) jesli sie wtym roku w polsce zjawie, to napewno bede sie staral o jaks prezentacje gdzie bede mogl przedstawc PDI/DreamWorks. jakie kroki podjac aby miec szanse uzyskania pracy w tej firme itd. mam nadzieje ze sie wszystko dobrze potoczy. hehehe :) o szlag by to trafil , moja robota padla na kolana. UUUHHHHHHHHHHHHHHHHHUUUUUU. cholerny dzien . krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
Galtor Napisano 8 Kwiecień 2002 Napisano 8 Kwiecień 2002 czesne - 1500 zł na miesiąc. To chyba w okolicach średniej krajowej płacy :). Ale jak ktoś chce to może się uprzeć. Choć ja w zasadzie uważam, że rzeczywiście w tej dziedzinie większości rzeczy można się nauczyć samemu albo z pomocą książek (3DSMAX to był pierwszy prog do którego nie wystarczyły zwykłe \"próby i błędy\").
kruk Napisano 9 Kwiecień 2002 Autor Napisano 9 Kwiecień 2002 czesc 1500 to troche duzo jak na krajowe warunki, ludziom sie w glowach miesza. jeden semester powinien kosztowac 1/4 rocznej pensji krajowej ( przecietej ) tzn ~700.00 / miesiac. tak mi sie bynajmniej wydaje, aczkolwiek tym pofesorom habilitowanym to sie pieniazkow zachciewa .:mad: bufony, ciagle ich jeszcze pamietam !!!!, jak studiowalem w polsce to sie czasami za glowe chwytalem, zamiast mnie czegosc nauczyc to humory swoje pokazywali, jak nadete madonny.AHHHHHHHHH. z moich kolegow tutaj zadko ktory chodzil do szkoly, ktora by sie specjalizowala w animacji. czesto to sa samouki, ktorzy maja pasje do zawodu i lubia go wykonywac. prawda tez ze sa ludzie ktorzy trafili z takich szkol. sa pewne szkoly ktore sie specializuja tylko w animowaniu komputerowych postaci. sa ludzie ze zwyklym stopniem ze szkol komputerowch, ze znajomoscia programowania itd. poprostu przekruj roznych ludzi z roznym doswiadczeniem. MAYA vs MAX max jest brdzo rozpowszechniony w grach koputerowy, aczkolwiek jest rowniez uzywany w firmach animacji koputerowej. maya natomiast jest bardziej rozpowszechnina w studiach 3D, rowniez jest popularna w firmach gier komputerowych. w sumie to nie ma wielkiego znaczenia. popularnosc maya to glownie, uzywalnosc jezyka mel, poczesci przyczyna jej popularnosci bylo to ze baza ludzi ktorzy uzywali dynamation, poprostu przeskoczyla z jednego porgramu na drugi. to co sie stalo w ilm. poprzez lata uzywalem roznych programow, zaczolem od tdi, potem softimage, dynamation, 3dmax i obecnie maya. teraz to mi sie w glowie miesza, wszystkie te programy sa takie same, rozni je tylko to ze pewne funkcjie znaduja sie pod innimi guzikami. im wiecej wiesz tym lepiej, tak przynajmniej moj szef mi mowi.(?) dzieki za wszystkie informacje : na razie krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
kruk Napisano 9 Kwiecień 2002 Autor Napisano 9 Kwiecień 2002 czesc dostaje duzo poczty prywatnie, wiec postanowilem zeby to napisac na forum : chyba najlepsza szansa na wybicie sie jest tworznie animacji koputerowych, i wysylanie ich na konkursy takie jak SIGGRAPH czy tez ARTS ELECTRONICA. przyjecie animacji na festiwal lub otrzymanie nagrody, jest wyjatkowym osiagnieciem. kazda z firm tutaj bardzo chetnie lubi przyjmowac do pracy takich wlasnie ludzi. kryteria ktore moja firma wymaga sa rozne w zaleznosci jaka specjalizacie chcesz wykonywac. modelowanie - bede szczery konkurencja jest duza, daj sobie spokuj.:( animacjia - dobra animacja z postacia komuterowa, dobre poczucie ruchu, mimika, ruch twarzy. szczegoly sa bardzo wazne. doswiadczenie w 2-D animacji to duzy plus. oswietlenie - estetyka, dobre poczucie stylu, realny czy stylizowany. pisanie \"shaders\", znajomosc rendermen , dodatkowo znajomosc programowania C lub C++ to plus ale niekonieczny efekty specjalne - znjomosc matematyki, fizki ,( podstawy ), programowanie C lub C++, MEL itd wszyskie powyzsze spejalnosci wymaga w pewnym stopniu znajomosci C-shell, Pearl lub Python. poczesci te kryteria odnosza sie do wszystkich wiekszych firm , ILM , DiGITAL DOMAIN, RHYTHM & HUES, PDI/DREAMWORKS, SONY IMAGEWORKS, PIXAR, TIPET STUDIOS,ESCAPE . DO PRACY RODACY !!!!!!:D:D:D:D:D:D jesli macie cos gotowe i chcecie uzyskac jakies wskazowki, konstruktywna krytyke, porade dajcie znac. na razie krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
saygon Napisano 12 Kwiecień 2002 Napisano 12 Kwiecień 2002 Czy do takich swiatoych konkursóqw potrzebne jest posiadanie zarejstrowanej wersji jakiegos programu i czy jest tzw. wpisowe???
Gość robaz Napisano 13 Kwiecień 2002 Napisano 13 Kwiecień 2002 Witam.. Czy owe konkursy są tylko dla amatorów?
kruk Napisano 15 Kwiecień 2002 Autor Napisano 15 Kwiecień 2002 czesc co do wpisowego , to dokladnie niewiem. zaraz sprawdze. konkursy sa dla wszystkich, czy jestes poczatkujacym czy tez profesjonalista to nie ma znaczenia. co do do legalnych programow. wiem ze maya podjela sie ze bedzie wydawac wolna wersje. ta wersja bedzie miala pewne znaki, np renderowany obrazek bedzie mial male logo mayi w rogu. format zapisywania jest inny od wersji komercynej. tak wiec ma to tylko sluzyc uzywaniu w celach treningowych, akademickich i amatorkich . nie wiem czy max ma taka sama oferte, ale przyposzczam ze ze wzgledu na kompetycje poczyni te same kroki. krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
kruk Napisano 15 Kwiecień 2002 Autor Napisano 15 Kwiecień 2002 :D:D:D sa rozne festiwale komputerowj animacji. w tym roku siggrap[h odbywa sie w san antonio, aczkolwiek jest juz za pozno aby brac udzial w tej imprezie, wiec przygotuj sie na przyszly rok. sprobuj : http://www.siggraph.org/s2003/ wiecaj sie dowiesz na : http://www.siggraph.org/s2002/cfp/caf/ lub arts elektronica : www.aec.at/ bede dodawal nowe wiadomosci, jak tylko cos nowego znajde krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
gomo Napisano 5 Czerwiec 2002 Napisano 5 Czerwiec 2002 CZ! w szkole filmowej w łodzi jest kierunek animacji i efektów specjalnych, nie wiem jednak jak się ma tam sprawa z animacją komputerową. adres: http://www.filmschool.lodz.pl/
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 29 Lipiec 2002 Napisano 29 Lipiec 2002 Cze KRUK niskie uklony Ci sie ode mnie naleza jak to czytam to normalnie kopara opada... No ale jesli chodzi o jakies szkoly animatorow to w Polsce raczej ich nie ma zdecydowana wiekszośc polskich grafikow to samouki za wyjatkiem niewielkiej garstce wybrancow- studiujacych poza granicami kraju. Na Splatterze ktory leci akurat na Discovery Channel dowiedzialem sie ze najblizsza jest w niemczech nie wiem jak dokladnie sie nazywala wiem jedynie ze w niej wykladaja osoby z branzy a sama nauka jest bezplatna ze sie tak wyraze (szkola ma tez swoje sukcesy... zapomniialem jakim ... a nie chce wprowadzac w blad) moze ktos to ogladal i wie... no nic ja koncze i stopy caluje :D Z powazaniem taki nijaki grafik komputerowy, z reszta mozecie sie ponabijac na galerii :( [email protected]
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 30 Lipiec 2002 Napisano 30 Lipiec 2002 PS. Ta szkola jest w Badenii Wintenbergii.
Gość ewa Napisano 2 Wrzesień 2002 Napisano 2 Wrzesień 2002 witam:) po raz pierwszy hmmm bardzo ciekawy temat, ze az postanowilam sie zarejestrowac! co do szkol animacji - napeno jest ta W Łodzi - tak sie składa, że ją skonczylam :) ALE za mojej kadencji (2 lata temu) byly 2 komputery ktore wzglednie nadawaly sie do robienia czegokolwiek :((( oczywiscie na taka ilość studentow mnie np. nie udalo sie dopchac by tzn czegokolwiek liznąć! To zle pisac o swojej wlasnej szkole ale niestety takie sa realia - bieda i stara kadra. Z animacja jest tam do czynienia ale tzn artystyczną (w dosc zlym tego slowa pojeciu - niestety) bo nawet zwyklej klasycznej animacji (mam na mysli typowo disneyowska) nie jestes w stanie tam sie nauczyc :((( O tej szkole w niemczech slyszalam - nawte bylam swiadkiem ze dwóm osobom udalo sie wyjechac (szkolka podobno jest cool jesli chodzi o animacje komputerowa) czego dowodem moze byc M. Karwas który zrobił tam film \"Maska\" (mam nadzieje ze to dobry tytul) i zdobyl za niego nagrode. tak wiec zgadzam sie ze w Polsce zostac dobrym animatorem w szkole za friko - to jestes bez szans, zostaje nam tylko samodoskonalenie :D
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 2 Wrzesień 2002 Napisano 2 Wrzesień 2002 Widze ze spotkal mnie niebagatelny zaszczyt a mianowicie przewitanie chyba pierwszej kobiety na forum ... mam nadzieje ze bedzie sie w przyszlosci z Toba fajnie rozmawialo ... :D P.S. czyli nie pomylilem sie zabardzo najblizsza dobra szkola animacji to Badenia Vintenbergia :(
Gość ewa Napisano 3 Wrzesień 2002 Napisano 3 Wrzesień 2002 nio wlasnie... dlaczego nie ma nigdy kobiet na forum... (wlasciwie jest liczba mnoga od forum??? :D) na innych tez jestem zazwyczaj siama. pozdrawiam
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 4 Wrzesień 2002 Napisano 4 Wrzesień 2002 No coz tak to jest jak wybiera sie specyficzna dziedzine czy hobby w gronie danej płci hehe Najprawdopodobniej ja bym byl tez sam na forum powiedzmy hafciarek :D
kruk Napisano 30 Październik 2002 Autor Napisano 30 Październik 2002 Originally posted by Wojciech Daszczyk - PROF Z powazaniem taki nijaki grafik komputerowy, z reszta mozecie sie ponabijac na galerii :( [email protected] czesc przestan sie bic batem po plecach, zabiesz sie do regularnego cwiczenia. w koncu zauwazysz ze popelniasz pewne bledy i poprostu je poprawisz. kazdy sie uczy i stawia pierwsze kroki. moje pierwsze rzeczy stwozone w komuterze to byla zgroza. kiedys mialem przyjemnosc zastapienia mojego kolegi w szkole na zajeciaciach 3d jak zadanie , postawilem szklanke z woda na stole i poprosilwm aby uczniowie zrobili to w 3d. pojawili sie usmiechy i ustne dowcipy. po tygodniu ogladnalem stworzone prace. wszystke z nich to byly typowe rendery, czyste laboratoryjne wypocinki. po prostu brakowalo w nich zycia, pylu, brudu , odciskow palcow na szklance i wszystkich innych drobnych szczegolow, ktore dodaja to jakosci wizualnej obrazka. dobiero te proste cwiczenie pomoglo tym studentom nabrac szacunku to 3d i zrozumiec za czym maja podazac wizualnie . k krzysztof rost PDI/DreamWorks sr. effects developer/animator [email protected]
kruk Napisano 30 Październik 2002 Autor Napisano 30 Październik 2002 Originally posted by ewa witam:) po raz pierwszy hmmm bardzo ciekawy temat, ze az postanowilam sie zarejestrowac! co do szkol animacji - napeno jest ta W úodzi - tak sie sk│ada, ┐e j▒ skonczylam :) ALE za mojej kadencji (2 lata temu) byly 2 komputery ktore wzglednie nadawaly sie do robienia czegokolwiek :((( oczywiscie na taka ilo?Š studentow mnie np. nie udalo sie dopchac by tzn czegokolwiek lizn▒Š! To zle pisac o swojej wlasnej szkole ale niestety takie sa realia - bieda i stara kadra. Z animacja jest tam do czynienia ale tzn artystyczn▒ (w dosc zlym tego slowa pojeciu - niestety) bo nawet zwyklej klasycznej animacji (mam na mysli typowo disneyowska) nie jestes w stanie tam sie nauczyc :((( O tej szkole w niemczech slyszalam - nawte bylam swiadkiem ze dwˇm osobom udalo sie wyjechac (szkolka podobno jest cool jesli chodzi o animacje komputerowa) czego dowodem moze byc M. Karwas ktˇry zrobi│ tam film \"Maska\" (mam nadzieje ze to dobry tytul) i zdobyl za niego nagrode. tak wiec zgadzam sie ze w Polsce zostac dobrym animatorem w szkole za friko - to jestes bez szans, zostaje nam tylko samodoskonalenie :D znam duzo osob ktorym samodoskonalenie dobrze wyszlo na zdrowiu. nie ma w tym nic zlego, poprostu inna forma nauki w sytuacji kiedy rynek i szkolnictwo w polsce nie popiera takich zapotrzebowan. ..... aczkolwiek musze przyznac ze zamiast robic taki ciennki film jak \"quo vadis\", to te pieniadze lepiej bylyby wykozystane na zrobienie dobrej pelnometrazowej animacji 3d dla polskiego kina , niz podtrzymywanie starego status quo. a co do karwasa, to czy jego tato nie wyklada w lodzi?, ten chlopak chyba pracuje w digital domain o ile sie nie myle. k krzysztof rost PDI/Dreamworks sr. effects developer/animator [email protected] :D:D [Edited on 30-10-2002 by kruk]
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 30 Październik 2002 Napisano 30 Październik 2002 dzieki KRUK za slowa otuchy i zachete do wytezonej pracy :D ... cieszylbym sie gdybys wnikliwie ocenil te moje wypociny ... no wiesz jako pracownik tak poteznej firmy jak jest \"DreamWorks\" :D
marczak Napisano 30 Październik 2002 Napisano 30 Październik 2002 tak, karwas pracuje w digital domain, zdaje sie ze mial jakis wyklad na tegorocznym siggraph. a co do polskiej pelnometrazowki 3d, to cos takiego planuje t. baginski. ale jak wiadomo, wszystko zalezy od pieniedzy :]
Crash Napisano 30 Październik 2002 Napisano 30 Październik 2002 wiecie jesli chodzi o samodoskonalenie sie to najlepiej jest cwiczyc w nastepujacy sposob: 1 zastanawiasz sie nad projektem, zbierasz jak najwiecej materialow na ten temat, masa ksiazek, trzeba poczytac o fotografii i wogole 2 zabieramy sie do pracy nad projektem, i tutaj napotykamy mnostwo problemow technicznych, bo ja wiem jak to ma wygladac ale nie wiem jak zrobic 3 nie poddawac sie tylko przezwyciezac te problemy. W ten sposob bardzo latwo mozna sie doskonalic [znaczy bardzo trudno :D ] Ja na przyklad zawsze biore sobie takie projekty ktore mnie przewyzszaja i w ten sposob sie ucze, po ukonczeniu takiego projektu jestem bogatszy o mase doswiadczenia i przy okazji kazda moja kolejna praca jest lepsza od poprzedniej. Sprobujcie to naprawde niezly sposob. A jesli chodzi o szkole to ja sobie znalazlem rozwiazanie, poprostu po maturze zostaje na rok w domu i bedew sie uczyl 3d, przypuszczam ze przesiade sie na mayke ale wczesniej zobacze co tam discreet wykombinowal w maxsie 5. W kazdym razie trening czyni mistrza, jak sie uczycie jedynie teorii i robicie mnostwo tutoriali to moze i bedziecie mieli jakas wiedze teoretyczna ale dopiero tworzac wlasne coraz to nowsze i bardziej skomplikowane projekty bedziecie mogli naprawde rozwinac skrzydla :)
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 30 Październik 2002 Napisano 30 Październik 2002 z tego co mi wiadomo to wiekszosc tak robi jakby wszyscy wybierali projekty ktore od samego pomyslunku do konca nie stwarzaja zadnych problemow ... to prace mialyby tylko pare bezladnych linii i standardowych bryl :D
Crash Napisano 30 Październik 2002 Napisano 30 Październik 2002 no troszke przesadziles PROF chyba ze kto siedzi w MAX\'sie miesiac :)
Wojciech Daszczyk - PROF Napisano 30 Październik 2002 Napisano 30 Październik 2002 no mozliwe ze troche przesadzilem ....bo zbyt szybko by sie funkcje maxa skonczyly ale jak zaczynalem niebylo dnia zebym czegos nie poznal ale to dawne dzieje kurcze spore 6 lat temu :D
Gość ewa Napisano 17 Listopad 2002 Napisano 17 Listopad 2002 tak tak stary Karwas wyklada a PWSFTiTv :D mnie tez uczyl, no coz mlody Karwas ma plecy hehehehehe :D:D:D
azazel Napisano 27 Grudzień 2002 Napisano 27 Grudzień 2002 hmm ja mam 16 lat uwielbiam 3d to jest cos co naprawde kocham z roku na rok jestem coraz leorzy ( tak mi sie wydaje ) ale im jestem starszy tym perspektywa pracy w sferze 3d wydaje mis sie odlegleisza .... mam tyklo nadzeje ze za jakies 2 -3 lata bede natyle dobry aby wykonac taka animacje ktora pozwoli mi sie dostac do jakiejs pracy ( nie musi to byc jakas super firam ) poprostu chce robic to co kocham a dzieki ludziom z tego forum to mazenie sie ( nieznacznie ) ale przybliza .. dzieki ziomki .. obawiam sie tylko jednego czy starczy mi umiejetnosci ... bo napewno nie chcoial myb skonczyc jako prezcietny grafik ktory klepie jakies badziewie ... eeee juz ja wam pokaze nie bede bidolil tylko wracam do maxa . pozd .
Robercik Napisano 21 Marzec 2003 Napisano 21 Marzec 2003 Nie martw się! Ja już jestem stary (25 latek) i raptem od 2 latek zajmuje się 3D. I też marze o pracy przy Maxie, ale kto by chciał gościa co ledwo namaluje Budynek (jak nowy to nie trzeba go \"brudzic\" - a\' props szklanki) i go oświetli? Chyba, że w Stanch...;)
sinclar Napisano 9 Kwiecień 2003 Napisano 9 Kwiecień 2003 robert: - stary, moja sytuacja jest dokladnie taka sama jak twoja (25 lat i dwa lata maxa ..no moze juz 2,5). Pracuje sobie na maxie i zarabiam jakies tam :) pieniazki. Wystarczy siedziec po 15h na dobe i klepac np. animacje czy \"staty\". Troche checi, samozaparcia a na efekty nie bedziesz dlugo czekac. Powodzenia.
Tomasz Kucharz Napisano 23 Maj 2003 Napisano 23 Maj 2003 Heh - to ja już jestem chyba całkiem przegrany - dawniej zajmowałem sie grafiką prostą (b.b. peostą - takie bzdury jak Corel) ale jakieś 6 miechów temu poznałem maxa - ostatnie dwa miechy siedze minimum 5 godzin dziennie a w soboty i niedziele minimum 10 - pronlem w tym ze chyba mi życia braknie do uzyskania takiej perfekcji jaką zdarza mi sie oglądać na necie - mam 29 lat. Zapisałem się do forum kilka dni temu - odważyłem się pokazać moją pierwszą (prawie skończoną ) pracke. Zajeła mi dwa tygodnie czasu - ale nauczyłem się przy niej wiecej niż kiedykolwiek - poprostu cały czas problem za problemem. Ciekawe jest też to że niemogę jej dokończyć - cały czas bym coś poprawiał (przy tym poprawianiu znowu się ucze i zowu widze następne niedociągnięcia) - ale czasami wyaje mi się że to wszystko na nic - kto zatrudni 50 letniego dziadka do grafy 3d ??? - chyba tyle bede miał jak ze spokojnym sumieniem powiem że umiem zrobić coś konkretnego i naprawde ładnego . Może mi powiecie co o niej myslicie - czy to dużo jak na znajomość maxa od 6 miechów ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się