Skocz do zawartości

kruk

Members
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

kruk's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. czesc ten porzedni, ciemniejszy bardziej mi sie podoba. jest w tym jakas zgroza. moze jakbyc dodal troche swiatla na krawedzie kolumn to by wystarczylo. a propo tego mecha-warrior, gdzie moge kupic minaturke ? haha fajna rzecz kruk
  2. czesc wlasnie zobaczylem sobie wszystkie obrazki ktore umiesciles na forum. mam pare rad i jesli chcesz dalej kontynuowac rozwoj tego obrazka, to moze beda w jakis sposob tobie poradne. co mnie wizualnie gubi to jest : brak skali. mam problem z odczytywaniem jak wielki jest ten pojazd. jesli porownam go do \"budynku\" ktory jest w tle, to mam klopot z odczytywaniem wymiarow. wydaje me sie ze jesli dodasz pare dodatkowych szczegolow, np troche motion blur, bardziej szczegolowe teksturki do pojazdu, lepsza konstrukcje budunkow , atmosfere to bedziesz w stanie utrzymac wlasciwa skale i pojecie przestrzeni. powodzenia kruk :)
  3. kruk

    twardziel

    czesc wydaje mi sie ze zanim rozpoczniesz modelowanie, twoim pierwszym krokiem powinny byc szkice rysunkowe twojej postaci . porzez rysunek budujesz sobie pewne przestrzenne wybrazenie jak dana figurka ma wygladac. stylizacja twarzy jest bardzo pracochonna. czy twoim celem jest tylko modelowanie tej glowy i zakonczeniu na tym, czy tez bedziesz to bardziej chcial rozwinac ?. bardzo polecam rysunek, praca przy komuterze jest zmudna wiec im szybciej wyeliminujesz pewne bledy w trakcie szkicowania tym lepiej. twoj cel bedze szybciej osiagniety, bez nadmiaru straconego czasu. kruk :)
  4. znam duzo osob ktorym samodoskonalenie dobrze wyszlo na zdrowiu. nie ma w tym nic zlego, poprostu inna forma nauki w sytuacji kiedy rynek i szkolnictwo w polsce nie popiera takich zapotrzebowan. ..... aczkolwiek musze przyznac ze zamiast robic taki ciennki film jak \"quo vadis\", to te pieniadze lepiej bylyby wykozystane na zrobienie dobrej pelnometrazowej animacji 3d dla polskiego kina , niz podtrzymywanie starego status quo. a co do karwasa, to czy jego tato nie wyklada w lodzi?, ten chlopak chyba pracuje w digital domain o ile sie nie myle. k krzysztof rost PDI/Dreamworks sr. effects developer/animator [email protected] :D:D [Edited on 30-10-2002 by kruk]
  5. czesc przestan sie bic batem po plecach, zabiesz sie do regularnego cwiczenia. w koncu zauwazysz ze popelniasz pewne bledy i poprostu je poprawisz. kazdy sie uczy i stawia pierwsze kroki. moje pierwsze rzeczy stwozone w komuterze to byla zgroza. kiedys mialem przyjemnosc zastapienia mojego kolegi w szkole na zajeciaciach 3d jak zadanie , postawilem szklanke z woda na stole i poprosilwm aby uczniowie zrobili to w 3d. pojawili sie usmiechy i ustne dowcipy. po tygodniu ogladnalem stworzone prace. wszystke z nich to byly typowe rendery, czyste laboratoryjne wypocinki. po prostu brakowalo w nich zycia, pylu, brudu , odciskow palcow na szklance i wszystkich innych drobnych szczegolow, ktore dodaja to jakosci wizualnej obrazka. dobiero te proste cwiczenie pomoglo tym studentom nabrac szacunku to 3d i zrozumiec za czym maja podazac wizualnie . k krzysztof rost PDI/DreamWorks sr. effects developer/animator [email protected]
  6. kruk

    twardziel

    czesc bede musial to z domu zobaczyc , bo w pracy ten cholerny pecet ne lubi tego zapisu. ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :mad: kruk krzysztof rost PDI/DreamWorks effects developer/animator [email protected]
  7. kruk

    Max czy MAYA?

    czesc przesadzacie. jesli znasz maxa dobrze, to wcale nie zaskodzi poznac inna aplikacje. maya jest chyba malo popularna w polsce, aczkolwiek duzo mozna z nia zrobic. max jest bardzo dobrym programem, ma bardzo dobre rendery. obecnie bawie sie maxem w chwilach wolnych i mam z tym duzo zabawy. co do mayi to sila tego programu lezy w jego jezyku programowym mel. trudno jest jednak odkryc jego sile samemu w domu. jesli masz dobra instalacjie tak aby \"help\" dzialal i znasz angielski to mozesz odkryc wiele ciekawych nowych rzeczy. krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]
  8. czesc mam taka mala prosbe.:D dostaje duzo e-poczty od was z polski.:D jesli zalaczacie jakies zdjecia lub informacje 3d ( modele itp ), prosze o to aby kazdy e-list nie byl wiekszy niz 1.2 mb. problem jest taki ze w mojej firmie sa ustawione ograniczenia na rozmiar przesylek :(. wiec jesli twoj list ma rozmiar > 1.2 mb. to on poprostu \"zniknie\" i ja go nigdy nie zobacze. jesli masz cos wiekszego do przeslania sprobuj to rozbic na mniejsze kawalki. jesli wysylasz mi informacjie 3d ( model 3d itp ) pod moj e-adres w pracy, to musi byc w formacie maya. tutaj w pracy nie mam niestety maxa.:mad: na razie krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]
  9. :D:D:D sa rozne festiwale komputerowj animacji. w tym roku siggrap[h odbywa sie w san antonio, aczkolwiek jest juz za pozno aby brac udzial w tej imprezie, wiec przygotuj sie na przyszly rok. sprobuj : http://www.siggraph.org/s2003/ wiecaj sie dowiesz na : http://www.siggraph.org/s2002/cfp/caf/ lub arts elektronica : www.aec.at/ bede dodawal nowe wiadomosci, jak tylko cos nowego znajde krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
  10. czesc co do wpisowego , to dokladnie niewiem. zaraz sprawdze. konkursy sa dla wszystkich, czy jestes poczatkujacym czy tez profesjonalista to nie ma znaczenia. co do do legalnych programow. wiem ze maya podjela sie ze bedzie wydawac wolna wersje. ta wersja bedzie miala pewne znaki, np renderowany obrazek bedzie mial male logo mayi w rogu. format zapisywania jest inny od wersji komercynej. tak wiec ma to tylko sluzyc uzywaniu w celach treningowych, akademickich i amatorkich . nie wiem czy max ma taka sama oferte, ale przyposzczam ze ze wzgledu na kompetycje poczyni te same kroki. krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
  11. czesc co do cienia zwieksz wartosc samplowania. ta zarnistosc jest powodem braku wystarczjacej informacji aby render mogl, ladnie interpretowac przeszczen miedzy samplami. prawdopodobie to zwiekszy czas renderowania. ja niewiem dokladnie ktora wartosc mosisz zmienic w brazil, aczkolwiek podstawy dzialania tego typu renderow jest taka sama. co do caustic, jest to effect stwozony poprzez zalamanie swiatla przechodzacego przez jakies medium, np woda lub szklo. najlepszym przkladem tego jest szklana z woda ( to co sie dzieje wokol cien + swiatlo ) , lub woda w basenie ( jesli popatrzysz sie w dol zobaczysz tam takie rozne swietliste sinusowate ksztalty ). na razie krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]
  12. czesc dostaje duzo poczty prywatnie, wiec postanowilem zeby to napisac na forum : chyba najlepsza szansa na wybicie sie jest tworznie animacji koputerowych, i wysylanie ich na konkursy takie jak SIGGRAPH czy tez ARTS ELECTRONICA. przyjecie animacji na festiwal lub otrzymanie nagrody, jest wyjatkowym osiagnieciem. kazda z firm tutaj bardzo chetnie lubi przyjmowac do pracy takich wlasnie ludzi. kryteria ktore moja firma wymaga sa rozne w zaleznosci jaka specjalizacie chcesz wykonywac. modelowanie - bede szczery konkurencja jest duza, daj sobie spokuj.:( animacjia - dobra animacja z postacia komuterowa, dobre poczucie ruchu, mimika, ruch twarzy. szczegoly sa bardzo wazne. doswiadczenie w 2-D animacji to duzy plus. oswietlenie - estetyka, dobre poczucie stylu, realny czy stylizowany. pisanie \"shaders\", znajomosc rendermen , dodatkowo znajomosc programowania C lub C++ to plus ale niekonieczny efekty specjalne - znjomosc matematyki, fizki ,( podstawy ), programowanie C lub C++, MEL itd wszyskie powyzsze spejalnosci wymaga w pewnym stopniu znajomosci C-shell, Pearl lub Python. poczesci te kryteria odnosza sie do wszystkich wiekszych firm , ILM , DiGITAL DOMAIN, RHYTHM & HUES, PDI/DREAMWORKS, SONY IMAGEWORKS, PIXAR, TIPET STUDIOS,ESCAPE . DO PRACY RODACY !!!!!!:D:D:D:D:D:D jesli macie cos gotowe i chcecie uzyskac jakies wskazowki, konstruktywna krytyke, porade dajcie znac. na razie krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
  13. czesc 1500 to troche duzo jak na krajowe warunki, ludziom sie w glowach miesza. jeden semester powinien kosztowac 1/4 rocznej pensji krajowej ( przecietej ) tzn ~700.00 / miesiac. tak mi sie bynajmniej wydaje, aczkolwiek tym pofesorom habilitowanym to sie pieniazkow zachciewa .:mad: bufony, ciagle ich jeszcze pamietam !!!!, jak studiowalem w polsce to sie czasami za glowe chwytalem, zamiast mnie czegosc nauczyc to humory swoje pokazywali, jak nadete madonny.AHHHHHHHHH. z moich kolegow tutaj zadko ktory chodzil do szkoly, ktora by sie specjalizowala w animacji. czesto to sa samouki, ktorzy maja pasje do zawodu i lubia go wykonywac. prawda tez ze sa ludzie ktorzy trafili z takich szkol. sa pewne szkoly ktore sie specializuja tylko w animowaniu komputerowych postaci. sa ludzie ze zwyklym stopniem ze szkol komputerowch, ze znajomoscia programowania itd. poprostu przekruj roznych ludzi z roznym doswiadczeniem. MAYA vs MAX max jest brdzo rozpowszechniony w grach koputerowy, aczkolwiek jest rowniez uzywany w firmach animacji koputerowej. maya natomiast jest bardziej rozpowszechnina w studiach 3D, rowniez jest popularna w firmach gier komputerowych. w sumie to nie ma wielkiego znaczenia. popularnosc maya to glownie, uzywalnosc jezyka mel, poczesci przyczyna jej popularnosci bylo to ze baza ludzi ktorzy uzywali dynamation, poprostu przeskoczyla z jednego porgramu na drugi. to co sie stalo w ilm. poprzez lata uzywalem roznych programow, zaczolem od tdi, potem softimage, dynamation, 3dmax i obecnie maya. teraz to mi sie w glowie miesza, wszystkie te programy sa takie same, rozni je tylko to ze pewne funkcjie znaduja sie pod innimi guzikami. im wiecej wiesz tym lepiej, tak przynajmniej moj szef mi mowi.(?) dzieki za wszystkie informacje : na razie krzysztof rost senior fx developer/animator PDI/DreamWorks [email protected]:D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności