Jump to content
wizz

Pytanie o UV

Recommended Posts

Witam , mam takie pytanie czy musze mieć normalne mapowanie modelu wykonane np w Mayce czy np wystarczy takie coś jak automatic UV tiles dostepne w zbrushu, kiedys próbowałem tejże opcji i exportowałem displacementa no i poniekąd działało. Problem z tym że tradycyjne mapowanie czasem ciężko zrobić. Więc które lepsze a może są jeszcze jakies inne tricki? Z góry thx za odpowiedzi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

AUVTiles i GUVTiles możesz używać z powodzeniem, z tym że czasem ciężko na tych automatycznych uv-kach malować texturę ręcznie, jeśli natomiast malujesz w zbrushu na modelu, to proszę bardzo, to dość szybkie rozwiązanie..

 

AUVTiles ma wadę, jeśli robisz na niej normal, to, hm, może być widać duża ilość szwów, właściwie co polygon:p

 

Preferuję mapowanie ręczne, jakąkolwiek metodą, ale ręczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak używasz mapowania zbrushowego to pamiętaj żeby wyłączyć filtrowanie w node'zie File w Mayi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak używasz mapowania zbrushowego to pamiętaj żeby wyłączyć filtrowanie w node'zie File w Mayi.

 

Możesz rozjaśnić trochę to zdanie? Ja w maxie robię więc mi się przyda teoretycznie może... co to daje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jest coś takiego jak growy Mip Maping. Po wyłączeniu unika się szwów na modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy