gryzon Napisano 24 Czerwiec 2007 Napisano 24 Czerwiec 2007 Czy ktoś z was wie jak ułożyć RealTime shader dla OpenGl który będzie używał kilku map. Difuse, transparency, reflection, specular. Na sieci ciężko cokolwiek znaleźć.
gryzon Napisano 26 Czerwiec 2007 Autor Napisano 26 Czerwiec 2007 Ultimapper tworzy realtime shader na kilku mapach. Speculara niestety nie. http://www.pixelpickle.net/resources.html pod tym adresem znajdziemy shader DX9 ze specularem i opis jak go użyc. Testowałem ale niestety normali nie obsługuje. Czy ktoś wie coś więcej o shaderach realtime ?
_michal Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 Ciężko cokolwiek znaleźć, jakiś czas temu szukałem podobnych informacji, m.in. na CGTalku i na XSI Base, bezskutecznie. Wygląda na to, że nikt się tym zagadnieniem nie zajmuje. Podobnie jest z exportem do formatu .x z XSI. Niby jest, ale nie do końca dobrze działa i nikt tego nie poprawia od wersji co najmniej 4.20.
gryzon Napisano 26 Czerwiec 2007 Autor Napisano 26 Czerwiec 2007 A ty jak radzisz sobie z problemem podglądu modeli. Wiem że używasz XSI, chyba że przesiadłeś się na coś innego. Przeorałem xsibase i tez nic nie znalazlem. Był tylko jeden post na temat tych shaderów o których pisałem wyżej. Szkoda. Nie wiem jak sobie poradzić z tym problemem.
Gordy Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 może pomoże: http://www.digitaltutors.com/digital_tutors/video_details.php?v=698 http://www.digitaltutors.com/digital_tutors/video_details.php?v=699
_michal Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 Podgląd zawsze robię in-engine. Nie renderuję, ani nie robię podglądu we viewporcie, export/import trwa krótko, a efekt znacznie lepszy.
gryzon Napisano 27 Czerwiec 2007 Autor Napisano 27 Czerwiec 2007 A możesz mi polecić jakis engine ? Ale doradzić jak wyeksportować model z XSI ?
_michal Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 Z silników ogólnie dostępnych to najłatwiej wyexportować chyba do Doom3/Quake4, o ile mi wiadomo obydwa supportują format .ase, a do niego bardzo łatwo wyexportować static meshe za pomoca ActorX: http://udn.epicgames.com/Two/ActorX.html Niestety do postaci zrigowanych narzędzi już nie ma. Można też wyexportowac postać do silnika Source, ale tego nigdy nie robiłem. Warto też poczekać na UT3, bo do niego są natywne exportery, ale kiedy on wyjdzie to nie wiadomo. Pewną alternatywą jest narzędzie do generowania normalmap xNormal, jest w nim całkiem niezły podgląd: http://www.xnormal.net/ Niestety silnik którego ja używam jest firmowy i nie mogę narazie o nim za wiele mówić.
gryzon Napisano 27 Czerwiec 2007 Autor Napisano 27 Czerwiec 2007 Skorzystałem z xNormal. Ten podgląd jest naprawde świetny. No i wszystkie podstawowe mapy mogę wczytać. Dzięki empeck !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się