Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Czy ktoś z was wie jak ułożyć RealTime shader dla OpenGl który będzie używał kilku map. Difuse, transparency, reflection, specular. Na sieci ciężko cokolwiek znaleźć.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ultimapper tworzy realtime shader na kilku mapach. Speculara niestety nie.

 

http://www.pixelpickle.net/resources.html

 

pod tym adresem znajdziemy shader DX9 ze specularem i opis jak go użyc. Testowałem ale niestety normali nie obsługuje.

 

Czy ktoś wie coś więcej o shaderach realtime ?

Napisano

Ciężko cokolwiek znaleźć, jakiś czas temu szukałem podobnych informacji, m.in. na CGTalku i na XSI Base, bezskutecznie.

 

Wygląda na to, że nikt się tym zagadnieniem nie zajmuje.

 

Podobnie jest z exportem do formatu .x z XSI. Niby jest, ale nie do końca dobrze działa i nikt tego nie poprawia od wersji co najmniej 4.20.

Napisano
  • Autor

A ty jak radzisz sobie z problemem podglądu modeli. Wiem że używasz XSI, chyba że przesiadłeś się na coś innego.

 

Przeorałem xsibase i tez nic nie znalazlem. Był tylko jeden post na temat tych shaderów o których pisałem wyżej. Szkoda. Nie wiem jak sobie poradzić z tym problemem.

Napisano

Podgląd zawsze robię in-engine. Nie renderuję, ani nie robię podglądu we viewporcie, export/import trwa krótko, a efekt znacznie lepszy.

Napisano
  • Autor

A możesz mi polecić jakis engine ? Ale doradzić jak wyeksportować model z XSI ?

Napisano

Z silników ogólnie dostępnych to najłatwiej wyexportować chyba do Doom3/Quake4, o ile mi wiadomo obydwa supportują format .ase, a do niego bardzo łatwo wyexportować static meshe za pomoca ActorX:

 

http://udn.epicgames.com/Two/ActorX.html

 

Niestety do postaci zrigowanych narzędzi już nie ma.

 

Można też wyexportowac postać do silnika Source, ale tego nigdy nie robiłem.

 

Warto też poczekać na UT3, bo do niego są natywne exportery, ale kiedy on wyjdzie to nie wiadomo.

 

Pewną alternatywą jest narzędzie do generowania normalmap xNormal, jest w nim całkiem niezły podgląd: http://www.xnormal.net/

 

Niestety silnik którego ja używam jest firmowy i nie mogę narazie o nim za wiele mówić.

Napisano
  • Autor

Skorzystałem z xNormal. Ten podgląd jest naprawde świetny. No i wszystkie podstawowe mapy mogę wczytać. Dzięki empeck !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.