Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnio męczę taką restauracyjkę, wrzucam na razie górę bo mam duże problemy z ciemnym wnętrzem i bombą atomową na zewnątrz ;) stosuję vray sun and sky. Moje pytanko, jak zrobić żeby widok (plane) widziany za oknem był widzialny, ale żeby jednocześnie był "niewidoczny" dla atmosfery, trochę zagmatwałem, ale poniżej wrzucam przykład z planem i ciemniejszym wnętrzem i bez czyli jaśniejsze wnętrze:

 

 

 

wnetrzerestauracjigt3.jpg

 

 

lepiejvr5.jpg

 

 

Pytanie drugie jakim sposobem wybalansować jasność w środku z jasnością na zewnątrz.Ustawienia rendera to: iradiance map i LC low, exponential nic tam oprócz tego nie grzebałem i jest prawie standard. Vray camera też jest prawie nie tknięta tylko fnumber mam na 3

 

w sumie to nie wiem czy oświetlenie tego typu jest dobrą metodą przy takich "obszernych" wnętrzach ;/

 

sorry, że aż tyle :) proszę o pomoc, z góry dziękuję

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm... co do drugiego to żeby było jednakowo jasno to pobaw sie w envitroment w v rayu ,zwiększaj zmniejszaj.I materiał tego plane z krajobrazem musisz dać aby świecił mniej lub wiecej. Na razie mało ale bardzo fajnie:d

Napisano

vray sloneczko jest de best;)

co do dostosowania jasnosci w i na zewnatrz pomieszczenia, to stosujac kamere fizyczna raczej Ci sie nie uda (choc moge sie mylic) zrobic tak by swiatlo bylo jednakowe.

A to ze wzgledu na to ze phisCam dziala jak prawdziwy aparat, wiec nastawiajac ja na jasnosc pomieszczenia, gdzie jest mniej swiatla, automatycznie zmuszasz ja do przepalenia tego co na zewnatrz, bo tam jest wiecej swiatla.

Tweety kiedys gdzies to fachowo tlumaczyl (bo z Niego to jest niezly aparat;P). Ale mniej wiecej tak to dziala.

Mozesz zreszta probowac Dark/Bright mult w color mapingu, pobawic sie przeslona camery ale nie wiem czy warto, bo mozesz sobie popsuc swiatlo w pomieszczeniu.

Tlo to sobie wstaw w psp, ulatwisz sobie prace;)

 

pozdrawiam

tadzio

Napisano

a jak odklikniesz w Renderer ustawieniach pod "color mapping" haczyk "affect background", to też nie działa? (stary vray zazwyczaj dopasowywał background do oświetlenia sceny, jeśli się to odkliknęło to zostawiał background w spokoju, ale nie wiem jak to jest pod nowym z vraysun)

- oczywiście pod warunkiem że mapka jest pod maxowskim environment (8)

 

chyba dało też się jakoś to zrobić w materiałach (vray material wrapper) albo w Renderer pod System (object settings), żeby poszczególne materiały/obiekty były bardziej podatne na światło GI

ale głowy nie dam bo nigdy tego nie używałąm

 

czemu ta góra ma taki motion blur krzywo w górę? ucieka?

Napisano

mapkę mam na plane :) nie w env, właśnie podsunęłaś mi Aniu dobry pomysł i przypomniałem sobie że gdzieś coś takiego widziałem w tutku z wnętrzem tylko nie wiedziałem wtedy ocb :P na evermotion tylko szukam tego i nie mogę znaleźć :/ może ktoś go niedawno przerabiał i wie? :P takie proste wnętrze właśnie z balkonem (nieszczęsne balkony) :P :D

 

dzięki za rady wszystkim ;) i zapraszam do radzenia dalej :D :P

Napisano

W sumie już się uporałem z tym balansem jasności, ale dalej ciemno w środku ;F i jakoś nie wiem czemu nie mam cieni koło nóg stołów :F

 

 

res3copydr0.jpg

Napisano

zaświeć te lampy na ścianie to będzie jaśniej

a jakieś światło kierunkowe (vraysun albo direct) padające przez okno masz?

zrób coś żeby te schody w środku było widać, w pierwszym momencie myślałam że to tylko parkiet w ten sposób układany i się dziwiłam czemu stoły tak dziwnie stoją

Napisano

No no..widać postępy. Ania ma racje...schody wygladają jak parkiet na peirwszy rzut oka...albo ustaw kamere pod innym katem, wówczas być może będzie lepiej je widać, albo pokombinuj inaczej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności