carlosss Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Ostatnio męczę taką restauracyjkę, wrzucam na razie górę bo mam duże problemy z ciemnym wnętrzem i bombą atomową na zewnątrz ;) stosuję vray sun and sky. Moje pytanko, jak zrobić żeby widok (plane) widziany za oknem był widzialny, ale żeby jednocześnie był "niewidoczny" dla atmosfery, trochę zagmatwałem, ale poniżej wrzucam przykład z planem i ciemniejszym wnętrzem i bez czyli jaśniejsze wnętrze: Pytanie drugie jakim sposobem wybalansować jasność w środku z jasnością na zewnątrz.Ustawienia rendera to: iradiance map i LC low, exponential nic tam oprócz tego nie grzebałem i jest prawie standard. Vray camera też jest prawie nie tknięta tylko fnumber mam na 3 w sumie to nie wiem czy oświetlenie tego typu jest dobrą metodą przy takich "obszernych" wnętrzach ;/ sorry, że aż tyle :) proszę o pomoc, z góry dziękuję
Yaro16 Napisano 29 Czerwiec 2007 Napisano 29 Czerwiec 2007 hmmm... co do drugiego to żeby było jednakowo jasno to pobaw sie w envitroment w v rayu ,zwiększaj zmniejszaj.I materiał tego plane z krajobrazem musisz dać aby świecił mniej lub wiecej. Na razie mało ale bardzo fajnie:d
tadzio Napisano 29 Czerwiec 2007 Napisano 29 Czerwiec 2007 vray sloneczko jest de best;) co do dostosowania jasnosci w i na zewnatrz pomieszczenia, to stosujac kamere fizyczna raczej Ci sie nie uda (choc moge sie mylic) zrobic tak by swiatlo bylo jednakowe. A to ze wzgledu na to ze phisCam dziala jak prawdziwy aparat, wiec nastawiajac ja na jasnosc pomieszczenia, gdzie jest mniej swiatla, automatycznie zmuszasz ja do przepalenia tego co na zewnatrz, bo tam jest wiecej swiatla. Tweety kiedys gdzies to fachowo tlumaczyl (bo z Niego to jest niezly aparat;P). Ale mniej wiecej tak to dziala. Mozesz zreszta probowac Dark/Bright mult w color mapingu, pobawic sie przeslona camery ale nie wiem czy warto, bo mozesz sobie popsuc swiatlo w pomieszczeniu. Tlo to sobie wstaw w psp, ulatwisz sobie prace;) pozdrawiam tadzio
Ania Napisano 29 Czerwiec 2007 Napisano 29 Czerwiec 2007 a jak odklikniesz w Renderer ustawieniach pod "color mapping" haczyk "affect background", to też nie działa? (stary vray zazwyczaj dopasowywał background do oświetlenia sceny, jeśli się to odkliknęło to zostawiał background w spokoju, ale nie wiem jak to jest pod nowym z vraysun) - oczywiście pod warunkiem że mapka jest pod maxowskim environment (8) chyba dało też się jakoś to zrobić w materiałach (vray material wrapper) albo w Renderer pod System (object settings), żeby poszczególne materiały/obiekty były bardziej podatne na światło GI ale głowy nie dam bo nigdy tego nie używałąm czemu ta góra ma taki motion blur krzywo w górę? ucieka?
nextgen Napisano 29 Czerwiec 2007 Napisano 29 Czerwiec 2007 Ciekawy pomysł, podoba mi się, tylko właśnie coś z ta górą jest nie tak za oknem, czekam na dalsze rendery;)
carlosss Napisano 29 Czerwiec 2007 Autor Napisano 29 Czerwiec 2007 mapkę mam na plane :) nie w env, właśnie podsunęłaś mi Aniu dobry pomysł i przypomniałem sobie że gdzieś coś takiego widziałem w tutku z wnętrzem tylko nie wiedziałem wtedy ocb :P na evermotion tylko szukam tego i nie mogę znaleźć :/ może ktoś go niedawno przerabiał i wie? :P takie proste wnętrze właśnie z balkonem (nieszczęsne balkony) :P :D dzięki za rady wszystkim ;) i zapraszam do radzenia dalej :D :P
carlosss Napisano 1 Lipiec 2007 Autor Napisano 1 Lipiec 2007 W sumie już się uporałem z tym balansem jasności, ale dalej ciemno w środku ;F i jakoś nie wiem czemu nie mam cieni koło nóg stołów :F
Ania Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 zaświeć te lampy na ścianie to będzie jaśniej a jakieś światło kierunkowe (vraysun albo direct) padające przez okno masz? zrób coś żeby te schody w środku było widać, w pierwszym momencie myślałam że to tylko parkiet w ten sposób układany i się dziwiłam czemu stoły tak dziwnie stoją
piksar Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 światełko coraz lepsze ale wg mnie drzwi za niskie w stosunku do wysokości krzeseł
nextgen Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 No no..widać postępy. Ania ma racje...schody wygladają jak parkiet na peirwszy rzut oka...albo ustaw kamere pod innym katem, wówczas być może będzie lepiej je widać, albo pokombinuj inaczej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się