Skocz do zawartości

Przesiadka na Rhino z 3dsMAX'a


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Od 2 lat siedzę w grafice, od roku w 3dsMAX, a od jakichś 2 miesięcy wziąłem się za to na poważnie. Przed 3dsMAX używałem Anim8or i robiłem trochę przy teksturach. Słyszałem bardzo wiele dobrego o programie jakim jest Rhino. Interesują mnie bardziej techniczne rzeczy niż organika... W MAX'ie dwa razy modelowałem NURBS'ami. Pierwszy raz to stand. NURBS'y z MAX'a. Jakoś się zniechęciłem :D, ale później dostał się w moje łapki plugin nPowerNURBS. Praca szła szybko i przyjemnie. Powstał zestaw felg do samochodu i zapalniczka :).

Chciałbym, a raczej zwracam się z prośbą do użytkowników tego właśnie programu o krótki opis jego funkcji oraz o opisanie jak przebiega modelowanie NURBS'ami w Rhino (dla spline modelingu w 3dsMAX wyglądało by to tak: tworzysz linie, łączysz je w powierzchnie jaką chcesz utworzyć i dodajesz modyfikator Surface). Z góry dziękuję i liczę na szybką odpowiedź.

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hm. Ja pare lat temu zainteresowalem sie Rhino, w sumie przerobilem 1 tutek z everów o modelowaniu mp3 playera. Dla mnie wystarczyl zeby przyzwyczaic sie do interfacu Rhino (nie mowie o poznaniu wszystkich funkcji, bo troche tam ich jest). Sciagnij sobie demo, przerob tutka lub 2, poswiecisz na to 1 czy 2 dni i bedziesz wiedział z czym to się je.

 

edit: a powernurbs mialem w pracy przez jakis czas... fajny byl, wysypywal mi maxa srednio co 5 minut :D

Napisano
fajny byl, wysypywal mi maxa srednio co 5 minut :D

:D:D:D

 

No właśnie zaczynam gryźć tutek o modelowaniu felgi... interfejs się trochę różni od 3dsMAX, ale nie jest źle (Jezu... pamiętam jak chciałem się w blenderze pobawić) Napiszę w tym wątku o rezultatach. Demo ma wszystkie funkcje i działa przez kilka dni? taki trial?

 

Edit:

co sądzicie o pluginie Power Solids do Rhino??

 

Edit: Zaczalem cos dlubac, ale okazalo sie ze nawet nie wiem jak obrocic splajna.... calosc wydaje mi sie conajmniej dziwna... Przyzwyczailem sie do standardowego Poly-modelingu...

Napisano

Ja pracuje w Inventorze (projektowanie baniaków i innych plastików), szukałem czegoś łatwiejszego do domu MAX i jego NURBS padaka, PowerNurbs (często w MAX wywala, a szkoda bo dobrze się zapowiadał) i oto Rhino jak sie okazuje bardzo podobny do Inventora (wiele mu brakuje do inventora, ale to już o krok...) właśnie jestem w fazie jego odkrywania i jak na razie z prostych programów jest najlepszy i najbliższy Inventorowi. Polecam Rhino.

 

Jeśli rozumiesz jak działa NURBS to tylko musisz poznać interface nowego programu. Jesli nie rozumiesz NURBS to wystarczy wiedzieć że podstawą do tego modelowania są kształty i wyciąganie z nich brył.

Napisano

No narazie jakos mi idzie, przerabiam tutek o MP3 ale caly czas mam jakies problemy z opcjami fillet i chamfer... wywala mi jakies bledy i nie wiam jak sobie poradzic... szukam na forum pomocy :)

Napisano

no i właśnie filet to jest słaby punkt Rhino, dlatego wole Inventora w którym na najdzikszym modelu wykona filet i to jeszcze wielofunkcyjny...

Napisano

Od wersji 4.0 fillety działają lepiej imo, ale to i tak jest zwykle kwestia poprowadzenia złych powierzchni, nie samego filleta. Jak się dobrze zacznie, to i kończenie jest prostsze.

Napisano

fillet byl i niewiem do kiedy bedzie zla strona rhino. switne fillety ma Imageware i ST ma tez fajne ale tu trzeba miec idealne powierzchnie bo inaczej sie tez moze fillet sypac

Napisano

wg. mnie jest kiepski w porownaniu do tego w Studio Tools czy Imageware ale ma jeden plus lyka wszystko i mozna go poprawic choc tez niezawsze

Napisano

Wiecie co? Chyba Rhino to program nie dla mnie... chociaż jeszcze się nie zniechęcam... modelowanie jest jednocześnie proste ale i skomplikowane, ale pewnie wydaje mi sie tak ze względu na to ze jestem przyzwyczajony do standardowych opcji poly-modelingu...

EDIT:

Ja to jednak jestem "chłopak na opak" ;). Spróbowałem trochę z własnej inwencji a nie z tutkow i jednak mi się spodobało :). Kombinuje teraz nad przednim błotnikiem mojego autka ale mam 2 pytanka:

1. Czy można używać funkcji boolean (byle jakiej) na obiektach bez grubości (znaczy się "jedno-polygonowych" [jeszcze muszę sie słownictwa NURBS'owego nauczyć])?

2. Czy jest jakiś modyfikator który nadaje taką grubość (coś jak shell w 3dsMAX'ie)

 

Z góry dziękuję za rady i niekoniecznie z góry za to że mnie namówiliście.

Jeszcze nie wiem czy będę tego programu używał tak na codzień jak 3dsMAX'a, ale na pewno znajomość jego obsługi mi się przyda.

 

PS. Czy jest możliwość wykonywania Auto-backup'ow?

Napisano

Cut i trim masz w panelu po lewej. Trójkąt krojący prostokąt.

OffsetSrf pewnie jakąś ikonę ma, ale lepiej wklepać to w polu komend.

 

Czasem możesz mieć trudności z opcją solid, bo ona rozbija polypowierzchnie z tego co widzę, więc będziesz musiał wtedy robić offset bez solida i powstałe dwie powierzchnie łączyć sweep2 albo po prostu loft.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności