mattius32 Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 Pytanie moze smieszne ale dopiero zaczynam poznawac 3ds. Podczas tutoraiala audi a3 w filmiku "05EvenMoreModeling" prezentujacy go, konczac prace odznacza juz samochod wychodzac z zakladki poly i samochod robi sie szary z czarnymi edge zamiast bialych. Jak narazie wszystko robilem tak jak w tutorialu i do wszystkiego udalo mi sie dojsc ale nie wiem jak uzyskac taki efekt:( Mam nadzieje ze zrozumieliscie o co mi chodzi.
Coin Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 Nie znam tego tuta, ale narzuć na model defaultowy, szary materiał i zmień kolor obiektu na czarny w zakładkach po prawej stronie i uzyskasz taki efekt.
mattius32 Napisano 1 Lipiec 2007 Autor Napisano 1 Lipiec 2007 dałem screena w załączniku o co mi biega. Gosc to robi jakim skrotem klawiaturowym jednym stuknieciem, poza tym juz nie raz widzialem tego typu renderingi to musi byc jakas blachostka ktora kazdy kto siedzi troche w 3ds zna
Coin Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 Zrób tak jak napisałem, a tak dokładnie będzie to wyglądać w viewporcie. Co do renderów z siatką to zależy od używanego renderera, np w vray'u wrzucasz mapkę VrayEdgesTex w slot diffuse, w scanline zaznaczasz wireframe w opcjach materiału...
mattius32 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 Dzieki Coin zrobilem jak napisales ale zupelnie nie wyglada to jak u tego goscia, musi istniec do tego jakis inny sposob
mattius32 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 Wciskajac F4 wychodzi mi cos takiego jak na screenie czyli nie ma wogole obramowek evarcha ale gdzie mam tego szukac jestem zielony
evarcha Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 evarcha ale gdzie mam tego szukac jestem zielony w górnym rogu kazdego viewportu masz jego nazwę np. PERSPECTIVE jak klikniesz na tym prawym klawiszem to pokaże się MENU i tam gdzieś na początku masz ten tryb renderowania w viewprocie (zapomniałem jak sie to nazywa) leć po kolei od początku aż znajdziesz - F4 pokazuje siatkę na ocieniowanym modelu a tobie chodzi o model w kolorze tła a siatka czarna - wiec tam to znajdziesz.
mattius32 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 Dzieki evarcha znalazlem:) i choc nie wyglada to tak jak u autora tutka to jednak chyba jest to pozdrawiam
Master Kiełbaster Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 zmień kolor obiektu na czarny zaznacz go daj alt-x i zmień w perspective trensparency na none, odznacz samochód i masz to samo. lub zamiast tego alt x wrzuć mu szary materiał.
evarcha Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 no właśnie, ale to chyba nic istotnego, może chodzi o zamrozenie (podobnie wtedy wyglada) ale model jest wtedy nie edytowalny, albo alt-x jak wyżej kolega nipsał to wtedy masz półprzeźroczysty...
Coin Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 Khem, jak dla mnie jest to dokładnie to o co Ci chodziło ;o ew. sprawdź czy masz odhaczone w display color tak jak na screenie u mnie i zauważ że facet w tucie też ma jako aktywny kolor obiektu czarny... Jestem praktycznie pewien że trzeba tak to zrobić... Tak czy siak efekt ma tylko estetyczny wymiar XD
evarcha Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 coin ma rację, kolor jest czarny, to nie istotne dla tutka...
mattius32 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 master--->stosujac sie do tego co napisales u mnie wychodzi cos takiego czyli nie to:/ everche--->gosc z tutka ma jasno szary kolor dopiero cos wciska i model robi sie duzo ciemniejszy i czarne krawedzie
mattius32 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 coin---> no widzisz u ciebie takie cos wychodzi a u mnie choc chyba robie to samo i zaznaczylem te same ustawienia nie wychodza czarne krawedzie, moze mam gdzies w jakis glownych ustawieniach cos inaczej
evarcha Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 no dobra, ale co to daje temu kolesiowi z tutka, co robi dalej jak juz to włączy?
mattius32 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 sorki ma faktycznie czarny tylko ze podczas obobki jest jasno szary --->to jest skreen na ulamek sekundy zanim zrobil sie ciemno szary z czarnymi krawedziami evercha---> zgadza sie to nie jest istotne dla tutka, to tylko moja ciekawosc i efekt ktory mi sie spodobal;)
tweety Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 masz materiał szary w diffuse a kolor obiektu (w palecie po prawej na górze - czarny kwadracik) jest czarny. siła faktu jak edytujesz obiekt masz podświetlone edges na biało. jak klikniesz poza obiektem (skończysz edycję) zmienia ci się w szary materiał z czarnymi edgesami. to jest pomocne jeśli masz wiele obiektów w scenie i nie wiesz który kliknałeś. wtedy spośród czarnych wire czy edgesów jeden obiekt staje się biały i po problemie.
mattius32 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 tweety udalo sie dzieki tobie:) naprowadziles mnie w koncu na dobry tor:D po prostu moj model nie mial nalozonego koloru z materialow!!! nawet nie wiem czemu bo w tutku od poczatku nic o tym nie bylo, wiec gdy dawalem czarny kolor z prawej zakladki to albo mialem czarny z bialymi liniami albo wszystko bylo czarne po zajsciu z modelu. no i w koncu sie udalo mam to co widnieje w tutku:P jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc mam jeszcze jedno pytanie odnosnie funkcji cut. kiedy wykonuje ja gosc na tutku to stawiajac cuta rozbiegaja sie linie do najblizszych wiezcholkow i tak mu zostaja natomiast mi te linie znikaja po nastepnym postawieniu cuta. pomyslalem ze to moze przez ta funkcje magnesu angle snap toggle lecz nawet z nia nie jest tak jak powinno, czy moze jakos specjalnie nalezy operowac myszka?:F
Rekomendowane odpowiedzi