Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pytanie moze smieszne ale dopiero zaczynam poznawac 3ds. Podczas tutoraiala audi a3 w filmiku "05EvenMoreModeling" prezentujacy go, konczac prace odznacza juz samochod wychodzac z zakladki poly i samochod robi sie szary z czarnymi edge zamiast bialych. Jak narazie wszystko robilem tak jak w tutorialu i do wszystkiego udalo mi sie dojsc ale nie wiem jak uzyskac taki efekt:( Mam nadzieje ze zrozumieliscie o co mi chodzi.

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie znam tego tuta, ale narzuć na model defaultowy, szary materiał i zmień kolor obiektu na czarny w zakładkach po prawej stronie i uzyskasz taki efekt.

Napisano
  • Autor

dałem screena w załączniku o co mi biega. Gosc to robi jakim skrotem klawiaturowym jednym stuknieciem, poza tym juz nie raz widzialem tego typu renderingi to musi byc jakas blachostka ktora kazdy kto siedzi troche w 3ds zna

Napisano

Zrób tak jak napisałem, a tak dokładnie będzie to wyglądać w viewporcie. Co do renderów z siatką to zależy od używanego renderera, np w vray'u wrzucasz mapkę VrayEdgesTex w slot diffuse, w scanline zaznaczasz wireframe w opcjach materiału...

Napisano
  • Autor

Dzieki Coin zrobilem jak napisales ale zupelnie nie wyglada to jak u tego goscia, musi istniec do tego jakis inny sposob

Napisano
  • Autor

Wciskajac F4 wychodzi mi cos takiego jak na screenie czyli nie ma wogole obramowek

evarcha ale gdzie mam tego szukac jestem zielony

Napisano
evarcha ale gdzie mam tego szukac jestem zielony

 

w górnym rogu kazdego viewportu masz jego nazwę np. PERSPECTIVE jak klikniesz na tym prawym klawiszem to pokaże się MENU i tam gdzieś na początku masz ten tryb renderowania w viewprocie (zapomniałem jak sie to nazywa) leć po kolei od początku aż znajdziesz - F4 pokazuje siatkę na ocieniowanym modelu a tobie chodzi o model w kolorze tła a siatka czarna - wiec tam to znajdziesz.

Napisano
  • Autor

Dzieki evarcha znalazlem:) i choc nie wyglada to tak jak u autora tutka to jednak chyba jest to

pozdrawiam

Napisano

zmień kolor obiektu na czarny zaznacz go daj alt-x i zmień w perspective trensparency na none, odznacz samochód i masz to samo. lub zamiast tego alt x wrzuć mu szary materiał.

Napisano

no właśnie, ale to chyba nic istotnego, może chodzi o zamrozenie (podobnie wtedy wyglada) ale model jest wtedy nie edytowalny, albo alt-x jak wyżej kolega nipsał to wtedy masz półprzeźroczysty...

Napisano

Khem, jak dla mnie jest to dokładnie to o co Ci chodziło ;o

 

damnel7.jpg

 

ew. sprawdź czy masz odhaczone w display color tak jak na screenie u mnie i zauważ że facet w tucie też ma jako aktywny kolor obiektu czarny... Jestem praktycznie pewien że trzeba tak to zrobić... Tak czy siak efekt ma tylko estetyczny wymiar XD

Napisano
  • Autor

master--->stosujac sie do tego co napisales u mnie wychodzi cos takiego czyli nie to:/

 

everche--->gosc z tutka ma jasno szary kolor dopiero cos wciska i model robi sie duzo ciemniejszy i czarne krawedzie

Napisano
  • Autor

coin---> no widzisz u ciebie takie cos wychodzi a u mnie choc chyba robie to samo i zaznaczylem te same ustawienia nie wychodza czarne krawedzie, moze mam gdzies w jakis glownych ustawieniach cos inaczej

Napisano
  • Autor

sorki ma faktycznie czarny tylko ze podczas obobki jest jasno szary

--->to jest skreen na ulamek sekundy zanim zrobil sie ciemno szary z czarnymi krawedziami

 

evercha---> zgadza sie to nie jest istotne dla tutka, to tylko moja ciekawosc i efekt ktory mi sie spodobal;)

Napisano

masz materiał szary w diffuse a kolor obiektu (w palecie po prawej na górze - czarny kwadracik) jest czarny. siła faktu jak edytujesz obiekt masz podświetlone edges na biało. jak klikniesz poza obiektem (skończysz edycję) zmienia ci się w szary materiał z czarnymi edgesami. to jest pomocne jeśli masz wiele obiektów w scenie i nie wiesz który kliknałeś. wtedy spośród czarnych wire czy edgesów jeden obiekt staje się biały i po problemie.

Napisano
  • Autor

tweety udalo sie dzieki tobie:) naprowadziles mnie w koncu na dobry tor:D

po prostu moj model nie mial nalozonego koloru z materialow!!! nawet nie wiem czemu bo w tutku od poczatku nic o tym nie bylo, wiec gdy dawalem czarny kolor z prawej zakladki to albo mialem czarny z bialymi liniami albo wszystko bylo czarne po zajsciu z modelu. no i w koncu sie udalo mam to co widnieje w tutku:P jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc

 

 

mam jeszcze jedno pytanie odnosnie funkcji cut. kiedy wykonuje ja gosc na tutku to stawiajac cuta rozbiegaja sie linie do najblizszych wiezcholkow i tak mu zostaja natomiast mi te linie znikaja po nastepnym postawieniu cuta. pomyslalem ze to moze przez ta funkcje magnesu angle snap toggle lecz nawet z nia nie jest tak jak powinno, czy moze jakos specjalnie nalezy operowac myszka?:F

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności