Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

 

skladam komputer do renderingu/modelingu i coraz glebiej wczytuje sie w rozne fora. Coraz czesciej spotykam sie ze zdaniem ze FX dla przecietnego renderowca/modelowca ktory nie pracuje w dreamworks czy w firmie paronasto osobowej zbyteczna mu jest karta quadro FX - wiem ze stery dla tych kart sa dopracowane bardziej niz zwyklego np. 8800GTS ale bardziej mnie interesuje roznica techniczna w stosowaniu np 8800GTX do PNY FX 4500.

 

Nowsza karta 8800 uzywa DX10 i czy to ma jakas dodatnia roznice dla 3D MAX/VIZ ??

 

myslalem o zlozeniu SLI 2x 8800 GTS wyjdize ok 2200zl co w tej cenie jest jedynie 3500FX (uzywana).

 

Czy macie w tym temacie jakies wlasne doswiadczenia

 

bylbym wdzieczny za sprosowania :) i wyjasnienia.

 

Inna sprawa to jaki procesor do pracy. Czy faktycznie najlepiej by bylo do modelowania zapakowac np C2D E6750 na 3.8 GHz z SLI grafika a do renderowania jakis 1x quad xeon na tyanie z scsi raid 0 i 2GB FBRAM ECC ?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

w 3dsmaxie do renderingu jest procesor cpu, Do viewportów ważniejsza jest szybka pamięć i dużo pamięci niż karta graficzna. 3dsmax nie wykorzystuje specjalnie shaderów, więc wystarczy aby miała 512mega(lub więcej) pamięci ddrIII na tekstury. Nie potrzeba 120 potoków werteksów i 500 potoków fragmentów:)

 

co prawda możesz zainstalować sterowniki nvdii które korzystają z GPU podczas renderowania. Ale niewiem czy to z każdym rendererem działa. No i te stery są płatne.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=38388

Napisano

kupowanie drogiej płyty i drogiego ramu pod jednego xeona nie ma sensu. taniej złożysz zestaw na "zwykłym" procu o podobnych osiągach.

do modelowania lepszy jest jeden rdzeń. kolejne rdzenie obciążane są dopiero podczas renderingu.

a grafika to wiadomo. tylko NVIDIA Quadro Plex który "zwiastuje 20-krotny wzrost gęstości obróbki wizualnej – w obliczeniach graficznych na cal sześcienny" ;)

Napisano
w 3dsmaxie do renderingu jest procesor cpu, Do viewportów ważniejsza jest szybka pamięć i dużo pamięci niż karta graficzna.

 

czyli tak z 2 giga i raid 0 na scsi jako szybkie uzupelniacze danych czy moze 4 giga i zwykly dysk na raid 0 ?? Przy braku pelnego zrozumienia jak dziala MODELLING ciezko trafic z optymalnym dopasowaniem pamieci HDD/RAM. Mozna zrobic wielki piec (RAM) i jednego czlowieka do ladowania pizzy, albo mozna zrobic 100 ludzi do ladowania pizzy a maly piecyk. PIEC to RAM ludzie to HDD.

 

3dsmax nie wykorzystuje specjalnie shaderów, więc wystarczy aby miała 512mega(lub więcej) pamięci ddrIII na tekstury. Nie potrzeba 120 potoków werteksów i 500 potoków fragmentów:)

 

A w przypadku kiedy sie modeluje w max'ie nie na szarych siatkach ale na pelnych texturach co upraszcza i zmniejsza ilosc renderow ??

 

co prawda możesz zainstalować sterowniki nvdii które korzystają z GPU podczas renderowania. Ale niewiem czy to z każdym rendererem działa. No i te stery są płatne.

 

hehe - na wszystko jest sposob :) Czyli innymi slowy moze byc C2D 2x 8800 SLi i byc moze rendering bedzie porownywalny z 2x xeon quad ??

 

 

wielkie dzieki za pomoc, wole sie zapytac niz kupic a potem blee...

 

raz jeszcze dzieki.

 

-=-=-=-=-

 

kupowanie drogiej płyty i drogiego ramu pod jednego xeona nie ma sensu. taniej złożysz zestaw na "zwykłym" procu o podobnych osiągach.

do modelowania lepszy jest jeden rdzeń. kolejne rdzenie obciążane są dopiero podczas renderingu.

 

droga plyta, pod 1x quad xeon gdzie pozniej wejdzie 2gi quad xeon ale to i tak bajka dla mnie, nie stac mnie poprostu.

 

Stac mnie natomiast np na Core2Duo E6750 i grafika w SLi ale chcialbym sie zapytac JAK zlozyc taki zestaw zebym choc troche dorownywal stacjom roboczym na xeonie.

 

Tak myslalem o GPU jako wsparciu do renderowania bo o ile kupowanie DUAL QUAD XEON do modelowania mija sie z celem o tyle do renderowania jest sens i to spory. Mnie na cos takiego nie stac a GPU jest wykorzystywane do modelowania z texturami a pozniej moze byc uzyte do renderowania lacznie z CPU C2D :) takie 100%/100% wykorzystywane kompo.

 

a grafika to wiadomo. tylko NVIDIA Quadro Plex który "zwiastuje 20-krotny wzrost gęstości obróbki wizualnej – w obliczeniach graficznych na cal sześcienny" ;)

 

chyba polece do mexico sprzedac nerke :) ale dzieki

Napisano
lepiej kup sobie core quada zamiast SLI. takaie moje zdanie;) zainwestuj potem w 4 GB ramu i bedzie gites :D a grafa na poziomie 7900GT ci wystarczy. i tak milion poly obrócisz w viewporcie.

 

code 2 quad jest tak drogi ze odpadaja rece, 3 tysiaki za sam procesow, no way !! Juz wole pokombinowac z renderowaniem poprzez CPU i 2x GPU o ile to wogole cos ta :) musze jeszcze o tym cos poczytac.

 

2 albo 4 giga ramu planuje nie mniej ani wiecej, do tego jak nie xeon to RAID 0 2x raptor dla systemu i softu do renderu (reszta na jakims sata hdd repository)

 

8800GTS na SLI kosztuje 2000zl zamiast 1000zl - wydajnosc jest o wiele wieksza teoretycznie ale czy 3d maxiu z tego bedzie wstanie uzywac.

 

Chodzi mi o pewne sytuacje gdzie nasadzi sie pare blokow lub parenascie domkow z renrerowaniem photo to zeby wszystko przygotowac nie renredujac 10x zmieniajac swiatlo przyda sie wydajna grafika zeby modyfikacje swiatla, cieni zrobic nim odpali sie render.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności