Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

2000094618434545899_rs.jpg

 

a więc tak:

zrobiłem ikh RP z ramienia do "podwójnego" łokcia ( błękitny joint) i przenosłem effector do nadgarstka

drugi ikh sc z nadgartska do palca aby ustabilizowac dłoń

żółte kółko kontroluje rotacje X przedramienia i YZ nadgarstka, oraz translacje ikh

 

zrobiłem rozciągliwą rękę za pomocą nodów condition i multiply divide

 

gdy podłącze go do kości przedramienia i rozciągam rąke joionty dłoni się jakby skalują i "rozjeżdżają"

 

6b626cd6a4dc30a2med.jpg

 

gdy przedramienia nie podłącze do skalowania, dłoń jest ok ale ręka nie rozciąga się wystarczająco

 

jak to zrobić żeby przedramieni sie skalowało a dłoń nie ?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wydaje mi się, że problemem jest to, iż tutaj dłoń, jako dziecko, dziedziczy transformacje, w tym skalę, przedramienia.

Spróbuj w transformNode'ach dłoni wyłączyć dziedziczenie skali.

Napisano

nie wiem jak to zrobić :)

ale jak oderwałem rękę od przedramienia to już nie dziedziczy niczego :P ale to niezupełnie to czego chciałem :( napisz jak mam to zrobić

 

 

i mam kolejny problem:

 

zrobiłem klasyczny IK_FK switch kopiując rękę 2 razy

jednej dałem kontrolki Fk a drugiej IK a tą trzecią co ma być przyczepiona do siatki blenuje się pomiędzy nimi dzięki orient constrains i wszystko działa

ale chcę żeby skalowanie też się blendowało ale tu dupa jak dam scale constrain to ręka mi się skaluje za mocno, bardziej niż ręka IK z którego bierze skale

da się to zrobić a jeśli tak to jak :)

Napisano

dokturpotfor :D dobra rada ale nie działa :D

 

już sobie poradziłem zrobiłem lokatroy dla każdego jointa w FK IK i bindowago szkieletu

za pomocą point constrint przyczepiłem lokatory do IK i FK a pozostałe też za pomocą point zblendowałem pomiędzy tymi poprzednimi

bindowy szkielet podłączyłem też point constrinem do tych blendowanych lokatorów i wszystko dziła aż miło nic się nie skaluje więc nie ma problemu z rozjeżdżającymi się jointami :)

to nie jest chyba najlepsza i najszybasza metoda ale dziła :)

i ile satysfakcji mi dało jej wymyślenie :D

wprowdzanie w życie troche mniej :D

 

może komuś się to przyda

 

cheers!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności