Destroyer Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 a więc tak: zrobiłem ikh RP z ramienia do "podwójnego" łokcia ( błękitny joint) i przenosłem effector do nadgarstka drugi ikh sc z nadgartska do palca aby ustabilizowac dłoń żółte kółko kontroluje rotacje X przedramienia i YZ nadgarstka, oraz translacje ikh zrobiłem rozciągliwą rękę za pomocą nodów condition i multiply divide gdy podłącze go do kości przedramienia i rozciągam rąke joionty dłoni się jakby skalują i "rozjeżdżają" gdy przedramienia nie podłącze do skalowania, dłoń jest ok ale ręka nie rozciąga się wystarczająco jak to zrobić żeby przedramieni sie skalowało a dłoń nie ?
piotrek Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 Wydaje mi się, że problemem jest to, iż tutaj dłoń, jako dziecko, dziedziczy transformacje, w tym skalę, przedramienia. Spróbuj w transformNode'ach dłoni wyłączyć dziedziczenie skali.
Destroyer Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Napisano 9 Lipiec 2007 nie wiem jak to zrobić :) ale jak oderwałem rękę od przedramienia to już nie dziedziczy niczego :P ale to niezupełnie to czego chciałem :( napisz jak mam to zrobić i mam kolejny problem: zrobiłem klasyczny IK_FK switch kopiując rękę 2 razy jednej dałem kontrolki Fk a drugiej IK a tą trzecią co ma być przyczepiona do siatki blenuje się pomiędzy nimi dzięki orient constrains i wszystko działa ale chcę żeby skalowanie też się blendowało ale tu dupa jak dam scale constrain to ręka mi się skaluje za mocno, bardziej niż ręka IK z którego bierze skale da się to zrobić a jeśli tak to jak :)
dokturpotfor Napisano 9 Lipiec 2007 Napisano 9 Lipiec 2007 he he... jak sie jointy w dloni rozjezdzaja to trzeba je mocniej skrecac... sorki, nie moglem sie powstrzymac :)
Destroyer Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Napisano 9 Lipiec 2007 dokturpotfor :D dobra rada ale nie działa :D już sobie poradziłem zrobiłem lokatroy dla każdego jointa w FK IK i bindowago szkieletu za pomocą point constrint przyczepiłem lokatory do IK i FK a pozostałe też za pomocą point zblendowałem pomiędzy tymi poprzednimi bindowy szkielet podłączyłem też point constrinem do tych blendowanych lokatorów i wszystko dziła aż miło nic się nie skaluje więc nie ma problemu z rozjeżdżającymi się jointami :) to nie jest chyba najlepsza i najszybasza metoda ale dziła :) i ile satysfakcji mi dało jej wymyślenie :D wprowdzanie w życie troche mniej :D może komuś się to przyda cheers!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się