_Arti_ Napisano 7 Lipiec 2007 Share Napisano 7 Lipiec 2007 Mam pytanie... Jaki jest najlepszy i w ogóle taki najwydajniejszy sposób modelingu... Czy lepiej modelować z jednego pudła wszystko ( bocmodeling ), czy lepiej z referencjami jakiegoś potworka ( co sobie narysujemy/zdobędziemy ) modelować? A tak poza tym to są dwa sposoby. Jakie są jeszcze inne? Chciałbym kilka przetestować, ale nie znam więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 7 Lipiec 2007 Share Napisano 7 Lipiec 2007 Posiadanie referencji nie wyklucza boxmodelingu. Do każdej techniki modelowania można mieć referencje. Prócz polymodelingu można modelować używając krzywych i powierzchni NURBS (obecnie stosowane raczej tylko do modelowania "technicznych" rzeczy). Prócz NURBS'ów w różnego rodzaju programach można modelować używając innych krzywych, np. krzywych Beziera. Do organiki nadają się powierzchnie podziałowe - Subdivision Surfaces. Modeluj tak, jak ci najwygodniej. Polymodeling (np. boxmodeling) to chyba najbardziej uniwersalna i najczęściej spotykama metoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 7 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 7 Lipiec 2007 Do organiki nadają się powierzchnie podziałowe - Subdivision Surfaces. Czyli w 3D S widok z różnych perspektyw? Sorki, że pytam takie n00skie pytanie ( raczej ), ale wole wiedzieć, bo jak coś mnie zaciekawi to muszę się dowiedzieć inaczej mam takie nieprzyjemne uczucie... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 7 Lipiec 2007 Share Napisano 7 Lipiec 2007 Nie ;) To, z jakich widoków w maxie korzystasz, nie ma znaczenia. Spróbuj w maxowym helpie albo w google SubDiv, lub tak jak wcześniej napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubi Napisano 7 Lipiec 2007 Share Napisano 7 Lipiec 2007 http://www.subdivisionmodeling.com/wiki/tiki-index.php?page=What+is+sub-division+modeling powinno wszystko wyjasnic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 8 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2007 Czyli to metoda zamkniecia zesmootowanego obiektu w formie nie zesmootowanej xD A moglby ktos to wytlumaczyc po polsku bo ja z angielskiego nie najlepszy, a tu nie zastosowali obrazkowego jezyka Max'a :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 8 Lipiec 2007 Share Napisano 8 Lipiec 2007 Co tu tłumaczyć? Modelujesz jak poly, otrzymujesz obiekt jak NURBS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi