Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie... Jaki jest najlepszy i w ogóle taki najwydajniejszy sposób modelingu... Czy lepiej modelować z jednego pudła wszystko ( bocmodeling ), czy lepiej z referencjami jakiegoś potworka ( co sobie narysujemy/zdobędziemy ) modelować?

 

A tak poza tym to są dwa sposoby. Jakie są jeszcze inne? Chciałbym kilka przetestować, ale nie znam więcej.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Posiadanie referencji nie wyklucza boxmodelingu.

Do każdej techniki modelowania można mieć referencje.

 

Prócz polymodelingu można modelować używając krzywych i powierzchni NURBS (obecnie stosowane raczej tylko do modelowania "technicznych" rzeczy). Prócz NURBS'ów w różnego rodzaju programach można modelować używając innych krzywych, np. krzywych Beziera.

Do organiki nadają się powierzchnie podziałowe - Subdivision Surfaces.

 

Modeluj tak, jak ci najwygodniej. Polymodeling (np. boxmodeling) to chyba najbardziej uniwersalna i najczęściej spotykama metoda.

Napisano
  • Autor
Do organiki nadają się powierzchnie podziałowe - Subdivision Surfaces
.

 

Czyli w 3D S widok z różnych perspektyw? Sorki, że pytam takie n00skie pytanie ( raczej ), ale wole wiedzieć, bo jak coś mnie zaciekawi to muszę się dowiedzieć inaczej mam takie nieprzyjemne uczucie... :/

Napisano

Nie ;) To, z jakich widoków w maxie korzystasz, nie ma znaczenia.

Spróbuj w maxowym helpie albo w google SubDiv, lub tak jak wcześniej napisałem.

Napisano
  • Autor

Czyli to metoda zamkniecia zesmootowanego obiektu w formie nie zesmootowanej xD A moglby ktos to wytlumaczyc po polsku bo ja z angielskiego nie najlepszy, a tu nie zastosowali obrazkowego jezyka Max'a :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności