Napisano 12 Lipiec 200717 l witam wszystkim. jestem w trakcie robienia animacji fontanny. całość docelowo będzie miała około 90 sekund. Fontanna składa się z 50 dysz, każda z tych dysz emituje particle. Już wiem, że nie dam rady wyrenderować ich wszystkich naraz. i tu pojawia się moje pytanie. Jakiego oprogramowania użyć, aby poskładać tą animację. Powiedzmy będe miał 5 animacji dysz+ animacja tła, podłoża, itp. Chciałbym nałożyć jedną animacje na drugą. z góry dzięki za pomoc. pozdrawiam chudy
Napisano 12 Lipiec 200717 l Renderujesz w passach poszczegolne czesci i skladasz w kompozycji. AFX, Combustion, Fusion, itp.
Napisano 12 Lipiec 200717 l Renderujesz osobne elementy i to najlepiej do formatu zawierającego kanał alfa np. sekwencja obrazów tga (jeżeli warstwa zawiera przezroczyste miejsca). Bez alpha channel nie poskładasz. Najlepiej wszystkie warstwy w tych samych rozdzielczościach wyrenderuj. Potem wszystko importujesz do programu do kompozycji i składasz po kolei wszystkie warstwy.
Napisano 12 Lipiec 200717 l Bez alpha channel nie poskładasz. Poskłada, poskłada. Każdą dyszę z partyklami może wyrenderować osobno na czarnym tle do tego normalnie pociągnąć samą fontannę i złożyć w compie - warstwy z wodą nakłada screenem - czarne tło znika. Czysta teoria w sumie, bo odhaczenie alphy w tga ujmą żadną nie jest. :)
Napisano 13 Lipiec 200717 l Powiedzmy będe miał 5 animacji dysz+ animacja tła, podłoża, itp. Co do cząstek to czarne tło może być. Ale do kompozycji podłoża już normalnie alpha raczej potrzebna - zakładam że scena jest oświetlona w sposób taki że są wyraźnie zarysowane cienie. I nadal najlepszym rozwiązaniem jest sekwencja obrazów jak nie tga to jpg - można w każdej chwili anulować i wznowić w danym miejscu rendering sceny.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto