Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam wszystkim.

 

jestem w trakcie robienia animacji fontanny. całość docelowo będzie miała około 90 sekund. Fontanna składa się z 50 dysz, każda z tych dysz emituje particle. Już wiem, że nie dam rady wyrenderować ich wszystkich naraz. i tu pojawia się moje pytanie. Jakiego oprogramowania użyć, aby poskładać tą animację. Powiedzmy będe miał 5 animacji dysz+ animacja tła, podłoża, itp. Chciałbym nałożyć jedną animacje na drugą.

 

z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam

chudy

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Renderujesz osobne elementy i to najlepiej do formatu zawierającego kanał alfa np. sekwencja obrazów tga (jeżeli warstwa zawiera przezroczyste miejsca). Bez alpha channel nie poskładasz.

Najlepiej wszystkie warstwy w tych samych rozdzielczościach wyrenderuj. Potem wszystko importujesz do programu do kompozycji i składasz po kolei wszystkie warstwy.

Napisano
Bez alpha channel nie poskładasz.

 

Poskłada, poskłada. Każdą dyszę z partyklami może wyrenderować osobno na czarnym tle do tego normalnie pociągnąć samą fontannę i złożyć w compie - warstwy z wodą nakłada screenem - czarne tło znika.

 

Czysta teoria w sumie, bo odhaczenie alphy w tga ujmą żadną nie jest. :)

Napisano
Powiedzmy będe miał 5 animacji dysz+ animacja tła, podłoża, itp.

 

Co do cząstek to czarne tło może być. Ale do kompozycji podłoża już normalnie alpha raczej potrzebna - zakładam że scena jest oświetlona w sposób taki że są wyraźnie zarysowane cienie. I nadal najlepszym rozwiązaniem jest sekwencja obrazów jak nie tga to jpg - można w każdej chwili anulować i wznowić w danym miejscu rendering sceny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności