Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zawsze interesuje mnie jaka metoda modeluje sie rozne zeczy (moze glupie pytanie (oby nie)) Jesli ktos bylby w stanie mi powiedziec. mianowicie interesuje mnie jak modelowac czaszke, zbroje np.; discmana drukarke niektorym moze wydac sie moje pytanie glupie (nawet bardzo) a niektorym moze pomoc. jak ktos bylby mily to moze by mi pomogl bardzo by mi to pomoglo z gory dziekuje:)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To zalezy od tego co tworzysz.

 

Obecnie najpopularniejsza technika jest Poly Modeling i chocby sie zaczynalo Surfacem, czy NURBSami, to i tak na nim sie konczy. ;)

 

Of cuz nie bedziesz kieliszka robil Poly, zamiast prostego Lathe. Wszystko zalezy od tematu.

 

Pytanie glupie nie jest, kazdy na poczatku bladzi i ma watpliwosci.

Napisano

polymodeling jest dobry na ogol dla rzeczy organicznych - posiadajacych przewage ksztaltow miekkich oraz do robienia architektury. nie sprawdza sie zupelnie w przypadku kiedy potrzeba duzej precyzji w odwzorywaniu krzywych - czyli np. design nowoczesnych przedmiotow, zastosowania inzynierskie itp. do tego typu lepiej uzywac krzywych i surface tools albo technik nurbs, ze wzgledu na duzo wieksza precyzje, z jaka mozna oddawac zakrzywione ksztalty. warto wtedy tez zastanowic sie nad jakims innym modeleremniz max, np. rhino. no ale oczywiscie wybor nalezy do ciebie :).

sa tez bardziej egzotyczne techniki modelowania - np. metaobiekty, metaballe itp. przyklad to metareys od firmy incografica - robi toto wirtualne miesnie, ktore potem sa oblekane skora. podobna technika modeluje sie tez plyny itp, gdzie particle symulujace dynamike plynu lub zelu sa metaobiektami. sa tez osobne programy sluzace do modelowania za pomoca metaobiektow - np. stara ale jara organica lub z/brush (ten program ma zreszta duzo wiecej nietypowych opcji modelowania).




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności