Dragon Heart Napisano 15 Lipiec 2007 Share Napisano 15 Lipiec 2007 Mam taki problem!! Mam pewną posatć i chcę ja rozłożyć na siatkę za pomocą modyfikatora Unwrap UVW, ale ręce i nogi zasłaniają mikawałek tułowia. Czy jest jakiś sposób aby zrobić odzielne siatki nóg rąk i tułowia, ale aby po nałożeniu tekstur na model ręce nogi i tułów trzymał sie że tak powiem kupy?? nie wiem czy mnie ktokolwiek zrozumiał no ale czekam!! PS. jesli mam postac symetryczną to czy wystarczy oteksturowac tylko połowę modelu i później skolonować/odbić i połączyć, czytrzeba teksturowac całą gotową postać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 15 Lipiec 2007 Share Napisano 15 Lipiec 2007 Tak wystarczy połowę, jednak to jest pójście na łatwiznę :P Wiem z własnego doświadczenia, że smoki się trudno teksturuje :/ Generalnie dzielisz na skrzydła i resztę, polecam zapoznanie się z videotutkami Ani blenderowy unwrap to potęga. W 3ds możesz użyć pelt mappingu, ale,on (przynajmniej dla mnie) średnio działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dragon Heart Napisano 15 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 15 Lipiec 2007 A gdzie sie znajduje ten pelt mapping. niestety nie dysponuje blenderem mam tylko 3ds max 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 15 Lipiec 2007 Share Napisano 15 Lipiec 2007 blender jest darmowy :P i wazy kilka mega, na prawdę polecam. Nadajesz na obiekt modywikator unwrap uvw i tam na dole jest, przejzyj sobie helpa z 3ds są nawet tutki do pelt mappingu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dragon Heart Napisano 15 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 15 Lipiec 2007 Ściągnołem sobie blendera no i przy końcu instalacji kaze mi zaintalować taki program: Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86) Ściągam go i nie umię go zainstalować na końcu wyskakuje mi błąd nr. 1723 ma ktoś może ten program ale działający?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiszek Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 Cześć możesz skorzystać z darmowego Roadkill 1.1 ( http://www.pullin-shapes.co.uk/index.htm ) wykorzystujacego algorytm Blendera. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 Pelta maping jest od maxa 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dragon Heart Napisano 16 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 16 Lipiec 2007 Cześć możesz skorzystać z darmowego Roadkill 1.1 ( http://www.pullin-shapes.co.uk/index.htm ) wykorzystujacego algorytm Blendera. Pozdrawiam OGlądałem ten program ale nie umiem go zainstalwoac do maxa!! Tam jest podany skrypt do ściągnięcia (gdzie go wkleić - jeszcze nie bawiłem sieskryptami w 3ds maxie) wystarczy tylko ten skrypt czy trzeba jeszce ściągnać instalatora?? WIem że banalne pytania zadaję al jestem że tak powiem świerzy!! XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Jaskólski Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 wklej ten plik do folderu plugins w maxie program sam go znajdzie edit: zdaje sie ze musi tez byc zainstalowana wersja standalone tak czy inaczej u mnie nie dziala , pokazuje tylko blad eksportu obj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiszek Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 Hej no musisz wyeksportować jako *.obj a potem wciągnąć do wersji standalone, ustawić uv, zapisac jako *.obj i wciagnąć do programu. Pracuje na pszczółce i jest ok. U mnie tez nie chce dzialac jako plugin. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allied Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 a ja mam takie pytanie zwiazane z tematem: czy gdy mam oteksturowany 1 obiekt unwrapem uvw i mam drugi niemal identyczny obiekt, to co zrobic zebym tego drugiego nie musial od poczatku teksturowac, bo jak daje save uvw i w drugim modelu load uvw to nic sie nie dzieje : / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiszek Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 może po prostu skopiuj ten obiekt ;) razem z uv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allied Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 ale mam 2 obiekty gotowe i 1 MUSI byc troszke inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 Skopiuj, ten co masz przerobić przekonwertuj do editable poly (tak zeby z modyfikatorów zniknął unwrap) i wtedy przerabiaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiszek Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 jeżeli obiekty nie rożnia sie w bryle "niemal identyczne", to zastosuj inny materiał na te sama siatke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 Nie prościej pociąć postac na części: ramiona dłonie nogi tłów Głowa A potem rozłożyc każde z osobna. Jak zkończysz to zcalic w jeden obiekt i poukładać UV w edytorze. Chyba że w Maxie sie tak nie da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dragon Heart Napisano 16 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 16 Lipiec 2007 Nie prościej pociąć postac na części: ramiona dłonie nogi tłów Głowa A potem rozłożyc każde z osobna. Jak zkończysz to zcalic w jeden obiekt i poukładać UV w edytorze. Chyba że w Maxie sie tak nie da? Własnie o to mi chodzi czy da się zrobić takie coś w maxie (ja mam 7) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 16 Lipiec 2007 Share Napisano 16 Lipiec 2007 Da sie ,a le szkoda ze nie powiedziales ze masz 7 bo tam nie ma pelt mappingu. Generalnie otwierasz edytor uv, we wievporcie zaznaczasz face'y ktore chcesz odciać, zaznaczą się też w oknie edytora, klikasz tam prawym przyciskiem i wybierasz detach edge verts, przesuwasz i masz oddzielnie. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się