Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mam taki problem!! Mam pewną posatć i chcę ja rozłożyć na siatkę za pomocą modyfikatora Unwrap UVW, ale ręce i nogi zasłaniają mikawałek tułowia. Czy jest jakiś sposób aby zrobić odzielne siatki nóg rąk i tułowia, ale aby po nałożeniu tekstur na model ręce nogi i tułów trzymał sie że tak powiem kupy?? nie wiem czy mnie ktokolwiek zrozumiał no ale czekam!!

 

PS. jesli mam postac symetryczną to czy wystarczy oteksturowac tylko połowę modelu i później skolonować/odbić i połączyć, czytrzeba teksturowac całą gotową postać??

  • Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Tak wystarczy połowę, jednak to jest pójście na łatwiznę :P

Wiem z własnego doświadczenia, że smoki się trudno teksturuje :/

Generalnie dzielisz na skrzydła i resztę, polecam zapoznanie się z videotutkami Ani blenderowy unwrap to potęga. W 3ds możesz użyć pelt mappingu, ale,on (przynajmniej dla mnie) średnio działa.

Posted

blender jest darmowy :P i wazy kilka mega, na prawdę polecam.

Nadajesz na obiekt modywikator unwrap uvw i tam na dole jest, przejzyj sobie helpa z 3ds są nawet tutki do pelt mappingu

Posted

Ściągnołem sobie blendera no i przy końcu instalacji kaze mi zaintalować taki program:

Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86)

Ściągam go i nie umię go zainstalować na końcu wyskakuje mi błąd nr. 1723 ma ktoś może ten program ale działający??

Posted
Cześć

możesz skorzystać z darmowego Roadkill 1.1 ( http://www.pullin-shapes.co.uk/index.htm ) wykorzystujacego algorytm Blendera.

 

Pozdrawiam

 

OGlądałem ten program ale nie umiem go zainstalwoac do maxa!! Tam jest podany skrypt do ściągnięcia (gdzie go wkleić - jeszcze nie bawiłem sieskryptami w 3ds maxie) wystarczy tylko ten skrypt czy trzeba jeszce ściągnać instalatora??

 

WIem że banalne pytania zadaję al jestem że tak powiem świerzy!! XD

Posted

Hej

no musisz wyeksportować jako *.obj a potem wciągnąć do wersji standalone, ustawić uv, zapisac jako *.obj i wciagnąć do programu. Pracuje na pszczółce i jest ok. U mnie tez nie chce dzialac jako plugin.

 

Pozdrawiam

Posted

a ja mam takie pytanie zwiazane z tematem: czy gdy mam oteksturowany 1 obiekt unwrapem uvw i mam drugi niemal identyczny obiekt, to co zrobic zebym tego drugiego nie musial od poczatku teksturowac, bo jak daje save uvw i w drugim modelu load uvw to nic sie nie dzieje : /

Posted

Skopiuj, ten co masz przerobić przekonwertuj do editable poly (tak zeby z modyfikatorów zniknął unwrap) i wtedy przerabiaj

Posted

Nie prościej pociąć postac na części:

ramiona

dłonie

nogi

tłów

Głowa

A potem rozłożyc każde z osobna. Jak zkończysz to zcalic w jeden obiekt i poukładać UV w edytorze.

Chyba że w Maxie sie tak nie da?

Posted
Nie prościej pociąć postac na części:

ramiona

dłonie

nogi

tłów

Głowa

A potem rozłożyc każde z osobna. Jak zkończysz to zcalic w jeden obiekt i poukładać UV w edytorze.

Chyba że w Maxie sie tak nie da?

 

Własnie o to mi chodzi czy da się zrobić takie coś w maxie (ja mam 7)

Posted

Da sie ,a le szkoda ze nie powiedziales ze masz 7 bo tam nie ma pelt mappingu. Generalnie otwierasz edytor uv, we wievporcie zaznaczasz face'y ktore chcesz odciać, zaznaczą się też w oknie edytora, klikasz tam prawym przyciskiem i wybierasz detach edge verts, przesuwasz i masz oddzielnie.

Pozdro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy