Dragon Heart Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 Mam taki problem!! Mam pewną posatć i chcę ja rozłożyć na siatkę za pomocą modyfikatora Unwrap UVW, ale ręce i nogi zasłaniają mikawałek tułowia. Czy jest jakiś sposób aby zrobić odzielne siatki nóg rąk i tułowia, ale aby po nałożeniu tekstur na model ręce nogi i tułów trzymał sie że tak powiem kupy?? nie wiem czy mnie ktokolwiek zrozumiał no ale czekam!! PS. jesli mam postac symetryczną to czy wystarczy oteksturowac tylko połowę modelu i później skolonować/odbić i połączyć, czytrzeba teksturowac całą gotową postać??
SoAd Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 Tak wystarczy połowę, jednak to jest pójście na łatwiznę :P Wiem z własnego doświadczenia, że smoki się trudno teksturuje :/ Generalnie dzielisz na skrzydła i resztę, polecam zapoznanie się z videotutkami Ani blenderowy unwrap to potęga. W 3ds możesz użyć pelt mappingu, ale,on (przynajmniej dla mnie) średnio działa.
Dragon Heart Posted July 15, 2007 Author Posted July 15, 2007 A gdzie sie znajduje ten pelt mapping. niestety nie dysponuje blenderem mam tylko 3ds max 7
SoAd Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 blender jest darmowy :P i wazy kilka mega, na prawdę polecam. Nadajesz na obiekt modywikator unwrap uvw i tam na dole jest, przejzyj sobie helpa z 3ds są nawet tutki do pelt mappingu
Dragon Heart Posted July 15, 2007 Author Posted July 15, 2007 Ściągnołem sobie blendera no i przy końcu instalacji kaze mi zaintalować taki program: Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86) Ściągam go i nie umię go zainstalować na końcu wyskakuje mi błąd nr. 1723 ma ktoś może ten program ale działający??
kiszek Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 Cześć możesz skorzystać z darmowego Roadkill 1.1 ( http://www.pullin-shapes.co.uk/index.htm ) wykorzystujacego algorytm Blendera. Pozdrawiam
Dragon Heart Posted July 16, 2007 Author Posted July 16, 2007 Cześć możesz skorzystać z darmowego Roadkill 1.1 ( http://www.pullin-shapes.co.uk/index.htm ) wykorzystujacego algorytm Blendera. Pozdrawiam OGlądałem ten program ale nie umiem go zainstalwoac do maxa!! Tam jest podany skrypt do ściągnięcia (gdzie go wkleić - jeszcze nie bawiłem sieskryptami w 3ds maxie) wystarczy tylko ten skrypt czy trzeba jeszce ściągnać instalatora?? WIem że banalne pytania zadaję al jestem że tak powiem świerzy!! XD
Łukasz Jaskólski Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 wklej ten plik do folderu plugins w maxie program sam go znajdzie edit: zdaje sie ze musi tez byc zainstalowana wersja standalone tak czy inaczej u mnie nie dziala , pokazuje tylko blad eksportu obj
kiszek Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 Hej no musisz wyeksportować jako *.obj a potem wciągnąć do wersji standalone, ustawić uv, zapisac jako *.obj i wciagnąć do programu. Pracuje na pszczółce i jest ok. U mnie tez nie chce dzialac jako plugin. Pozdrawiam
allied Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 a ja mam takie pytanie zwiazane z tematem: czy gdy mam oteksturowany 1 obiekt unwrapem uvw i mam drugi niemal identyczny obiekt, to co zrobic zebym tego drugiego nie musial od poczatku teksturowac, bo jak daje save uvw i w drugim modelu load uvw to nic sie nie dzieje : /
SoAd Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 Skopiuj, ten co masz przerobić przekonwertuj do editable poly (tak zeby z modyfikatorów zniknął unwrap) i wtedy przerabiaj
kiszek Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 jeżeli obiekty nie rożnia sie w bryle "niemal identyczne", to zastosuj inny materiał na te sama siatke
Gordy Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 Nie prościej pociąć postac na części: ramiona dłonie nogi tłów Głowa A potem rozłożyc każde z osobna. Jak zkończysz to zcalic w jeden obiekt i poukładać UV w edytorze. Chyba że w Maxie sie tak nie da?
Dragon Heart Posted July 16, 2007 Author Posted July 16, 2007 Nie prościej pociąć postac na części: ramiona dłonie nogi tłów Głowa A potem rozłożyc każde z osobna. Jak zkończysz to zcalic w jeden obiekt i poukładać UV w edytorze. Chyba że w Maxie sie tak nie da? Własnie o to mi chodzi czy da się zrobić takie coś w maxie (ja mam 7)
SoAd Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 Da sie ,a le szkoda ze nie powiedziales ze masz 7 bo tam nie ma pelt mappingu. Generalnie otwierasz edytor uv, we wievporcie zaznaczasz face'y ktore chcesz odciać, zaznaczą się też w oknie edytora, klikasz tam prawym przyciskiem i wybierasz detach edge verts, przesuwasz i masz oddzielnie. Pozdro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now