Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki problem!! Mam pewną posatć i chcę ja rozłożyć na siatkę za pomocą modyfikatora Unwrap UVW, ale ręce i nogi zasłaniają mikawałek tułowia. Czy jest jakiś sposób aby zrobić odzielne siatki nóg rąk i tułowia, ale aby po nałożeniu tekstur na model ręce nogi i tułów trzymał sie że tak powiem kupy?? nie wiem czy mnie ktokolwiek zrozumiał no ale czekam!!

 

PS. jesli mam postac symetryczną to czy wystarczy oteksturowac tylko połowę modelu i później skolonować/odbić i połączyć, czytrzeba teksturowac całą gotową postać??

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak wystarczy połowę, jednak to jest pójście na łatwiznę :P

Wiem z własnego doświadczenia, że smoki się trudno teksturuje :/

Generalnie dzielisz na skrzydła i resztę, polecam zapoznanie się z videotutkami Ani blenderowy unwrap to potęga. W 3ds możesz użyć pelt mappingu, ale,on (przynajmniej dla mnie) średnio działa.

Napisano

blender jest darmowy :P i wazy kilka mega, na prawdę polecam.

Nadajesz na obiekt modywikator unwrap uvw i tam na dole jest, przejzyj sobie helpa z 3ds są nawet tutki do pelt mappingu

Napisano

Ściągnołem sobie blendera no i przy końcu instalacji kaze mi zaintalować taki program:

Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86)

Ściągam go i nie umię go zainstalować na końcu wyskakuje mi błąd nr. 1723 ma ktoś może ten program ale działający??

Napisano
Cześć

możesz skorzystać z darmowego Roadkill 1.1 ( http://www.pullin-shapes.co.uk/index.htm ) wykorzystujacego algorytm Blendera.

 

Pozdrawiam

 

OGlądałem ten program ale nie umiem go zainstalwoac do maxa!! Tam jest podany skrypt do ściągnięcia (gdzie go wkleić - jeszcze nie bawiłem sieskryptami w 3ds maxie) wystarczy tylko ten skrypt czy trzeba jeszce ściągnać instalatora??

 

WIem że banalne pytania zadaję al jestem że tak powiem świerzy!! XD

Napisano

Hej

no musisz wyeksportować jako *.obj a potem wciągnąć do wersji standalone, ustawić uv, zapisac jako *.obj i wciagnąć do programu. Pracuje na pszczółce i jest ok. U mnie tez nie chce dzialac jako plugin.

 

Pozdrawiam

Napisano

a ja mam takie pytanie zwiazane z tematem: czy gdy mam oteksturowany 1 obiekt unwrapem uvw i mam drugi niemal identyczny obiekt, to co zrobic zebym tego drugiego nie musial od poczatku teksturowac, bo jak daje save uvw i w drugim modelu load uvw to nic sie nie dzieje : /

Napisano

Nie prościej pociąć postac na części:

ramiona

dłonie

nogi

tłów

Głowa

A potem rozłożyc każde z osobna. Jak zkończysz to zcalic w jeden obiekt i poukładać UV w edytorze.

Chyba że w Maxie sie tak nie da?

Napisano
Nie prościej pociąć postac na części:

ramiona

dłonie

nogi

tłów

Głowa

A potem rozłożyc każde z osobna. Jak zkończysz to zcalic w jeden obiekt i poukładać UV w edytorze.

Chyba że w Maxie sie tak nie da?

 

Własnie o to mi chodzi czy da się zrobić takie coś w maxie (ja mam 7)

Napisano

Da sie ,a le szkoda ze nie powiedziales ze masz 7 bo tam nie ma pelt mappingu. Generalnie otwierasz edytor uv, we wievporcie zaznaczasz face'y ktore chcesz odciać, zaznaczą się też w oknie edytora, klikasz tam prawym przyciskiem i wybierasz detach edge verts, przesuwasz i masz oddzielnie.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności