oo79 Posted July 17, 2007 Posted July 17, 2007 . . Mam kłopot, ciągle robią mi się te plamy. Kombinowałem z róznymi materiałami, scenami i metodami renderu i kiszka. Jak mam juz scene gotową do renderu koncowego to pojawiają sie one niewiadomo skąd. Zastanawiam się czy robie coś żle czy może to jest błąd sprzetu, softu. Prosiłbym o przemślenia na w/w temat tych którzy mieli podobny problem i go rozwiazali... Hołk.
illy Posted July 17, 2007 Posted July 17, 2007 Cillit Bang pomoze! 1) sprawdz sampling 2) sprawdz czy to nie kaustyka
oo79 Posted July 17, 2007 Author Posted July 17, 2007 1> w LC mam 0,001 i 1500 subv. 2> nie włączam caustyki ani reflective w GI
MF Posted July 17, 2007 Posted July 17, 2007 Używając LC, imho lepiej dobierać wielkość sampla w skali world. Z doświadczenia wiem, że jeżeli skala sceny jest realna to jego wielkość najlepiej ustawić w przedziale 2-4 cm. To raz. Caustyki GI powyłączaj. Pozaznaczaj clamp output i subpixel mapping w color mappingu. Jeżeli nadal będą pojawiały się takie plamy to wina słabego samplingu GI.
oo79 Posted July 18, 2007 Author Posted July 18, 2007 zmienilem sampling na 2cm world i niestety kiszka. ale przetestowalem qmc&qmc i niedosc ze mi szybko wyrenderowal to jeszcze bez tych plam :O RENDER TESTOWY. . .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now