Jump to content
RA

Kolory obiektów w ArchiCAD'dzie

Recommended Posts

Hej

 

Wie ktoś jak zrobić, by obiekty w ArchiCAD'zie nie miały automatycznie przypisywanych tych wątpliwej urody kolorków. Chcę po prostu czarne krechy i biel bez zmiany ustawień dla każdego elementu z osobna. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ma+

o ile dobrze zrozumiałem pytanie... to w ustawieniach każdego obiektu masz zakładkę 'parameters' a w niej 'materials' tam możesz przypisać ręcznie odpowiednim częściom obiektu jeden i ten sam (np. biały) materiał. jeżeli dany obiekt ma możliwośc przypisania wielu materiałów wtedy bolesne jest ręczne zmienianie wszytkiego po kolei. w takiej sytuacji łatwiej przypisać odgórnie jeden materiał. w zakładce 'model' odznaczasz ptaszka przy 'use object`s materials' i przypisujesz materiał jaki ci sie podoba. to samo tyczy sie kolorów linii na modelu.

taka zmiana ma niestety swoje konsekwencje po przerzuceniu wszystkiego do maxa.

bo znacznie utrudni to zapanowanie nad sceną.

 

możesz też na upartego pozmieniać kolory wszystkim materiałom w archicadzie...

options>attribute settings>materials

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ma+, to wiele wyjaśniło. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elo

Jeszcze jeden mały problem. :)

Otóż jest tak, że gdy zrobię dwa czy więcej obiektów z tym samym wypełnieniem, to linia między nimi znika. One nie łączą się w jeden obiekt, pozostają niezależne, ale widzę je jako jeden obiekt. Zgłupiałem kompletnie przez to. Jak zrobić między tymi obiektami podział prócz ręcznego wstawienia linii jako odrębnego obiektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można to ustawić również w opcjach wizualizacji - nie każdy po kolei:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz, to rozwinąć? Zaintrygowało mnie to. :)

To pewnie nazewnictwo z wersji PL, więc mam mały problem z tym. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ma+

poprosze o screen , bo nie wiem o co chodzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ma+

sprawdziłem. to co pokazałeś na screenie występuje w sytuacji gdy dwa elementy są ustawione na styk oraz mają identyczne parametry (kolor pisaka, rodzaj i kolor wypełnienia itd...) żeby temu zapobiec wystarczy jednemu z elementów zmienić pisak na inny numer koloru (kolor może zostać ten sam , np.czarny) lub zmienić rdzaj wypełnienia...

 

a tak dla ciekawości... po co robisz to z 3 stropów? można z jednego. przypisujesz stropowi odpowiednie wypełnienie, które na przekroju będzie miało odpowiedni układ warstw i po sprawie. (te warstwy sam sobie komponujesz w: options > attribute settings > composites ... a przypisujesz w preferencjach stropów)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogromne dzięki. :)

Przede wszystkim za drugą część posta.

Heh, ciężkie początki z tym ArchiCAD'em.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej

 

Wie ktoś jak zrobić, by obiekty w ArchiCAD'zie nie miały automatycznie przypisywanych tych wątpliwej urody kolorków. Chcę po prostu czarne krechy i biel bez zmiany ustawień dla każdego elementu z osobna. :)

 

Nie radzę. Pogubisz się bardzo szybko jak sobie wszystko zrobisz na czarno.

Lepiej zorganizuj sobie odpowiednio zestaw pisaków, np. 1.czarny 0.3mm - linie ścian, 2.zielony 0.18 linie przekrojowe niekonstrukcyjna, 3. czerwony 0.06 - wypełnienia itp. Potem i tak wszystko drukujesz albo publikujesz do pdf'a z opcją 'wszystkie kolory jako czarne'

 

Problem z łączeniem elementów rozwiąrzesz dając wypełnienie jednego jako 'puste' a drugiego jako 'brak wypełnienia' ew. priorytetami warstw jak juz ktoś napisał ale to mniej wygodne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, Tobie o to chodziło! A ja myślałem najpierw że na wizualkach, sorki:) 1084 ma rację. Kolorki są ok, i nie zmieniaj niczego, to jest ułatwienie tylko w programie, żeby się nie pogubić:) Moim zdaniem te standardowe ustwienia pisaków są bardzo dobre :) Zresztą we wszystkich programach typu cad warstwy robi się różnych kolorów, a potem plotuje bądź eksportuje jako monochrom :) Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jest jeszcze na to inny sposob... mozna wykrzystywac penstyle. ustawic ich klika i zawsze urzywac.

 

Jeżeli chodzi o prace nad rysunkiem to tez radze przypisywac rozne kolory elementom. Co prawda filozofia archicada pod tym wzgledem jest dosc watpliwej przydatnosci(rozne obiekty rozne kolory). Bardzie sie sprawdza przypisywanie koloru do grubosci lini.. wtedy mozna pracowac bez wlaczonych grubosci lini jednoczesnie wiedzac jaka grubosc bedzie mial element (np. zolty 0,35 czerwony 0,25 i tak dalej)

 

wracajac do penstyli (Options -> element atributes -> pen & colors). I kwesti czarnych linni to czesto przydaje sie zestaw tylko z czarnym kolorem (export eps, czy layoutow) i polecam taki sobie zrobic ale przydaje sie on raczej w koncowej fazie (export, druk). Zestawy sa o tyle wygodne ze przypisany kolor np z nr 1 moze w roznych zestawach miec rozna grubosc czy kolor co dodatkowo bardzo ulatwia sprawe drukowania w roznych skalach czy opracowywania kolorystyk.

 

mam nadzieje ze w mire jasno to wytlumczylem :] jak by co to rozpisze sie bardziej :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już jakoś sobie z tym poradziłem, musiałem się dotrzeć z programem. :)

Zmieniam jednak dalej wszystko na czerń, bo łatwiej jest mi się o dziwo patrzeć na rysunek tylko w palecie czerń-biel. Standardowe pisaki są bardzo dobre, chyba nie ma sensu zmieniań ich grubości. :)

Kolory dotychczas przydały się raz, przy robieniu kratownicy. Dzięki temu można definiować przekrój danego profilu osobno dla każdego koloru.

 

Problem z łączeniem elementów rozwiąrzesz dając wypełnienie jednego jako 'puste' a drugiego jako 'brak wypełnienia' ew. priorytetami warstw jak juz ktoś napisał ale to mniej wygodne.
Robię tak, ale mimo, że jest to najwygodniejszy sposób, to jest dalej dziwny. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do stwierdzenia bardzo dobre... szybko zmienisz zdanie :]

chociazby to zen ajmniejsz grubosc to 0.10 a to czasami za grubo ;]

 

pozatym jezeli dla przykladu robisz budowlanke w 100 a potem przerzucasz sie na 50 to wszystkie linie robia sie za chude. Oczywiscie gozej jak przechodzisz w druga strone, wtedy rysunek robi sie nieczytelny w wiekszosci wypadkow..

 

jezeli masz ustawione wlasne zestawy pisakow poprostu przy zmianie skali zmieniasz zestaw i po sprawie ;]

 

co do kolorow lini to zdecydowanie to kwestia wlasnej wygody;] generalnie to jak ci wygodniej ;].. ale mysle ze szybko zaczniesz uzywac kolorow.. znaczanie ulatwia to prace

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no, jak stwierdzę, że pisaki nie odpowiadają, to na pewno je zmienię, na razie jednak przy dotychczasowych projektach nie musiałem tego robić. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy