Napisano 2 Grudzień 200321 l Używając funkcji obiektów złożonych-Boolean, Max dzieli obiekty na złożone siatki? Jak tego uniknąć?
Napisano 2 Grudzień 200321 l Możesz wykonać boolean między obiektami low-poly, choć i tak w 90% przypadków taka siatka nie będzie się nadawała dla meshsmooth\'a. Najlepiej używanie boolean ograniczyć do absolutnego minimum, gdyż to narzędzie ma więcej wad niż zalet. Jest jeszcze alternatywa - plug power boolean, ale nie miałem okazji z niego korzystać, więc o nim nic nie powiem.
Napisano 3 Grudzień 200321 l Autor O co chodzi z tym low poly? Mam zamienic obiekty na Editable Poly, a potem we własciwosciach ustawic low poly? A potem wykonac power boolean? Próbowałem jest tak samo.Robie cos nie tak?
Napisano 3 Grudzień 200321 l Zmieniłeś we właściwościach na lowpoly?? I nie pomogło?? Low poly oznacza obiekt o niewielkim stopniu zagęszczenia siatki. W odróżnieniu od hipoly, który jest już odbajerzony na maxa. Nie da rady tego zrobić za pomocą jednego pociągniecia (magiczego przycisku). Nad tym trzeba troszkę posiedzieć. Koledzy pisali, że boole działąją najlepiej właśnie na mało skąplikowanych obiektach. Dlatego pisali lowpoly. A powerboola nie używałem więc nie podpowiem. Pytanie brzmi czy tak naprawdę potrzebujesz wycinanki boolami??
Napisano 3 Grudzień 200321 l Autor Tak.Potrzebuje np wyciąc dziury w sciane w które pózniej włoze okna-i do tego potrzebuje booleana. Chyba ze jest inny sposów aby osiagnac ten cel.
Napisano 3 Grudzień 200321 l Pewnie, ze jest. Zaznaczasz ścianę (wewnętrzną i zewnęrzną), robisz inset. Przestawiasz vertexy, robisz na \"wciśniętym\" (inset) poligonie extrud (ujemny) i usuwasz poligon (niepotrzebne). POtem tylko weld i gotowe. Żadnego zbędnęgo wierzchołka.
Napisano 3 Grudzień 200321 l Czego nie potrafisz?? Masz obiekt editpoly. Zrobisz go przez konwersję (prawy przycisk na obiekcie i convert to poly) potem przechodzisz na poziom poligonów i zaznaczasz poligon. Jeżeli tego nie potrafisz to już nie pomogę.
Napisano 3 Grudzień 200321 l http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=7698 tutaj masz opisane jak zrobic dziury w scianie pod okna, chyba na drugiej stronie jest krok po kroku... moze to ci pomoze
Napisano 3 Grudzień 200321 l Autor To zrobiłem ale dalej napisałes\"robisz na \"wciśniętym\" (inset) poligonie extrud (ujemny) i usuwasz poligon (niepotrzebne). POtem tylko weld i gotowe. \"
Napisano 3 Grudzień 200321 l No dokładnie. Jaką masz wersję maxa? W piątej wersji są rozbudowane możliwości polymodelingu. Inset umozliwia jakby zrobienie drugiego poligonu przeskalowanego o odpowiednią liczbę (którą możesz albo wpisać ręcznie albo dobrać dynamicznie przeciągając myszą (kursorem) po strzałkach góra dół. Co to extrud też chyba wiesz. A ujemny, żeby się zrobiła dziura, a nie \"parapet\". Dalej usuwasz niepotrzebne poligony (czyli te które robiły extrud). No i jeszcze został weld na vertexach, żeby się potem model gdzieś nie rozjechał (po co dwa wierzchołki w jednym miejscu). Powodzenia
Napisano 3 Grudzień 200321 l Autor Mam maxa5. Chyba mam dzwi lewe ręce.....Jakbys mógł przysłać mi screeny z maxa z opisem krok po kroku.Byłbym bardzo wdzieczny.Te dotychczasowe opisy są ok ale niestety nie potrafie sobie i tak poradzić :-( Z góry bardzo dziekuje.
Napisano 3 Grudzień 200321 l Autor 1.Mam zrobiny box,przekształcam go w editable poly 2.Mam też przyszłe \"dzuiry\" które takze sa editable poly , i są nałozone na mój box. 3.teraz zaczynają sie problemy....................AAAAAAA niedobrze......
Napisano 4 Grudzień 200321 l Autor A jak teraz wytniesz w tej powstałej bryle z oknem kolejne okno?Nie powtarzając poprzednich czynnosci odrazu z dwoma oknami.
Napisano 14 Grudzień 200321 l jak mam juz to okno , zrobione na poczatku ze splajnow , to jak chce zrobic caly dom (teoretycznie :]) to co wtedy? polymodeling ? czy tez niektore elementy ze splajnow i potem je polaczyc
Napisano 20 Grudzień 200321 l aaaahahahaaa, radze przerobic pare standardowych tutkow, poznasz pojecia i nauczysz sie robic obiekty z kawalkow a nie odrazu z jednej bryły caly wierzowiec :)