Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam wszystkich :)

 

Zaczynam pracować w maxwellu

 

Mam 2 pytania...(dla niektórych może śmieszne).

1 _ jak w maxwellu uzyskać przeźroczysty materiał?

2 _ czy w maxwellu można wyrenderować "strukturę -siatkę" modelu?

 

 

Pozdrawiam :)

  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Attenuation np na 2

Nd. 1.56

Reflectance90: blisko bialego

Transmittance: szarrawe-biale

Mozesz jeszcze dodaj nowy layer i pobawic sie odbiciami :)

Posted

Dzieki wszystkim za odpowiedz/podpowidz

no tak, przeźroczystosć mozna róznie zrozumieć. Dzieki patry,hcpiter3d za radę. Niestety nie o to chodziło. Szukałem "efektu" podobnego jak jest przy zwykłem opacity. Uzyskałem go (prawie taki jaki chciałem) przeskalowując materiał na firankę :)

Patry, jak wyrenderować "strukturę -siatkę" modelu? napisałeś że można.

 

Pozdrawiam

Posted

zdrowo odgrzeje ale zrobie to żeby ktoś się nie męczył tak jak ja ;]

chciałem dzisiaj zrobić coś jak taka długa pół przezroczysta lniana wstęga do tego jeszcze napisy ale to już pikuś.

puki potrzebujemy przezroczystości na samym koloże to transmitance jak koledzy pisali i jest ok. wszystko staje na głowie jak mamy bitmapke na teksturce lub jeszcze lepiej jak jpg ma robic za alphe...

 

ściągałem materiały maxwelowskie firanek i tego typu i się okazało że światło przepuszczają a obacu nie :P i kiszka

 

ale że modziłem cały dzień to zrobiłem :D i się podziele

1. transmitance pod bitmapką nie uznaje skali szarości :/ albo coś jest 255 albo mniej niż 255 (przykra prawda)

2. poza tym jak już nawet coś nam wycieło się dzięki transmitnce to i tak efekt może nie być pożądany jeżeli będzie Nd (IOR) większe od 1 (po prostu to co powinno zniknąć się pojawiło...

 

ale jest na wszystko rada :)

załatwić problem idzie przez warstwy.

Tworzymy jedną warstwe całkowicie niewidoczną czyli: odbicie i transmitance na 255.

Puźniej druga docelowa warstwa tak jak ma wyglądać i tu w zależności od potrzeb alphe możemy dać pod transmitance lub pod layer weight, jeżeli damy tylko pod layer weight to trzeba pamiętać aby z Nd zjechac do 1, i się pilnować żeby w niewidocznym nam się coś nie zaczeło pojawiać, ale za to prze layer weight sterujemy sobie pół przezroczystość procentami najlepiej gdy suma tych 2 warst równa się 100;]

 

w razie potrzeb można sobie coś dociąć przez wrzucanie alphy do layer weight i jak mamy 2 warstwy to w karzdej z warstw białym musi być to co ta warstwa ma pokazywać, nie dajemy tej samej alphy do obu warstw! w jednej jest alpha a w drugiej musi być ta sama tylko po odwruceniu kolorów.

kolejność warstw nie ma znaczenia! dlatego trzeba sobie pilnować alph to co nie zostanie wyciente bitmapką z jednej do drugiej to się nałoży :)

 

Mam nadzieje że komuś pomoże, dodałem pliczek z moją gotową kurtynką mały renderek testowy, tu na 3 warstwie jest napis.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy