woyt Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Witam wszystkich :) Zaczynam pracować w maxwellu Mam 2 pytania...(dla niektórych może śmieszne). 1 _ jak w maxwellu uzyskać przeźroczysty materiał? 2 _ czy w maxwellu można wyrenderować "strukturę -siatkę" modelu? Pozdrawiam :)
hcpiter Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 hmm przezroczysty czy poprostu szklo ?:p bo nie kumam po co przezroczysty material na model i tak go nie zobaczysz :p
KLICEK Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 nigdy nie widziałem maxwella na oczy, ale za przezroczystosc odpowieada refraction, tyle o ile mi wiadomo ;)
patry Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 1 - np. tak :) 2 - można hcpiter - dlaczego? Google co innego mówi - http://www.google.pl/search?hl=pl&q=cia%C5%82a+przezroczyste&btnG=Szukaj&lr= KLICEK - niestety, tutaj jest transmittance :)
KLICEK Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 dobrze wiedziec na przyszlosc :D jak juz bedzie mozna tym cos renderowac hehe
hcpiter Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Attenuation np na 2 Nd. 1.56 Reflectance90: blisko bialego Transmittance: szarrawe-biale Mozesz jeszcze dodaj nowy layer i pobawic sie odbiciami :)
woyt Posted July 27, 2007 Author Posted July 27, 2007 Dzieki wszystkim za odpowiedz/podpowidz no tak, przeźroczystosć mozna róznie zrozumieć. Dzieki patry,hcpiter3d za radę. Niestety nie o to chodziło. Szukałem "efektu" podobnego jak jest przy zwykłem opacity. Uzyskałem go (prawie taki jaki chciałem) przeskalowując materiał na firankę :) Patry, jak wyrenderować "strukturę -siatkę" modelu? napisałeś że można. Pozdrawiam
Luqas87 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 zdrowo odgrzeje ale zrobie to żeby ktoś się nie męczył tak jak ja ;] chciałem dzisiaj zrobić coś jak taka długa pół przezroczysta lniana wstęga do tego jeszcze napisy ale to już pikuś. puki potrzebujemy przezroczystości na samym koloże to transmitance jak koledzy pisali i jest ok. wszystko staje na głowie jak mamy bitmapke na teksturce lub jeszcze lepiej jak jpg ma robic za alphe... ściągałem materiały maxwelowskie firanek i tego typu i się okazało że światło przepuszczają a obacu nie :P i kiszka ale że modziłem cały dzień to zrobiłem :D i się podziele 1. transmitance pod bitmapką nie uznaje skali szarości :/ albo coś jest 255 albo mniej niż 255 (przykra prawda) 2. poza tym jak już nawet coś nam wycieło się dzięki transmitnce to i tak efekt może nie być pożądany jeżeli będzie Nd (IOR) większe od 1 (po prostu to co powinno zniknąć się pojawiło... ale jest na wszystko rada :) załatwić problem idzie przez warstwy. Tworzymy jedną warstwe całkowicie niewidoczną czyli: odbicie i transmitance na 255. Puźniej druga docelowa warstwa tak jak ma wyglądać i tu w zależności od potrzeb alphe możemy dać pod transmitance lub pod layer weight, jeżeli damy tylko pod layer weight to trzeba pamiętać aby z Nd zjechac do 1, i się pilnować żeby w niewidocznym nam się coś nie zaczeło pojawiać, ale za to prze layer weight sterujemy sobie pół przezroczystość procentami najlepiej gdy suma tych 2 warst równa się 100;] w razie potrzeb można sobie coś dociąć przez wrzucanie alphy do layer weight i jak mamy 2 warstwy to w karzdej z warstw białym musi być to co ta warstwa ma pokazywać, nie dajemy tej samej alphy do obu warstw! w jednej jest alpha a w drugiej musi być ta sama tylko po odwruceniu kolorów. kolejność warstw nie ma znaczenia! dlatego trzeba sobie pilnować alph to co nie zostanie wyciente bitmapką z jednej do drugiej to się nałoży :) Mam nadzieje że komuś pomoże, dodałem pliczek z moją gotową kurtynką mały renderek testowy, tu na 3 warstwie jest napis.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now