woyt Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 Witam wszystkich :) Zaczynam pracować w maxwellu Mam 2 pytania...(dla niektórych może śmieszne). 1 _ jak w maxwellu uzyskać przeźroczysty materiał? 2 _ czy w maxwellu można wyrenderować "strukturę -siatkę" modelu? Pozdrawiam :)
hcpiter Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 hmm przezroczysty czy poprostu szklo ?:p bo nie kumam po co przezroczysty material na model i tak go nie zobaczysz :p
KLICEK Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 nigdy nie widziałem maxwella na oczy, ale za przezroczystosc odpowieada refraction, tyle o ile mi wiadomo ;)
patry Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 1 - np. tak :) 2 - można hcpiter - dlaczego? Google co innego mówi - http://www.google.pl/search?hl=pl&q=cia%C5%82a+przezroczyste&btnG=Szukaj&lr= KLICEK - niestety, tutaj jest transmittance :)
KLICEK Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 dobrze wiedziec na przyszlosc :D jak juz bedzie mozna tym cos renderowac hehe
hcpiter Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 Attenuation np na 2 Nd. 1.56 Reflectance90: blisko bialego Transmittance: szarrawe-biale Mozesz jeszcze dodaj nowy layer i pobawic sie odbiciami :)
woyt Napisano 27 Lipiec 2007 Autor Napisano 27 Lipiec 2007 Dzieki wszystkim za odpowiedz/podpowidz no tak, przeźroczystosć mozna róznie zrozumieć. Dzieki patry,hcpiter3d za radę. Niestety nie o to chodziło. Szukałem "efektu" podobnego jak jest przy zwykłem opacity. Uzyskałem go (prawie taki jaki chciałem) przeskalowując materiał na firankę :) Patry, jak wyrenderować "strukturę -siatkę" modelu? napisałeś że można. Pozdrawiam
illy Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 zmniejsz transmitance zeby uzyskac przezroczystosc
Luqas87 Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 zdrowo odgrzeje ale zrobie to żeby ktoś się nie męczył tak jak ja ;] chciałem dzisiaj zrobić coś jak taka długa pół przezroczysta lniana wstęga do tego jeszcze napisy ale to już pikuś. puki potrzebujemy przezroczystości na samym koloże to transmitance jak koledzy pisali i jest ok. wszystko staje na głowie jak mamy bitmapke na teksturce lub jeszcze lepiej jak jpg ma robic za alphe... ściągałem materiały maxwelowskie firanek i tego typu i się okazało że światło przepuszczają a obacu nie :P i kiszka ale że modziłem cały dzień to zrobiłem :D i się podziele 1. transmitance pod bitmapką nie uznaje skali szarości :/ albo coś jest 255 albo mniej niż 255 (przykra prawda) 2. poza tym jak już nawet coś nam wycieło się dzięki transmitnce to i tak efekt może nie być pożądany jeżeli będzie Nd (IOR) większe od 1 (po prostu to co powinno zniknąć się pojawiło... ale jest na wszystko rada :) załatwić problem idzie przez warstwy. Tworzymy jedną warstwe całkowicie niewidoczną czyli: odbicie i transmitance na 255. Puźniej druga docelowa warstwa tak jak ma wyglądać i tu w zależności od potrzeb alphe możemy dać pod transmitance lub pod layer weight, jeżeli damy tylko pod layer weight to trzeba pamiętać aby z Nd zjechac do 1, i się pilnować żeby w niewidocznym nam się coś nie zaczeło pojawiać, ale za to prze layer weight sterujemy sobie pół przezroczystość procentami najlepiej gdy suma tych 2 warst równa się 100;] w razie potrzeb można sobie coś dociąć przez wrzucanie alphy do layer weight i jak mamy 2 warstwy to w karzdej z warstw białym musi być to co ta warstwa ma pokazywać, nie dajemy tej samej alphy do obu warstw! w jednej jest alpha a w drugiej musi być ta sama tylko po odwruceniu kolorów. kolejność warstw nie ma znaczenia! dlatego trzeba sobie pilnować alph to co nie zostanie wyciente bitmapką z jednej do drugiej to się nałoży :) Mam nadzieje że komuś pomoże, dodałem pliczek z moją gotową kurtynką mały renderek testowy, tu na 3 warstwie jest napis.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się