Gość arkadi26 Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 Witam. 1. Chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob zlikwidowac ta "powtarzalnosc "textur w renderach, szukam i szukam i sie doszukac nie moge. 2. Jak wlaczyc w 3dsmax czas renderowania (gdzies tam na zrzutach widzialem jak w okienku wyjsciowym pod renderem byl pokazany czas). 3. Czy ksiazka http://tiny.pl/579j - 3ds max 8 Biblia, jest dobra pozycja do glebszej nauki. 4. A ta cos mi pomoze - http://tiny.pl/579l - 3ds max 9. Cwiczenia praktyczne. 5. Czy znajde jakas literature (nie manuale, czy tutoriale) do nauki vRay-a (najlepiej w ojczystym jezyku). Jakos sie jeszcze nie natknalem. Dziekuje za odp. na moje "banalne" pytania.
heaven Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 jestem nowy wiec moge sie mylic ale: 1. powtarzalnosc tekstur usuwasz uzywajac modyfikatora UVW MAP ze stosu modyfikatorow 2. u mnie jest tak: F10> Druga zakladka > SYSTEM i tam jest opcja do wlaczenia przy ktorej jest napisany tekst dluugi i jest zablokowany.. nie moge spojrzec bo robie render.. 3. ja sie w biblie zaopatrzylem i mi sie przydaje... duzo rzeczy sie z niej juz nauczylem. 4. teog nie kupowalem 5. nei wime, ale by mi sie przydalo.
mirach Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 Ad 1: rozwiń, najlepiej screeny daj jakies Ad 2: w vrayu jest taka opcja (mozliwe ze w innych renderach tez, ale nie kojaze), pod zakładką System - Frame Stamp Ad 3: o tej ksiazce juz troche bylo na forum, w skrocie: przepisany maual. Jak nie lubisz czytac na kompie/nie znasz dobrze angieslkiego to przydatne, ale nic głębszego tam raczej nie znajdziesz. Ad 4: Z tego co przegladalem w sklepie to ta ksiazeczka to wywalanie pieniedzy w bloto, wiecej sie dowiesz z darmowych tutkow na sieci Ad 5: nie tutki i manuale? Znaczy sie wiersze o vRay'u, czy opowiadania grozy :) pozdrawiam Mirach
Tomala Napisano 3 Sierpień 2007 Napisano 3 Sierpień 2007 ad.1 Jeżeli pisząc a powtarzalności textur chodziło Ci o tiling no to możesz się go pozbyć dodając modyfikator uvw map i skalując odpowiednio gizmo(powiększając je) albo w edytorze materiałów kliknij np. na kanał diffuse i pod zakładką coordinates masz tiling wystarczy go zmniejszyć dla wszystkich współrzędnych. ad.5 http://forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sd&idd=9 to link do artykułów na forum3d.kom-net.pl są tam dwa artykuły jeden o renderowaniu w V-ray'u i drugi GENIALNY o mental ray'u polecam.
Gość arkadi26 Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Witam, czy jeszcze ktos zaglada na ten watek, troszke mnie nie bylo i "zaniedbalem watek", ja dalej z ta powtarzalnoscia tekstur, uvm map wiem ale to raczej nie o to mi sie rozchodzi, moze jednak pokazal bym jakiegos screena to bylo by to latwiej zrozumiec. Pozdrawiam.
Shogun 3D Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Tilling mapy usuwasz we własciwościach tej mapy. Po prostu odhaczasz tam, gdzie masz parametry u i v ptaszki przy opcji "tile" Heaven - modyfikatorem UVW map określasz tylko położenie mapy.
Temporal Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 a moim zdaniem uvw mapem mozna tez tillowac teksture poprostu od tak inny sposob ale sie da
Shogun 3D Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 No, niby taaaaak, ale ja wolę to kontrolować z poziomu materiału.
Gość arkadi26 Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 A wiec ten efekt wyglada tak: http://www.upimg.eu/show.php?p=3731
Hynol Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 To wina tekstury - musisz zamaskować na niej najbardziej charakterystyczne elementy. Dobrym sposobem na usunięcie tilingu jest mixowanie dwóch tekstur o różnym rozkładzie na obiekcie, dzięki czemu oszukuje się oko.
Gość arkadi26 Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 ok, dzieki za podpowiedzi, postaram sie teraz oszukac oko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się