Skocz do zawartości

Książki i nauka


Rekomendowane odpowiedzi

Gość arkadi26
Napisano

Witam.

 

1. Chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob zlikwidowac ta "powtarzalnosc "textur w renderach, szukam i szukam i sie doszukac nie moge.

 

2. Jak wlaczyc w 3dsmax czas renderowania (gdzies tam na zrzutach widzialem jak w okienku wyjsciowym pod renderem byl pokazany czas).

 

3. Czy ksiazka http://tiny.pl/579j - 3ds max 8 Biblia, jest dobra pozycja do

glebszej nauki.

 

4. A ta cos mi pomoze - http://tiny.pl/579l - 3ds max 9. Cwiczenia praktyczne.

 

5. Czy znajde jakas literature (nie manuale, czy tutoriale) do nauki vRay-a

(najlepiej w ojczystym jezyku). Jakos sie jeszcze nie natknalem.

 

Dziekuje za odp. na moje "banalne" pytania.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jestem nowy wiec moge sie mylic ale:

 

1. powtarzalnosc tekstur usuwasz uzywajac modyfikatora UVW MAP ze stosu modyfikatorow

2. u mnie jest tak: F10> Druga zakladka > SYSTEM i tam jest opcja do wlaczenia przy ktorej jest napisany tekst dluugi i jest zablokowany.. nie moge spojrzec bo robie render..

3. ja sie w biblie zaopatrzylem i mi sie przydaje... duzo rzeczy sie z niej juz nauczylem.

4. teog nie kupowalem

5. nei wime, ale by mi sie przydalo.

Napisano

Ad 1: rozwiń, najlepiej screeny daj jakies

 

Ad 2: w vrayu jest taka opcja (mozliwe ze w innych renderach tez, ale nie kojaze), pod zakładką System - Frame Stamp

 

Ad 3: o tej ksiazce juz troche bylo na forum, w skrocie: przepisany maual. Jak nie lubisz czytac na kompie/nie znasz dobrze angieslkiego to przydatne, ale nic głębszego tam raczej nie znajdziesz.

 

Ad 4: Z tego co przegladalem w sklepie to ta ksiazeczka to wywalanie pieniedzy w bloto, wiecej sie dowiesz z darmowych tutkow na sieci

 

Ad 5: nie tutki i manuale? Znaczy sie wiersze o vRay'u, czy opowiadania grozy :)

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano

ad.1 Jeżeli pisząc a powtarzalności textur chodziło Ci o tiling no to możesz się go pozbyć dodając modyfikator uvw map i skalując odpowiednio gizmo(powiększając je) albo w edytorze materiałów kliknij np. na kanał diffuse i pod zakładką coordinates masz tiling wystarczy go zmniejszyć dla wszystkich współrzędnych.

ad.5 http://forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sd&idd=9

to link do artykułów na forum3d.kom-net.pl są tam dwa artykuły jeden o renderowaniu w V-ray'u i drugi GENIALNY o mental ray'u polecam.

Gość arkadi26
Napisano

Witam, czy jeszcze ktos zaglada na ten watek, troszke mnie nie bylo i "zaniedbalem watek", ja dalej z ta powtarzalnoscia tekstur, uvm map wiem ale to raczej nie o to mi sie rozchodzi, moze jednak pokazal bym jakiegos screena to bylo by to latwiej zrozumiec. Pozdrawiam.

Napisano

Tilling mapy usuwasz we własciwościach tej mapy. Po prostu odhaczasz tam, gdzie masz parametry u i v ptaszki przy opcji "tile"

Heaven - modyfikatorem UVW map określasz tylko położenie mapy.

Napisano

To wina tekstury - musisz zamaskować na niej najbardziej charakterystyczne elementy. Dobrym sposobem na usunięcie tilingu jest mixowanie dwóch tekstur o różnym rozkładzie na obiekcie, dzięki czemu oszukuje się oko.

Gość arkadi26
Napisano

ok, dzieki za podpowiedzi, postaram sie teraz oszukac oko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności