Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Drzewko szczęścia


Oleksiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od dawna czytam to forum i po pewnym czasie domowej edukacji stwierdziłem że może zacznę edukować się z Waszą pomocą ;] Chciałem wymodelować coś co mam w pokoju. Miała to być rzecz na której wreście wypróbuje wiedzę którą gdzieś tam sobie nabyłem. Padło na drzewko szczęścia które mam na biurku. Tak jak normalne drzewko tego typu jest zrobione z pręcików (chyba 60) najpierw jest "łodyga" po czym rozgałęzia się ona 2 razy na końcu każdy pręt "wędruje w swoją stronę" na końcu tego pręta wisi sobie 1 grosz. całe drzewko znajduje w takiej czerwonej małej doniczce w której znajdują się białe kamyki. Teraz wiem że albo zabrałem się do tego od złej strony albo jest to nie takie proste jak mi się wydawało. Puki co zrobiłem te pręty, które powinno być widać poniżej na obrazku. Są to splajny z opcją rendetable i tu od razu pytanko czy tak stworzony obiekt będzie zachowywał się podczas renderowania jak zwykłe edit poly chodzi mi o nakładanie materiału coś "ala" stal/aluminium?? Druga sprawa to realizm, którego narazie nie ma i mam dwa pomysły: najpierw dokończę postawę tego drzewka później samemu poprawie te spjany które na siebie zbytnio nachodzą i albo wszystkim albo niektórym dam noisa żeby nie było tak regularnie. W miejscu gdzie łodyga się rozgałęzia jest to jeszcze nie połączone ale będzie połączone i do tego ma znajdować się tam pręt który owija to miejsce więc bugi się zakryje :P. Wiem, mam bardzo dużo pytań ale muszę to wiedzieć :D Jak załatwię sobie aparat to zrobię zdjęcia i pokaże co staram się uzyskać jeżeli mi się nie uda zrobić tego realistycznie to postaram się zrobić coś na styl drzewka fantasy. I kolejne pytanie: na jakich ustawieniach robić renderingi żebyśmy Wy mogli je krytykować i szukać błędów - oczywiście w fazie modelowania - i jak pokazywać siatkę obiektów oprócz printscreena z wiuporta :D Operuje sobie na 3ds maxie 8 i mentalu.

 

No to pokaże to coś: my.php?image=drzewkoip7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam. Trochę się namęczysz z tymi drutami skoro jest ich aż 60 ale da się zrobić a na spline'a da się nałożyć normalny materiał. Co do renderów to ten który dałeś jet dobry widać na nim wszystko a jak chcesz pokazać siatkę to jest taki trick że clonujesz obiekt jako kopię i dodajesz do niego(do tej kopii) modyfikator push z jakąś minimalną wartością żeby był minimalnie większy od oryginału i nakładasz na niego texturę z czarnym diffusem i zaznaczasz opcję wire w shader basic parameters wtedy na renderach na powierzchni obiektu będą dodatkowo czarne linie siatki. A co do twojej pracy to możesz zakręcać spline'y modyfikatorem twist. Ja zrobiłem kilka spiline'ów koło siebie i mając je zaznaczone dodałem twista efekt na obrazku na dole. A każdy ze splineów miał po 10 vertexów w równej odległości a rodzaj przejścia między nimi dałem na smooth ( masz to w menu po kliknięciu prawym na vertex spline'a). Co do kamyczków to możesz je zrobić z geosphere z lekkim noisem. Najlepiej zrobić ich kilka różnych wersji(materiały, wielkość, kształt) i rozmieścić scatterem na powierzchni w doniczce. Powodzenia.

f2e4bcecfebebfc1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Twista to oczywiście że używałem inaczej to bym się pochlastał :P Coś tam doskrobałem to tego drzewka ale że się to wszystko zaczęło troszkę psuć to musiałem zrezygnować z oryginalnego kształtu :/ Jeszcze pod koniec dopracuje kształt a na razie ciekawi mnie jak wymodelować 1 groszówkę ? ;] Jakiś sposób modelowania z cross selection czy może zrobić monetę w poly i dać jakiegoś fajnego disp na nią ? Jeżeli jest jakiś ciekawy sposób modelowania to wolałbym sobie pomodelować :P

 

drzewko3hg9.jpg

drzewko4lu1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow. niezła detalika:D

Co do monety, disp będzie łatwiejszym rozwązaniem. jak nie będzie jej za mocno widać, to różnicy nie będzie. ew. możesz zrobić cylindra i za texturke użyć skana monety, ae efekt nie będzie najlepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. To ja dorzucę trochę grosza niestety za późno przypomniałem sobie o zwiększeniu jakości disp w 3ds i męczyłem się z nim w ps zostawiam tak jak jest, sadze że nie będzie aż tak widać tych błędów. Następny disp będzie lepszy ;] Chciałbym się dowiedzieć jak zrobić studio do takiego modelu ?

Na tych kółkach będą wisieć te grosze, a z łodygą to jeszcze zrobię żeby nie była taka idealna. I potrzebuje kilku porad to zrobienia uvw dla doniczki bo ma ona takie wytłoczone wzorki jak zwykłym bruszem w 3ds coś ala jak na tym obrazku w niektórych miejscach jest właśnie tak że jest ciemno czerwony kolor i przechodzi w jasno czer lub biały w momencie jak jest "pagórek" - całe te pagórki mają być tego samego koloru co reszta doniczki czyli taki ciemny czerw. i zastanawiam się czy da się jakoś zrobić fajny czerwony chropowaty materiał (bump/ disp) i dać go na obiekt a tylko inną (jaką? ;]) mapą rozjaśnić go w miejscach gdzie potrzeba :D

 

groszpwq4.jpg

grosztmz5.jpg

 

drzewko5uy0.jpghttp://img160.imageshack.us/my.php?image=doniczkatextvl2.jpg

Mażna sobie tyle obrazków wrzucać do posta ? jak coś to wyżej link do tych niby pagórków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba ostatni up w tym dniu, tak to teraz sobie wygląda. Jutro chciałbym spróbować zrobić te "frędzelki" na doniczce i ją jakoś "ładnie" oteksturować. I nasunęło mi się następne pytanie :D Jako że z Zbrushem miałem mało do czynienia, a chyba takie frędzle to w 3ds wyjdą ładnie to czy ja będę musiał tą doniczkę walnąć do 400k i wtedy na niej pędzlem machać, tak? dobrze kumajet? proszę o wielkiego helpa :D

 

drzewko6nk4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziska ;] Naprawdę chciałbym się dowiedzieć jak można fajne zaprezentować takie drzewko (hmm jeżeli w ogóle się da). Zostało mi jedynie dodać te grosze na swoje miejsce doniczkę zostawiam tak jak jest bo nie chciałem jej skulptować, czy jak to tam się pisze. Interesuje mnie teraz zrobienie jakiegoś fajnego studia, kilka materiałów i pierwsze moje małe "dzieło" zostanie zakończone :P Poprawie może jeszcze gałęzie gdzieniegdzie bo w niektórych miejscach druty się na siebie zbytnio nakładają i dziwnie to wygląda.A teraz jeszcze raz proszę o pomoc.

drzewko7pf0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doniczka puki co musi zostać bo to na podstawie prawdziwego drzewka robie tylko że gdy w pewnym momencie przestałem panować nad siatką tego obiektu to musiałem improwizować, a gdy zrozumiałem co robie źle to stwierdziłem, że niech tak sobie zostanie. Ale z zakopanym w ziemie to może kiedyś bo to nawet ciekawie mogłoby wyglądać. Puki co ciężko jest ustalić skale tego obiektu ale gdy pojawią się monety to powinno być wszystko jasne ;] I może źle się wyraziłem bo puki co to nie chce robić jakieś otoczenia dla drzewka tylko chodzi mi czy są jakieś w miarę dobre i szybkie sposoby na wydobycie z tego więcej detalu np. mapy hdri bo przecież nie umieszczę tego na plajnie nie dam 2 omni i wcisnę "render" Więc są jakieś ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po małej przerwie pobawiłem się ustawieniami i zrobiłem taki próbny render nie wiem jak zrobić dobry materiał dla monety, więc słucham wszystkich sugestii ;] Ta podłoga to tak for fun. Nie będę sie bawił narazie w drugi plan dla tego "czegoś" więc w finale pewnie dam normalnego białego plejna. Moneta to zwykły materiał z mapą disp i spec - bo z materiałami był problem żeby moneta świeciła się tam gdzie trzeba ehh ale mam problemy :P, więc dałem jej speca.

I oto ten render:drzewkoszczciapd5.jpg

I jak tak teraz patrze to doniczka wewnątrz jest zbyt ciemna ale to się poprawi.

Wiem że wygląda to średnio więc krytyka - oczywiście- ale bardziej prosiłbym o jakąś pomoc ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności