Skocz do zawartości

Światło i texturing.


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dwa pytania dotyczące 3ds'a. Otóż, jak zrobić świecący obiekt tzn. żeby świecił światłem własnym, a nie jakimś oświetleniem. Czy jest to możliwe, a drugie to jak przy użyciu MaterialEditor można teksturować jeden polygon, gdy obiet jest wykonany z boxa? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Co do drugiego pytania:

Eee... Nie jestem pewny czy dokładnie o to Ci chodzi :P Ale ja robię cosik takiego, że po prostu zaznaczam obiekt, przechodzę do zakładki modify... Wybieram select polygon, zaznaczam ten polygon, który mnie interesuje jeden lub kilka, i przeciągam teksturę na te zaznaczone polygony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1: jesli renderujesz w Vray to uzyj VrayLight Material

 

ad2: jesli chcesz przypisac roznym polygonom rozne materialy uzyj materialu MultiSubObject i w EditPoly/Mesh przypisz odpowiednie ID do polygonow na ktore chcesz nalozyc dany material.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drugiego pytania:

Eee... Nie jestem pewny czy dokładnie o to Ci chodzi :P Ale ja robię cosik takiego, że po prostu zaznaczam obiekt, przechodzę do zakładki modify... Wybieram select polygon, zaznaczam ten polygon, który mnie interesuje jeden lub kilka, i przeciągam teksturę na te zaznaczone polygony :)

 

Tak robiłem, ale nie w tym sensie.. :D Jak weźmiesz potniesz np. blok na jakiś witraż, to gdy zaznaczysz jeden z części witraża, to tekstura, wejdzie na całą ścianę tego bloku, a jej kawałek będzie widoczny w w tym polygonie który zaznaczyłeś.

 

ad1: jesli renderujesz w Vray to uzyj VrayLight Material

 

ad2: jesli chcesz przypisac roznym polygonom rozne materialy uzyj materialu MultiSubObject i w EditPoly/Mesh przypisz odpowiednie ID do polygonow na ktore chcesz nalozyc dany material.

 

Cosik o tym słyszałem, ale nie wiedziałem, że to w meshu jest. To chyba najlepsza metod, jak się teksturuje obiekt który wykorzystuje mało tekstur, bo nie ma sensu się w mapowanie bawić, zwłaszcza, jak się nie umie ( mam na myśli siebie )

 

Dzięki za odpowiedzi, a temat do zamknięcia. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności