Napisano 9 Sierpień 200717 l Mam dwa pytania dotyczące 3ds'a. Otóż, jak zrobić świecący obiekt tzn. żeby świecił światłem własnym, a nie jakimś oświetleniem. Czy jest to możliwe, a drugie to jak przy użyciu MaterialEditor można teksturować jeden polygon, gdy obiet jest wykonany z boxa? :/
Napisano 9 Sierpień 200717 l co do pierwszego pytania to spójrz na mój temat http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=40066 w drugim poście masz shader do mentala. Pozdro
Napisano 9 Sierpień 200717 l Co do drugiego pytania: Eee... Nie jestem pewny czy dokładnie o to Ci chodzi :P Ale ja robię cosik takiego, że po prostu zaznaczam obiekt, przechodzę do zakładki modify... Wybieram select polygon, zaznaczam ten polygon, który mnie interesuje jeden lub kilka, i przeciągam teksturę na te zaznaczone polygony :)
Napisano 9 Sierpień 200717 l ad1: jesli renderujesz w Vray to uzyj VrayLight Material ad2: jesli chcesz przypisac roznym polygonom rozne materialy uzyj materialu MultiSubObject i w EditPoly/Mesh przypisz odpowiednie ID do polygonow na ktore chcesz nalozyc dany material.
Napisano 9 Sierpień 200717 l Autor Co do drugiego pytania: Eee... Nie jestem pewny czy dokładnie o to Ci chodzi :P Ale ja robię cosik takiego, że po prostu zaznaczam obiekt, przechodzę do zakładki modify... Wybieram select polygon, zaznaczam ten polygon, który mnie interesuje jeden lub kilka, i przeciągam teksturę na te zaznaczone polygony :) Tak robiłem, ale nie w tym sensie.. :D Jak weźmiesz potniesz np. blok na jakiś witraż, to gdy zaznaczysz jeden z części witraża, to tekstura, wejdzie na całą ścianę tego bloku, a jej kawałek będzie widoczny w w tym polygonie który zaznaczyłeś. ad1: jesli renderujesz w Vray to uzyj VrayLight Material ad2: jesli chcesz przypisac roznym polygonom rozne materialy uzyj materialu MultiSubObject i w EditPoly/Mesh przypisz odpowiednie ID do polygonow na ktore chcesz nalozyc dany material. Cosik o tym słyszałem, ale nie wiedziałem, że to w meshu jest. To chyba najlepsza metod, jak się teksturuje obiekt który wykorzystuje mało tekstur, bo nie ma sensu się w mapowanie bawić, zwłaszcza, jak się nie umie ( mam na myśli siebie ) Dzięki za odpowiedzi, a temat do zamknięcia. Pozdro!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto