_Arti_ Napisano 9 Sierpień 2007 Share Napisano 9 Sierpień 2007 Mam dwa pytania dotyczące 3ds'a. Otóż, jak zrobić świecący obiekt tzn. żeby świecił światłem własnym, a nie jakimś oświetleniem. Czy jest to możliwe, a drugie to jak przy użyciu MaterialEditor można teksturować jeden polygon, gdy obiet jest wykonany z boxa? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JackVasi Napisano 9 Sierpień 2007 Share Napisano 9 Sierpień 2007 co do pierwszego pytania to spójrz na mój temat http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=40066 w drugim poście masz shader do mentala. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trybal Napisano 9 Sierpień 2007 Share Napisano 9 Sierpień 2007 Co do drugiego pytania: Eee... Nie jestem pewny czy dokładnie o to Ci chodzi :P Ale ja robię cosik takiego, że po prostu zaznaczam obiekt, przechodzę do zakładki modify... Wybieram select polygon, zaznaczam ten polygon, który mnie interesuje jeden lub kilka, i przeciągam teksturę na te zaznaczone polygony :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 9 Sierpień 2007 Share Napisano 9 Sierpień 2007 ad1: jesli renderujesz w Vray to uzyj VrayLight Material ad2: jesli chcesz przypisac roznym polygonom rozne materialy uzyj materialu MultiSubObject i w EditPoly/Mesh przypisz odpowiednie ID do polygonow na ktore chcesz nalozyc dany material. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 9 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2007 Co do drugiego pytania: Eee... Nie jestem pewny czy dokładnie o to Ci chodzi :P Ale ja robię cosik takiego, że po prostu zaznaczam obiekt, przechodzę do zakładki modify... Wybieram select polygon, zaznaczam ten polygon, który mnie interesuje jeden lub kilka, i przeciągam teksturę na te zaznaczone polygony :) Tak robiłem, ale nie w tym sensie.. :D Jak weźmiesz potniesz np. blok na jakiś witraż, to gdy zaznaczysz jeden z części witraża, to tekstura, wejdzie na całą ścianę tego bloku, a jej kawałek będzie widoczny w w tym polygonie który zaznaczyłeś. ad1: jesli renderujesz w Vray to uzyj VrayLight Material ad2: jesli chcesz przypisac roznym polygonom rozne materialy uzyj materialu MultiSubObject i w EditPoly/Mesh przypisz odpowiednie ID do polygonow na ktore chcesz nalozyc dany material. Cosik o tym słyszałem, ale nie wiedziałem, że to w meshu jest. To chyba najlepsza metod, jak się teksturuje obiekt który wykorzystuje mało tekstur, bo nie ma sensu się w mapowanie bawić, zwłaszcza, jak się nie umie ( mam na myśli siebie ) Dzięki za odpowiedzi, a temat do zamknięcia. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się