Skocz do zawartości

wywala maxa


ondriu

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam wielki problem.podczas renderu (vray oczywiscie) wywala mi maxa. nie pya o zapisywanie, poprostu, wyskakuje mi tylko info juz po wylączeniu maxa zeby zglosic problem do Autodeska. Wiem ze nie raz byl poruszany ten problem (przeszukalem archiwa bo walcze z maxem od ponad tygodnia) i nic! Takie zabiegijak 3gb swich, bitamp pager nie pomoglo! wczoraj z tego wszystkiego, przeinstalowalem system z formatem! pracuje na ustawieniach podobnych z tej stonki z tym ze w zakladce color maping zamiast linear mam HSV exponential http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=437527. Prosze o pomoc bo oddanie dyplomu tuz tuz a dotychsczas udalo mi sie wyrenderowac tylko 1 scenek fartem!

 

aaa parametry kompa to: intel core 2 duo 2.13 Ghz, 2 gb ramu, grafa Gigabyte GeForce 7900 GS 256 Mb ddr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

zakladam ze mergowanie do nowej sceny nie pomoglo :)

moze chodzic o skopany material albo model, poczytaj albo wrzuc VrayLog'a.

jesli masz scene na warstwach ukryj wszystkie i proboj renderowac jak pojdzie to odkrywaj pojedynczo kolejne i sprawdz przy ktorej wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że brak pamięci.

scena jest w miarę złożona tak? Czy mniejsze sceny ci renderuje dobrze?

możesz włączyć windowsowski task manager i obserwować zużycie pamięci.

jeśli to pamięć, polecam lekturę:

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/troubleshooting.htm

przede wszystkim przeczytaj o "Excessive memory usage while rendering"

spróbuj renderować do pliku .vrimg, u mnie zazwyczaj to rozwiązywało takie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malo prawdopodobne aby to byla wina materialu lub jakiegos konretnego obiektu, niestety niektore wersje vraya tak maja ze bardzo latwo zapychaja pamiec nawet na duzo lepszym sprzecie

 

jak masz "noz na gardle" to sproboj renderowac obraz po kawalku (np tylko 1/4 widoku) a potem poskladaj to w PS, mi kiedys ten sposob pomogl

 

inne sposoby to redukcja ilosci face'ow, uzycie vrayproxy, redukcja LC, redukcja podpodzialow QMC, render do vrimg, w najgorszym przypadku jeszcze redukcja rozdzielczosci itd. ale jak czas goni to polecam render po kawalku, bo optymalizacja sceny lub ustawien moze zajac wiele cennych godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności