Skocz do zawartości

zaokrąglenie


syriusz 27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, chcę zaokrąglić krawędzie chamferem ale jakoś mi to nie wychodzi ponieważ w niektórych miejscach mam gęstą siatkę i nierówno mi ścina krawędzie, jak je równo potraktować chamferem i zaokrąglić? Zaznaczam, że jest to koło zębate i mam z niego zrobićładne logo z wygładzonymi krawędziami (bez ostrych krawędzi). Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Dzięki Robertus- zmniejszyłem liczbę węzłów w corelowym rysunku, po imporcie wytłoczyłem kształt i zchamferowałem. Wyszło tak jak wyszło tyl;ko jeszcze pasuje to ładnie zaokrąglić bo będzie widać krawędzie, nałorzyłem MS i wyszło coś takiego jak na zdjęciu lekka kiszka tylko jak to zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, o tym zapomnialem :) pisze o MS a widze siatke ze screena. jesli gora obiektu niema podzialow i jest jednym polygonem to MS daje wlasnie takie rezultaty.

 

troche ci zamieszalem wczesniej jednak siatke i tak miales za gesta :)

nigdy sie z tym efektem MS nie uporalem ale takie detale robie wytlaczajac spline modyfikatorem 'bevel' z wygladzeniem (w modyfikatorze).

 

albo .. mod. 'extrude' z kilkoma podzialami. potem mod. 'edit poly' i edytuje poszczegolne podzialy przy pomocy skalowania, recznie robiac bevel.

 

jesli ktos ma na to sposob to przylaczam sie do pytania :)

 

ps. nie probowalem ale gdzies widzialem ze mozna zrobic cos podobnego poprzez 'smoothing groups' w MS

 

 

EDIT: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384 - zobacz to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj górny poligon do innej smoothing grupy, a w meshsmoothu włącz "by smoothing group" albo jakoś tak.

(smoothing grupy to taka tablica cyferek w edit poly, wybierasz wszystkie poligony, wsadzasz je do grupy 1, potem wybierasz dolny i górny poligon, wyłączasz grupę 1 i dajesz do grupy 2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc to wygląda tak. Meshsmoothy wygładzają poligony.

 

Na górze masz całą tą obręcz jako 1 poly, z 50 vertexami.. Wygładzania uwielbiają 4kątne poligony

dlatego podziel ten górny poligon i niepowinno być problmów dalszych.

Zrób to z Editable poly-> Edge Selection -> Create klikając na przeciwległe siebie wertexy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności