syriusz 27 Napisano 14 Sierpień 2007 Share Napisano 14 Sierpień 2007 Witam wszystkich, chcę zaokrąglić krawędzie chamferem ale jakoś mi to nie wychodzi ponieważ w niektórych miejscach mam gęstą siatkę i nierówno mi ścina krawędzie, jak je równo potraktować chamferem i zaokrąglić? Zaznaczam, że jest to koło zębate i mam z niego zrobićładne logo z wygładzonymi krawędziami (bez ostrych krawędzi). Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertus Napisano 14 Sierpień 2007 Share Napisano 14 Sierpień 2007 lepiej wymodeluj siatke low poly a potem meshsmooth. masz zdecydowanie za duzo podzialow przy lukach. 3-4 segmenty na łuk i MS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syriusz 27 Napisano 14 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2007 Dzięki Robertus- zmniejszyłem liczbę węzłów w corelowym rysunku, po imporcie wytłoczyłem kształt i zchamferowałem. Wyszło tak jak wyszło tyl;ko jeszcze pasuje to ładnie zaokrąglić bo będzie widać krawędzie, nałorzyłem MS i wyszło coś takiego jak na zdjęciu lekka kiszka tylko jak to zmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertus Napisano 14 Sierpień 2007 Share Napisano 14 Sierpień 2007 kurcze, o tym zapomnialem :) pisze o MS a widze siatke ze screena. jesli gora obiektu niema podzialow i jest jednym polygonem to MS daje wlasnie takie rezultaty. troche ci zamieszalem wczesniej jednak siatke i tak miales za gesta :) nigdy sie z tym efektem MS nie uporalem ale takie detale robie wytlaczajac spline modyfikatorem 'bevel' z wygladzeniem (w modyfikatorze). albo .. mod. 'extrude' z kilkoma podzialami. potem mod. 'edit poly' i edytuje poszczegolne podzialy przy pomocy skalowania, recznie robiac bevel. jesli ktos ma na to sposob to przylaczam sie do pytania :) ps. nie probowalem ale gdzies widzialem ze mozna zrobic cos podobnego poprzez 'smoothing groups' w MS EDIT: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384 - zobacz to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syriusz 27 Napisano 14 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2007 Dzięki, więc poczekajmy na kogoś kto sie na wygładzaniu i zaokrąglaniu zna lepiej od nas, może ktoś pomoze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 14 Sierpień 2007 Share Napisano 14 Sierpień 2007 daj górny poligon do innej smoothing grupy, a w meshsmoothu włącz "by smoothing group" albo jakoś tak. (smoothing grupy to taka tablica cyferek w edit poly, wybierasz wszystkie poligony, wsadzasz je do grupy 1, potem wybierasz dolny i górny poligon, wyłączasz grupę 1 i dajesz do grupy 2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syriusz 27 Napisano 14 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2007 Dzięki wam za pomoc , pobawię się tymi opcjami poćwiczę a napewno coś mi się uda zrobic. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 14 Sierpień 2007 Share Napisano 14 Sierpień 2007 a więc to wygląda tak. Meshsmoothy wygładzają poligony. Na górze masz całą tą obręcz jako 1 poly, z 50 vertexami.. Wygładzania uwielbiają 4kątne poligony dlatego podziel ten górny poligon i niepowinno być problmów dalszych. Zrób to z Editable poly-> Edge Selection -> Create klikając na przeciwległe siebie wertexy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syriusz 27 Napisano 14 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2007 Jeszcze raz wam dziękuje a wyszło mi tak jak na zdjęciu, efekt zadawalający:) tak jak mi radziliście podzieliłem tą górną część i dodałem MS i działa:) Wielkie dzięki hej Cruzh3r dokladnie zrobilem to tak jak narysowałeś hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi