Napisano 14 Sierpień 200717 l Witam wszystkich, chcę zaokrąglić krawędzie chamferem ale jakoś mi to nie wychodzi ponieważ w niektórych miejscach mam gęstą siatkę i nierówno mi ścina krawędzie, jak je równo potraktować chamferem i zaokrąglić? Zaznaczam, że jest to koło zębate i mam z niego zrobićładne logo z wygładzonymi krawędziami (bez ostrych krawędzi). Proszę o pomoc.
Napisano 14 Sierpień 200717 l lepiej wymodeluj siatke low poly a potem meshsmooth. masz zdecydowanie za duzo podzialow przy lukach. 3-4 segmenty na łuk i MS
Napisano 14 Sierpień 200717 l Autor Dzięki Robertus- zmniejszyłem liczbę węzłów w corelowym rysunku, po imporcie wytłoczyłem kształt i zchamferowałem. Wyszło tak jak wyszło tyl;ko jeszcze pasuje to ładnie zaokrąglić bo będzie widać krawędzie, nałorzyłem MS i wyszło coś takiego jak na zdjęciu lekka kiszka tylko jak to zmienić?
Napisano 14 Sierpień 200717 l kurcze, o tym zapomnialem :) pisze o MS a widze siatke ze screena. jesli gora obiektu niema podzialow i jest jednym polygonem to MS daje wlasnie takie rezultaty. troche ci zamieszalem wczesniej jednak siatke i tak miales za gesta :) nigdy sie z tym efektem MS nie uporalem ale takie detale robie wytlaczajac spline modyfikatorem 'bevel' z wygladzeniem (w modyfikatorze). albo .. mod. 'extrude' z kilkoma podzialami. potem mod. 'edit poly' i edytuje poszczegolne podzialy przy pomocy skalowania, recznie robiac bevel. jesli ktos ma na to sposob to przylaczam sie do pytania :) ps. nie probowalem ale gdzies widzialem ze mozna zrobic cos podobnego poprzez 'smoothing groups' w MS EDIT: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384 - zobacz to
Napisano 14 Sierpień 200717 l Autor Dzięki, więc poczekajmy na kogoś kto sie na wygładzaniu i zaokrąglaniu zna lepiej od nas, może ktoś pomoze?
Napisano 14 Sierpień 200717 l daj górny poligon do innej smoothing grupy, a w meshsmoothu włącz "by smoothing group" albo jakoś tak. (smoothing grupy to taka tablica cyferek w edit poly, wybierasz wszystkie poligony, wsadzasz je do grupy 1, potem wybierasz dolny i górny poligon, wyłączasz grupę 1 i dajesz do grupy 2)
Napisano 14 Sierpień 200717 l Autor Dzięki wam za pomoc , pobawię się tymi opcjami poćwiczę a napewno coś mi się uda zrobic. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam:)
Napisano 14 Sierpień 200717 l a więc to wygląda tak. Meshsmoothy wygładzają poligony. Na górze masz całą tą obręcz jako 1 poly, z 50 vertexami.. Wygładzania uwielbiają 4kątne poligony dlatego podziel ten górny poligon i niepowinno być problmów dalszych. Zrób to z Editable poly-> Edge Selection -> Create klikając na przeciwległe siebie wertexy
Napisano 14 Sierpień 200717 l Autor Jeszcze raz wam dziękuje a wyszło mi tak jak na zdjęciu, efekt zadawalający:) tak jak mi radziliście podzieliłem tą górną część i dodałem MS i działa:) Wielkie dzięki hej Cruzh3r dokladnie zrobilem to tak jak narysowałeś hej