l_lewandowski Napisano 9 Grudzień 2003 Napisano 9 Grudzień 2003 Witam! Przy renderowaniu w rozdzielczosciach powyzej 5000x5000 Brasil zglasza jakies bledy (blad tworzenia bitmapy??) i wywala mi MAX\'a. Potrzebuje wykonac rendery w rozdzielczosci 11000x8000. Czy ktos kto ma jakies nowsze wersje Brasila moglby powiedziec czy tam ten blad zostal poprawiony? Ja mam jedna ze starszych wersji moze w tym lezy przyczyna? Pozdrawiam!
SansSerif Napisano 9 Grudzień 2003 Napisano 9 Grudzień 2003 To nie jest ograniczenie brazila ale maxa. Nie znam jego maksymalnych ograniczen ale przy podailce jaka podales ten sam komunikat wyskakuje w scanline nawet w pustej scenie.
SansSerif Napisano 9 Grudzień 2003 Napisano 9 Grudzień 2003 Tak na szybko najwyzsza jaka dalo mi sie zyskac rozdzielczosc to 8000x6000. Nie ma znaczenia czy renderujesz full size czy tylko region, wieksza i tak sie wywala. Ale to scanline. No a brazil to mowi do widzenia i nie ma chyba znaczenia tutaj sprzet - P4 ht 2.8ghz 1gb ram 400ddr
l_lewandowski Napisano 10 Grudzień 2003 Autor Napisano 10 Grudzień 2003 Witam! Ja sprawdzalem w skyline 8000x12000 i poszlo! (ale jedna kulka liczyla sie... z 8 minut - najwiecej zajelo przygotowanie do renderingu). Wiec to nie jest wina MAX\'a... Moze wiec jednak Brasil?? PS. Moze zamieszcze ta kulke w natural size? [lol2] Pozdrawiam!
SansSerif Napisano 10 Grudzień 2003 Napisano 10 Grudzień 2003 Poszlo ale chyba tylko w maxiu 6 bo w 5 nie chce - error creating bitmap. Nie wiem co chcesz wyrenderowac ale jakby nawet poszlo i brazil sie nie wywalil to pewnie musialbys zapomniec o kompie na kilka tygodni. Ja renderujac w 1600x1200 jakies szkla, carpainty z gi czekam 15-30 godzin na amd1700 + 1gb ram
l_lewandowski Napisano 10 Grudzień 2003 Autor Napisano 10 Grudzień 2003 Witam! Test wykonywalem na MAX R5, Athlon 1700, 512 RAM, RivaTNT (takie sa u nas na uczelni...). Wlasnie ten blad wyskakiwal u mnie... Render robilem dla obiektu bez matrialu, moze to ma znaczenie. Tak czy inaczej, Brasil wywala sie juz na 5000x5000, a chcialbym tak 8000x6500... Pozdrawaim!
SansSerif Napisano 10 Grudzień 2003 Napisano 10 Grudzień 2003 Dziwne to jak poprzednio sprawdzalem to scanline nie chcial robic w 8000x6500 po restarcie robi. Brazil na maxie 5 tez renderuje ale tylko w trybie CROP. Renderujesz sobie male kawaleczki koniecznie z zakladkami i sklejasz w szopie. Powodzenia.
SansSerif Napisano 10 Grudzień 2003 Napisano 10 Grudzień 2003 Musi byc crop bo na regionie max sie wywala i niezbedny jest restart systemu. A z cropem sprawdzalem scenke brazilowa z dzbankami w 8000x6500 i chodzi piknie. Tylko przy takiej scenie nie ma ta rozdzielczosc sensu bo widac wszystkie niedociagniecia geometrii, ale jak sie domyslam do architektury jest ok.
l_lewandowski Napisano 10 Grudzień 2003 Autor Napisano 10 Grudzień 2003 Witam! Dzieki! Sprobuje z CROP\'em. W sumie to nawet moze niezle rozwiazanie. Taki render jak potrzebuje 11000x8000 na raz liczylby sie pewnie z pare dni, a tak po kawalku w wolnych chwilach sobie go w pare dni poskladam. No i na wypadek jakiejs awarii tez nie trzeba zaczynac od zera! Ale dziwne, ze CROP tak a REGION nie... Pozdrawiam!
l_lewandowski Napisano 10 Grudzień 2003 Autor Napisano 10 Grudzień 2003 Witam ponownie.... Sprawdzilem! Dziala piknie! nawte przy 20000x20000! [piwo] Pozdrawiam!
SansSerif Napisano 11 Grudzień 2003 Napisano 11 Grudzień 2003 A pokazesz w galerii co renderujesz wyjatkowego w tak niecodziennej rozdzielczosci?
l_lewandowski Napisano 13 Grudzień 2003 Autor Napisano 13 Grudzień 2003 Witam! ...kiedys napewno, ale jeszcze sporo pracy przede mna! Chodzi o kosciol z Leszna! Potrzebuje takiej rozdzielczosci na plakaty 70x100cm. Aktualnie mozna obejrzec conieco w dziale WIP... Pozdrawiam!
l_lewandowski Napisano 25 Grudzień 2003 Autor Napisano 25 Grudzień 2003 Witam! Pojawil mi sie jeszcze jeden problem, a mianowicie taki, ze Brazil wywala blad: unable to initialize ray server. Taki komunikat pojawia sie przy renderach okolo 4000x4000, jak ta sama scene odpale dla 2000x2000 to idzie i liczy sie bez bledow! :o Co jest? Pozdrawiam!
@seba@ Napisano 26 Grudzień 2003 Napisano 26 Grudzień 2003 Ja sobie tak z czystej ciekawosci sprawdzilem v-ray\'a. Wnioski sa nastepujace zapuscilem 10000x10000 i bez problemu. Jedynie co to pozarl mi caly 1Gb ram, Max R6
l_lewandowski Napisano 26 Grudzień 2003 Autor Napisano 26 Grudzień 2003 Witam! Wiedzialem, ze w koncu ktos od VRay\'a zarzuci podobny komentarz. @Seba@, wez pod uwage, ze to zalezy od sceny jaka usilujesz przeliczyc. Moja ma wazy juz 60MB, a same tekstury zajmuja ok. 1GB. Jak chce przerenderowac kulke, to i 120000x12000 od reki moge zrobic... Poza tym, mam 512MB RAM\'u. Nie sadze zeby mialo znaczenie jaki renderer, tylko bardziej jaka scena... Pozdrawiam!
SansSerif Napisano 26 Grudzień 2003 Napisano 26 Grudzień 2003 Musisz chyba zmniejszyc teksturki. To ze scena ma 60mb ok ale tych tekstur 1gb to nie widac wogole na twoim renderku. Na oko na wierzy wzor powtarza sie 9~10 razy wiec zmniejsz ja w photoshopie i zapisz jako .jpeg z wysoka jakoscia. Naprawde niema sensu dawac tifow hires, z jpeg bedziesz mial lepszy antialiasing tekstur i jak zmniejszysz rozdzielczosc tekstury to moze pojdzie render. Swoja droga to nie rozumiem dla czego chcesz miec zylete render w takiej rozdzialce. Bedzie wygladac bardzo sztucznie. Przy mniejszej rozdzielczosci i mniejszym samplowaniu pojawi ci sie fajne ziarno i jak dopiescisz w photoshopie, wstawisz otoczenie, niebo i ludzi efekt bedzie bardziej realistyczny. Powodzenia.
l_lewandowski Napisano 26 Grudzień 2003 Autor Napisano 26 Grudzień 2003 Witam! Tekstury beda JPG, ale w tej chwili musza byc TIFF. Narazie rozkladam je na budowli a czeka mnie jeszcze domalowanie syfow i roznych smieci na ceglach, ramach okien itd. Nie chce jeszcze zapisywac jako JPG, bo w pozniejszym etapie bede musial je raz jeszcze otwierac, zmieniac i zapisywac ponownie - 2 razy zapis jako JPG to spora strata jakosci! Obraz bedzie w formie plakatu 100x70cm wiec dosc duzy i bedzie widac nawet mini smieci, wiec wlasnie dlatego staram sie o zachowanie wysokiej jakosci... NIE BEDZIE ENVIORMENT! Zadnych ludzi, drzewek i innych smieci. Chodzi tylko o pokazanie modelu, reszta i tak nie bedzie brana pod uwage, wiec nie mam ochoty tracic na to czasu... Pozdrawiam!
@seba@ Napisano 26 Grudzień 2003 Napisano 26 Grudzień 2003 Fakt takie textury to lekka przesada, musisz wzac pod uwage ploter na ktorym to puscisz. Z doswiadczenia wiem ze nigdy przy wydruku nie uzyskasz idealnej ostrosci textury nawet na najlepszym ploteze. Liczy sie sam efekt, przeciez nikt twojej pracy nie bedzie ogladal z odleglosci paru cm a tymbardziej przez lupe. Powiem szczeze ze jeszcze nigdy nie widzialem aby ktos plotowal wogole taki ogromny raster. Mysle ze B2 wzupelnosci ci wystarczy. Podejzewam ze komisja oceniajaca twoja prace i tak bedzie w niezlym szoku. Jeczcze apropo tematu renderowalem ostatnio wizualki do projektu (ok 1000000poly) w roz 6400X4800 w v-ray i tez pez problemu.
l_lewandowski Napisano 26 Grudzień 2003 Autor Napisano 26 Grudzień 2003 Witam! Zgoda, ale mam juz pewne wytyczne od prowadzacego i musze sie ich trzymac... Co do renderera, to nie chce rzucac sie od razu na VRay\'a bo w Brazilu wynikly jakies problemy. Wole pokombinowac i poszukac rozwiazan - taka natura... Wlasnie biorac pod uwage pewna utrate jakosci na samym wydruku staram sie na samym renderze utrzymac jak najwyzsza jakosc... Pozdrawiam!
SansSerif Napisano 27 Grudzień 2003 Napisano 27 Grudzień 2003 Uparty jestes ;) Wez sprawdz sobie zrob kilka probnych teksturek o roznej wielkoscie w photoshopie i porob rendery w finalnej rozdzialce z opcja crop.
SansSerif Napisano 4 Luty 2004 Napisano 4 Luty 2004 troche pozno ale moze sie komus przydac. http://www.3dcenter.ru/forum/index.php?showtopic=10668
l_lewandowski Napisano 9 Luty 2004 Autor Napisano 9 Luty 2004 Witam! Dzieki za pamiec, ale nie polecam tego rozwiazania. U mnie MAX po tym odmawial wspolpracy, za kazdym wywolaniem material editora (na renderze oczywiscie tez...). Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się